De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

REGIONALE BRANDWEER ZESKAMP 2009.

Verwante presentaties


Presentatie over: "REGIONALE BRANDWEER ZESKAMP 2009."— Transcript van de presentatie:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13 REGIONALE BRANDWEER ZESKAMP 2009

14 ORGANISATIE Brandweer Twenterand Posten Vroomshoop, Den Ham en Vriezenveen Projectgroep Ondersteund door de gemeente Twenterand Budget van de Hulpverleningsdienst regio Twente

15 SPELLEN Spel 1:…………………post Vroomshoop (thema ‘de Kanaalsen’) Spel 2:…………………post Vroomshoop (thema ‘de Kanaalsen’) Spel 3:…………………post Den Ham (thema ‘de Boer’n’) Spel 4 :…………………post Den Ham (thema ‘de Boer’n’) Spel 5 :…………………post Vriezenveen (thema ‘de Vjennekloet’n’) Spel 6 :…………………post Vriezenveen (thema ‘de Vjennekloet’n’)

16 SPEL 1 ‘REDDING’ Deelnemers: 2 teams van 7 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten Beginsituatie: Na start gaat de 1e en 2e speler over de stormbaan in het zwembad. Na de stormbaan moet het laatste deel zwemmend worden afgelegd. Het is de bedoeling dat 1 van de 2 personen zwemt en de ander mee neemt (reddingzwemmend). Als de 1e en 2e speler aan de overkant zijn mogen de volgende 2 personen starten en het zelfde parcours afleggen. Winnaar: Het team die de meeste personen aan de overkant heeft gebracht heeft gewonnen. Dus als het eerste koppel correct aan de overkant is dan tel je dit als 1 persoon aan de overkant.

17 SPEL 2 ‘DUIKEN’ Deelnemers: 2 teams van ten minste 6 en maximaal 8 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten Beginsituatie: Van elk team begint telkens 1 persoon. Deze zal door 5 hoepels moeten zwemmen welke op de bodem van het zwembad staan. Als dit goed is uitgevoerd dan mag diegene door zwemmen en 1 onderdeel wat op de bodem ligt opduiken en aan het eind van het zwembad op de kant leggen. Hierna volgt de volgende persoon. Vanaf persoon 2 moet er met de opgedoken onderdelen een voorwerp in elkaar worden gezet volgens een voorbeeld wat op papier staat. Winnaar: Het team die de meeste onderdelen in de juiste volgorde in elkaar heeft gezet is de winnaar.

18 SPEL 3 ‘UITHOUDING’ Deelnemers: 2 teams, max. 10 personen per team Tijdsduur: 15 minuten Beginsituatie: Start van het spel is dat de eerste 2 spelers van het team een overal en klompen aantrekt. Zij moeten een kruiwagen vol scheppen met mest. Nadat de scheidsrechter heeft beoordeeld dat er voldoende in de kruiwagen zit, mogen zij een parcours gaan afleggen. De volgende 2 spelers mogen starten als de vorige 2 terug zijn met een lege kruiwagen. Deze 2 spelers moeten dan de overal van de vorige 2 personen aantrekken. Winnaar: Het team dat de meeste mest binnen de tijd in de bak heeft gestort is de winnaar.

19 SPEL 4 ‘TAKTIEK’ Deelnemers: 2 teams, 8 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten. Beginsituatie: Het is de bedoeling dat beide teams zo snel mogelijk met een strobaal een parcours moeten afleggen. Zij mogen dit naar eigen inzicht realiseren het is niet geoorloofd om de de strobaal kapot te maken. Winnaar: Het team dat het snelst het parcours aflegt met de strobaal is de winnaar.

