De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Metropool marketing Nico Mulder, manager consumer marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Metropool marketing Nico Mulder, manager consumer marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Metropool marketing Nico Mulder, manager consumer marketing

2 Consumer marketing 2 Bezoekers (internationaal en nationaal)Bewoners Metropool Amsterdam

3 “De Metropool Amsterdam” Wat is de Metropool? (vergelijk andere Europese steden) Waarom de Metropool? Wat heb ik er als Amsterdamse ondernemer aan? Wat willen wij er als Amsterdam Marketing mee? 3

4 “De Metropool Amsterdam” 4

5 Kansen: Herhaalbezoek Spreiding bezetting (waardering) Destinatie aantrekkelijker 5

6 “De Metropool Amsterdam” Wat deed Amsterdam Marketing tot voor kort? Amsterdam Bezoeken, Holland Zien: Resultaten afgelopen vier jaar (spot) Wat zijn doelen voor komende vier jaar? 6

7 Onderzoeksresultaten Wie zijn de bezoekers? Beslissingstermijn Belang van OV Spreiding van internationale bezoekers over de regio Waar gaan ze heen? Gebieden waar minder bezoek is > productontwikkeling 7

8 Onderzoeksresultaten 23% internationale bezoekers bezoekt regio Het belang van toerisme voor de regio (bestedingen) Komen bezoekers vaker terug naar Amsterdam? Met andere woorden: profiteert de Amsterdamse ondernemer van de Metropool? 8

9 Consumer marketing Hoe gaan we het organiseren? Zowel internationale promotie als productontwikkeling Internationale bezoeker die reeds in Amsterdam is Zes thema’s 9

10 “De Metropool Amsterdam” 10

11 Consumer marketing Wat gaan we doen? Keuzes: 1.Onderscheid nationale en internationale bezoeker 2.Vermarkten van Amsterdam stad én Metropool 11

12 Consumer marketing Wat gaan we doen? Aanjagen van productinnovatie (voorbeelden: Lelystad) Promotie (magazines, sites, apps, newsletters, social) 2014: interne focus op Metropool 12

13 13 Facebook Magazine Twitter

14 14 Website City Guide app

15 Consumer marketing Belangrijke taak voor lokaal bedrijfsleven Inspirerende voorbeelden: Amsterdam Castle Muiderslot Amsterdam Beach Hotel Zandvoort Frans Hals Museum Haarlem OV toeristenkaart (24 uur; € 13,50) 15

16 16 Parool Noordhollands Dagblad e.d. Alkmaarsche Courant

17 Consumer marketing Maar ook mogelijkheden voor deelname: Last Minute Ticketshop I amsterdam City Card 17

18 18 City Card Last Minute Ticket Shop

19 Metropool Amsterdam: vragen? Olivier Ponti (onderzoek)Boudewijn Bokdam (product)Nico Mulder (consumer marketing) 19


Download ppt "Metropool marketing Nico Mulder, manager consumer marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google