De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdvraag Deelvragen Wat krijgen we? VormgevingBrandstofVeiligheidGebruik en Vermogen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdvraag Deelvragen Wat krijgen we? VormgevingBrandstofVeiligheidGebruik en Vermogen."— Transcript van de presentatie:

1

2

3 Hoofdvraag

4 Deelvragen

5 Wat krijgen we? VormgevingBrandstofVeiligheidGebruik en Vermogen

6 De Vormgeving

7  Grootte; niet groot, drie tot vier meter.  Wielen; vier smalle wielen ver aan iedere hoek van de auto voor standvastigheid. 10 tot 20 cm breed.  Deuren; in 1900 geen, in 1925 twee kleppen, en de rest twee deuren.  Ramen; in 1900 geen, in 1925 één voorraam (bijna verticaalstaand), in 1950 twee vaste ramen voor en achter, en in 1975 aan vier kanten een raam.  Aerodynamica; totaal geen, luchtweerstand heel slecht  Vorm; heel simpel en hoekig, wat de auto langzamer maakt.Vroeger

8  Grootte; gemiddeld, vier tot vierenhalve meter.  Wielen; brede wielen voor betere wegligging. 15 tot 25 cm breed.  Deuren; driedeurs of vijfdeurs.  Ramen; aan alle vier de kanten ramen in de auto verwerkt.  Aerodynamica; redelijk goed. De vorm van de auto ‘geleidt’ de auto langs de wind.  Vorm; wat meer uitgebreid. Er zitten meer rondingen in wat de auto sneller maakt.

9 Zonne-energie Onbekend? Elektrisch Elektrisch (oplaadbaar)  Grootte; heel verschillend, zoveel mogelijk ruimte in de auto, maar de auto zelf zo klein mogelijk.  Wielen; redelijk klein, drie of vier wielen. 10 tot 20 cm breed.  Deuren; een kap die open en dicht kan, of tweedeurs.  Ramen; Zoveel mogelijk ramen om de coureur zo veel mogelijk te kunnnen laten zien.  Aerodynamica; perfect, de auto is zoveel mogelijk gestroomlijnd.  Vorm; geen rechte hoek te zien, het lijkt niet meer op de auto zoals wij die kennen.

10

11

12 Brandstof Eerste vorm van de auto: stoomrijtuig Verbrandingsmotor Benzine motor Auto van de toekomst

13 Veiligheid De gordel Is een passief veiligheidsmiddel Uitgevonden in 1959

14 Veiligheid De airbag Is een passief veiligheidsmiddel Uitgevonden in 1940

15 Veiligheid De kreukelzone Is een passief veiligheidsmiddel Uitgevondien in 1995

16 Veiligheid De antiblokkeersysteem Is een actief veiligheidsmiddel Uitgevonden in 1976

17 Veiligheid De snow-motion Is een actief veiligheidsmiddel Uitgevonden in 2007

18 Veiligheid De noodhamer Is een actief veiligheidsmiddel

19 Veiligheid Het bestuurders uitzicht licht en spiegels zijn actieve veiligheidsmiddelen

20 Veiligheid De claxon Is een actief veiligheidsmiddel Uitgevonden in 1908

21 Veiligheid De winterbanden & sneeuwkettingen zijn actieve veiligheidsmiddelen

22 Veiligheid De kooi constructie Is een passief veiligheidsmiddel Uitgevonden in 1951

23 Veiligheid De veiligheidsglas Is een passief veiligheidsmiddel Uitgevonden in 1930

24 Gebruik en vermogen Vroeger alleen te betalen door de rijke. naar familieleden. 30 km per uur. in de 2 e wereldoorlog opdracht om een auto maken. 100 km uur

25 Gebruik en vermogen Nu betaalbaar. word veel gebruikt. Naar familieleden, vakantie, winkelcentra´s spullen vervoeren. 200 km per uur. record van A. Green op in een thrust SS met een snelheid van 1227,985 km per uur

26 in de Toekomst de auto zal minder gebruikt worden. mensen meer met de trein of de bus. voor extreem lange en de wat kortere afstanden. Voor minder spullen want bedrijven zullen gaan afleveren aan huis.

27 Conclusie (Beantwoorden hoofdvraag) De ontwikkelingen van de auto qua … Vormgeving  Uiterlijk:Zo klein mogelijk  Interieur:Zo groot mogelijk  Aerodynamica: Aerodynamischer Brandstof  Wordt steeds zuiniger  Wordt schoner  De motor wordt stiller Veiligheid  Sinds 20 e eeuw  Tegenwoordig beter en geautomatiseerder Gebruik en vermogen  Vroeger minder geruikt  Tegenwoordig meer  Vroeger vermogen lager, nu is het meer, in de toekomst nog meer

28 Interview Met Heron Een Autodealer & Garage.

29

30 Het complete interview Staat op onze site : ppoauto.webs.com !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!

31 Bezoek ook nog onze website ppoauto.webs.com


Download ppt "Hoofdvraag Deelvragen Wat krijgen we? VormgevingBrandstofVeiligheidGebruik en Vermogen."

Verwante presentaties


Ads door Google