De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Emile Voogt Lelystad, 11 maart 2010 Fly into the Cloud Insight Hosting Summit 2010 Ruimte voor groei.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Emile Voogt Lelystad, 11 maart 2010 Fly into the Cloud Insight Hosting Summit 2010 Ruimte voor groei."— Transcript van de presentatie:

1 Emile Voogt Lelystad, 11 maart 2010 V-emvoog@microsoft.com Fly into the Cloud Insight Hosting Summit 2010 Ruimte voor groei

2 Outline  Het MKB en hosted diensten  Het Nieuwe Werken  Solution-based Selling

3 Aanbodzijde Hosting markt is volwassen  Microsoft: meer dan 750 SPLA-contracten in Nederland  Blijft groeien  80% van de omzet wordt geboekt door bijna 20% van aanbieders  Geen schaarste  Toetreden tot markt eenvoudig Groeien? Innoveren en optimaliseren.

4 What about the cloud?

5 •Het idee van eindeloze computing resources beschikbaar on demand Schaal •Geen up-front investeringen meer nodig voor Cloud users Geen investeringen •The mogelijkheid van pay for use van computing resources Pay for Use De komst van Cloud Computing

6 So what? Het MKB en Cloud Computing  49% weet niet wat Cloud Computing is

7 Source: Forrester Research. The State of SMB Software and Emerging Trends: 2010,” Forrester Research, February 2010 Expanding/ upgrading implementati on Implemented, not expanding Planning to implement in the next 12 months Planning to implement in a year or more Interested but no plans Not interestedDon’t know Platform-as-a-service (PaaS) Business-process-as-a-service (BPaaS) Information-/knowledge-as-a-service (IaaS/KaaS) Cloud infrastructure-as-a-service (IaaS) Software-as-a-service (SaaS) Plannen met de volgende technologie?

8 Vraagzijde Onderzoek naar MKB  > 95% van alle werkende mensen werken in het MKB  52% van het MKB boekte meer omzet tov 12 maanden ervoor

9 Hoe belangrijk is IT voor het MKB? +20% Tov 2008

10 Betere business door meer IT?

11 Het MKB en hosted IT Services  61,4% maakt gebruik van hosted IT Services

12 Waarom heeft u voor hosted IT Services gekozen? Ontzorgen Flexibilisering kosten

13 Welke Hosted IT diensten gebruikt het MKB

14 13% van het MKB maakt gebruik van hosted CRM

15 25% van het MKB maakt gebruik van hosted e-mail Gartner: E-mail is zichtbaar, ook voor de CEO. IT is huiverig om dat in de cloud te doen.

16 Het MKB en Webconferencing (LiveMeeting, Webex e.d.)

17 Het MKB en collaboration (bijv. Sharepoint)

18 Lering uit onderzoek  Verkoop geen Cloud Computing aan het MKB, maar toegevoegde waarde  Ontzorging en flexibilisering zijn belangrijke argumenten voor hosted diensten  Nederlands MKB loopt niet voorop in gebruik software voor Het Nieuwe Werken  Ruimte voor groei

19 Microsoft-campagne gestart: Het Nieuwe Werken

20 MKB segmentatie: Zelfstandige 1 tot 5 wp 690.000 Technische beslisser 50 tot 250 wp15.000 Zakelijk beslisser 5 tot 50 wp90.000 50 tot 250 wp15.000 •Help in gebruik •Online, stichting OndernemersPC •Ondersteun en inspireer •Online, Nieuwsbrief, campagnes, events •Inspireer over nieuwe mogelijkheden •Online, Nieuwsbrief, campagnes, events

21 Zakelijke beslisser in MKB  Nieuwe werken voor Ondernemers  Op een andere manier communiceren en samenwerken met als doel een productievere en vitalere organisatie, heeft impact op Medewerker, Werkomgeving en Technologie  Intern aan de slag met het nieuwe werken  Impuls training voor partners  http://www.aandeslagmethnw.nl/home.aspx http://www.aandeslagmethnw.nl/home.aspx  http://www.microsoft.com/netherlands/het_nieuwe_werke n/default.aspx http://www.microsoft.com/netherlands/het_nieuwe_werke n/default.aspx

22 Target groep - + -+ IT afhankelijkheid IT interesse Innovators (IT Strategic) 17% Pragmatists (IT Dependent) 54% Integrators (IT Basic) 11% Minimalists (IT Light) 18% Innovators nemen één dienst af De tweede golf neemt bundels af

23 Kansen met Het Nieuwe Werken Ruimte voor groei:  Het Nieuwe Werken nog geen gemeengoed binnen MKB  Enorm marktpotentieel (95% van beroepsbevolking)  Kort beslissingstraject  DGA lijken interesse te hebben blijkt uit onderzoek en bezoeken aan ons pand

24 We have a dream BDMTDMPartner I need to be able to run my business. IT needs to help me do that and not be too costly I need to provide the right solutions and run my IT as effective as I can I want to help the TDM deliver the right solutions – I want to sell & implement the technology Partner I want to help the BDM translate his business challenge into solutions and sell & implement them

25 Understand Customers’ Business Build Solution Selling Expertise Turn Your Sales Force into Trusted Advisors Van Transaction naar Solution based selling IT Driven Build Proactive Workflows Be Prepared for Growth Sales Delivery & Support

26 Differentiëren  Hoe flexibel is uw organisatie?  Hoe is uw oplossing aan te vullen?  Groeien met een partner?

27 Hoe flexibel bent u?  Contracten  Flexibele SLA’s  Pricing  Configuratie en support op maat

28 Hoe compleet is uw oplossing? Extra applicaties: Free trails werken! Geïntegreerde oplossingen Upsell Verticale markten Focus met marketing Extra diensten Out-of-the-box is vaak niet genoeg

29 Office als accelarator? 29

30 Groeien met een partner? Lower capital investments Faster time to market Lower risk Broader portfolio of services

31 Groeien met Het Nieuwe Werken?  Meer informatie:  2-daagse training om eigen HNW-propositie samen te stellen  €1.650 excl. btw  vraag je Insight Accountmanager naar de verschillende Playbooks  http://www.aandeslagmethnw.nl/home.aspx http://www.aandeslagmethnw.nl/home.aspx  http://www.microsoft.com/netherlands/het_nieuwe_wer ken/default.aspx http://www.microsoft.com/netherlands/het_nieuwe_wer ken/default.aspx  https://partner.microsoft.com/netherlands/salesmarketin gsection/smcampaigns

32 Vragen? Contact: v-emvoog@microsoft.com


Download ppt "Emile Voogt Lelystad, 11 maart 2010 Fly into the Cloud Insight Hosting Summit 2010 Ruimte voor groei."

Verwante presentaties


Ads door Google