De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Zonder vrijwilligers zoals jullie kan onze club niet blijven voortbestaan! Alvast HARTELIJK DANK vanwege het clubbestuur.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Zonder vrijwilligers zoals jullie kan onze club niet blijven voortbestaan! Alvast HARTELIJK DANK vanwege het clubbestuur."— Transcript van de presentatie:

1 Zonder vrijwilligers zoals jullie kan onze club niet blijven voortbestaan! Alvast HARTELIJK DANK vanwege het clubbestuur

2 Programma  Voorstelling Clubbestuur (organigram)  Clubstructuur (sportief)  Wedstrijdorganisatie  Scheidsrechtersblad  Uitrusting  Administratie  EHBO – sportongeval  Website:  Attitude uitdragen  Wat krijg je er voor???

3 Organigram KFC Herent DAGELIJKS BESTUUR • Stany le Grellevoorzitter • Luc Van Waesondervoorzitter, kansencoördinator • Walter Boonsecretaris, G.C. • Roel Golverspenningmeester • Lou Stroobantssponsors/logistiek • Laurent Vandendoorenjeugdvoorzitter • Rob Van Ackerjeugdsport-coördinator • Bart Smetssportief beleid bovenbouw • Yves Trochsportief beleid onderbouw • Carlo Groffilsbestuurslid (uitgebreid organogram:

4 Onderbouw U15 U13-U12 Miniemen U11 - U10 Preminiemen U9 – U8 Duivels U7 – U6 Debutanten

5 Bovenbouw 2 2°Prov. 4° Prov. U21 junioren U17 scholieren

6 Recreatieve afdeling Zondag- reserven Bovenbouw Onderbouw

7 Damesafdeling 1 ste elftal dames (2 e prov) Onderbouw

8 Spelsysteem  Ruit bij U6 U9  Dubbele ruit U10 U11  of of van U12 senioren  Op het einde van hun opleiding dienen de spelers de verschillende spelsystemen te beheersen.

9

10

11

12 Speelwijze  Zonespel  Pressing spelen  Aansluiten van de linies  Buitenspel  Verzorgd combinatievoetbal met aanvallend karakter

13 Zilveren label Twee Sterren Drie sterren Nationaal

14 Wedstrijdorganisatie  Thuiswedstrijd:  1 u (of 45’ bij jongsten) voor de wedstrijd aanwezig zijn, juiste kleedkamer, juiste terrein (zie planning prikbord)  Controleer voor de wedstrijd de staat van het terrein: lijnen, netten, hoekschopvlaggetjes  Dragen van witte band; trainers hebben rode band  Onthaal bezoekers (kleedkamers wijzen, flessen water, de ‘feuille’) en scheidsrechter (drankje aanbieden, ook tijdens rust en na de match, kleedkamer tonen)  Zorg voor sleutel kleedkamers / scheidsrechters:  afspraak sleutel afhalen mits waarborg identiteitsbewijs!!  behalve voor scheidsrechters  Drankbonnetjes na de match: vragen in kantine  Bij Uitwedstrijd:  op afgesproken uur vertrekken, route naar terrein tegenstander, juiste terrein! (http://www.belgianfootball.be/nl/aanduidingen-ref of bij twijfel zie boekje kantine)  Band: Belgische driekleur  Aankoop drankbonnetjes spelers/trainer/afgevaardigde na de match  excel- file

15 Wedstrijdorganisatie  Zorg voor beurtrol koffiekoeken/broodjes én voor de opruim van de tafels nadien.  Stel een beurtrol op voor het poetsen van de kleedkamers (ook bezoekers) en hou toezicht!  Zorg dat schoenen buiten worden gereinigd  Gebruik van de zij-ingangen is verplicht!  Lege waterflessen meenemen van terrein en dug-outs  Let ook op vernielingen, vandalisme, diefstal  Respect kleedkamers en ruimten  Geen glas buiten de kantine! (scherven,………)  Melden aan trainer/jeugdbestuur wie zich bezondigt

16 Scheidsrechtersblad  Invullen wedstrijdformulier:  Roze: voor competitie vanaf u12  wit met gele band: tot en met u11  2 wedstrijden van bv. u9 op zelfde moment tegen zelfde ploeg, op 1 blad  geel(vriendschappelijk)  Bloknr stamnummer  Formulier controleren op volledigheid (ook reeks checken  zie uithanging van alle wedstrijden achter glas in de gang naar kantine)  3 ex. (1 voor GC  bij thuiswedstrijd in vak kantine, bezoekers, thuisploeg)  Controle I.D.’s spelers  Identiteitskaart of Kids-ID.  Niet spelen indien geen identiteitskaart (5 – 0 ff)

17 Scheidsrechtersblad vanaf u13 OPGELET: electronisch wedstrijdblad mogelijk ingevoerd vanaf nieuwjaar voor jeugd vanaf U12