20 SPEL 5 ‘TRANSPORT’ Deelnemers: 2 teams, 8 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten. Beginsituatie: Door middel van het afleggen van een parcours zal een aanvalskorf worden gevuld, daarbij word ook "turf" mee genomen. Het parcours wordt geblinddoekt op aanwijzing van de coach afgelegd. De mee te nemen goederen worden door twee medespelers op de draagbaar gelegd op de vaste locatie. Per ronde mogen drie attributen van de aanvalskorf meegenomen worden,en een hoeveelheid "turfen". Einde spel is wanneer de attributen in de aanvalskorf liggen zoals het hoort, Hierbij worden de aantal opgestapelde “turfen” geteld waar mee men extra punten kan verdienen. De attributen en de meegebrachte “turfen” worden door een persoon op de bestemde plaats gelegd. Winnaar: Het team dat de aanvalskorf het snelst compleet heeft in combinatie met het aantal “turfen”.

21 SPEL 6 ‘KRACHTSPEL’ Deelnemers: 2 teams, 6 personen Tijdsduur: Maximaal 15 minuten. Beginsituatie: Bij dit spel zal een ton gevuld moeten worden met "turf". De ton zal diagonaal door vier personen worden omhoog gehouden middels touwen. De overige spelers mogen op aanwijzing de "turfen"in de ton mikken. Einde spel is wanneer de ton de grond raakt,de tijd en de hoeveelheid “turfen” worden om gezet in punten. Winnaar: Het team welke de ton met het langst van de grond heeft weten te houden met hieraan gekoppeld het aantal “turfen” in de ton.

22 SPEL 7 ‘KOESCHIJTERIJ’ Deelnemers: 1 koe Tijdsduur: Vanaf het beginsignaal van het eerste spel tot dat de koe schijt. Beginsituatie: Het is de bedoeling dat elk team een vak opgeeft waar deze denkt waar de koe schijt, teams mogen ook dezelfde vakken opgeven. Echter worden de punten verdeelt. Mocht de koe niet in een vak schijten welke is opgegeven dan geldt het vak (de vakken) welke het dichtst in nabijheid is opgegeven. Winnaar: Het team dat het vak goed heeft voorspelt, of het vak welke het dichtst in de nabijheid is.

23 SPEL 8 ‘COACHSPEL’ Deelnemers: De coaches van de deelnemende teams Tijdsduur: Vanaf het beginsignaal van het spel. Beginsituatie: Het is de bedoeling dat elke coach van de deelnemende teams gaat hangen aan brandweerslangen (vasthouden met zijn handen) welke hangen aan een korf van een hoogwerker. Hieronder is een zwembad gevuld met water en schuim. Winnaar: De coach welke het langst aan de brandweerslangen hangt

24 PUNTENTELLING Bij elk spel, ook het coachspel, zal voor de puntentelling naar het prestaties van het totale deelnemersveld worden gekeken. Dit betekent dat er per spel een plek 1 tot en met 18 wordt toegewezen met hieraan gekoppeld de behaalde punten. Elk team kan een joker inzetten op één van de zes spellen (dus niet het coachspel). Met de joker wordt het aantal behaalde punten van het betreffende spel verdubbeld. Voor aanvang spelen aangeven welk spel.

25 HUISREGELS Geen open vuur. Afval in de daarvoor bestemde bakken. Parkeren in de daartoe aangegeven en bestemde vakken. Fietsen e.d. moeten gestald worden in de daarvoor bestemde stallingen. Geen loslopende honden op het terrein. De EHBO-post staat op het terrein. De organisatie is niet aansprakelijk te stellen voor enigerlei schade of ongemakken (geldt ook voor derden).

26 OVERIGE INFO Elk team tafels, stoelen en een partytent (meenemen); Grote tent; Catering wordt verzorgd door organisatie; Elk team 75 munten; Munten bijkopen; Voor derden van een team is ook gezorgd; Toiletten aanwezig; Mogelijkheid tot douchen aanwezig; Attracties kinderen is aanwezig (eigen verantwoordelijkheid).

27 VRAGEN?


Download ppt "REGIONALE BRANDWEER ZESKAMP 2009."

Verwante presentaties


Ads door Google