18 Scheidsrechtersblad <12 Oud model  nieuw

19 Uitrusting  Uitwedstrijd: ALTIJD GELE uitrusting gebruiken!  Thuiswedstrijd: Blauwe uitrusting indien tegenstander dezelfde clubkleuren heeft! (in vergaderzaal boven  zoek bestuurslid met sleutel)  ALTIJD ERVOOR ZORGEN TERUG VOOR WEEK-END!  Inventaris inhoud sporttas (broekjes, truitjes, banden, keepershandschoenen, EHBO-tasje…) onmiddellijk melden als iets ontbreekt (eerst goed zoeken ;-) )  Organisatie van de wasbeurt, zelf of via een beurtrol onder de spelers (vergoeding t.e.m. U-13 € 4,00/match, oudere ploegen € 6,20)  Het innen van de wasvergoeding en drankbonnetjes via Roel Golvers, de penningmeester, (per trimester zie formulier)

20 Administratie  Onkosten was en drank indienen via file bij de winterstop en einde seizoen.(via de penningmeester)  In overleg met trainer bijhouden van een adressenbestand van spelers/ouders: naam, adres, telefoon, gsm, (kopie doorspelen aan coördinator/bestuur)  Bijhouden van lijsten en inkomsten bij verkoop van kaarten, kalenders, enz…  In overleg met trainer: eventueel organisatie van eindejaarsactiviteit + motiveren tot deelname aan seizoensafsluiter (tornooi + BBQ)

21 EHBO - ongevalformulier  EHBO lokaal moet steeds open zijn: er is steeds IJS aanwezig.  Bij sportongeval, kwetsuur altijd ingevuld blad verzekering meegeven: dit kan je downloaden via de website en.pdf, of ligt in de kantine  binnen de 10 werkdagen doorspelen aan de G.C (=Gerechtigd Correspondent, Walter Boon) en.pdf  Neem steeds een formulier mee op verplaatsing.

22 Laatste reglementswijzigingen  Heraansluiting na ontslag in april : voortaan tot 31 augustus mogelijk in plaats van 30 juni. Einddatum voor gewone transfer voor spelen in 1e ploeg blijft 30 juni  Minimum leeftijdsgrens voor scheidsrechters voor U6 tot U11 verlaagt naar 13 jaar  Minimumleeftijd om te spelen bij provinciale dames is opnieuw 14 jaar  Minimumleeftijd om te voetballen wordt afgeschaft (was 5 jaar)  Het elektronisch wedstrijdblad voor eerste ploegen gaat in voege vanaf 1 september  Opnieuw schorsing voor 1 wedstrijd van die categorie na 3 gele kaarten in jeugdreeksen en reserven  Verzekering bij hartfalen zit voortaan in de polis van de KBVB  Digitale aansluiting vervangt de papieren en wordt verplicht vanaf 1 januari 2014

23 Website:  Wedstrijdverslagje schrijven voor de website of een beurtrol opstellen onder ouders / spelers  Af en toe foto’s nemen, of laten nemen…  Spelersgegevens aanvullen samen met trainer   laat het verslag/foto’s door je trainer er op zetten, of vraag zelf een login aan bestuur  Lees ook even de rubriek algemene info!

24 Voorbeeldfunctie  Klankbord zijn voor spelers, fair-play uitstralen  Drank = tot en met scholieren u17 geen bier  Roken = tot en met u21 niet op het terrein, inclusief parking  Trainer ondersteunen, niet tegenspreken op momenten als spelers er bij zijn. Geen commentaar op scheidsrechters!  Ongepast, agressief en discriminerend gedrag van spelers én ouders onder controle houden. Indien nodig roep een bestuurslid!  Voorbeeldfunctie m.b.t. hulp bij clubactiviteiten, inspringen aan tap, mosselfeest, BBQ, enz …

25 Clubactiviteiten alle hens aan dek!!!  4,5,6 oktMosselfeest  Zat 26 oktSpaghetti  Vr 22 novItaliaanse avond  Ma 30 decSchaatsdag  Kerstvakantiezaalvoetbal  4/1Nieuwjaarsreceptie  17/1Duiveltjeseetdag  24/1Pre-miniemeneetdag  KrokusSportkamp Blankenberge  14/3Steakdag  5/4Kwis  19/4 en 21/4Paastornooi  april/meiBuitenlandse tornooien  24 meiSeizoensafsluiter

26 … wat krijg je ervoor???… wat krijg je ervoor???  Gratis inkom op verplaatsing  Gratis drankbonnetje na elke wedstrijd  Uitnodiging op einde seizoens-BBQ op kosten van club  Veel waardering en erkenning vanwege clubbestuur, spelers én andere ouders  En nu? ……een rondje op kosten van de club

27 Vragenronde


Download ppt "Zonder vrijwilligers zoals jullie kan onze club niet blijven voortbestaan! Alvast HARTELIJK DANK vanwege het clubbestuur."

Verwante presentaties


Ads door Google