Download de presentatie
1
KFC HERENT AFGEVAARDIGDEN 2013-2014
Zonder vrijwilligers zoals jullie kan onze club niet blijven voortbestaan! Alvast HARTELIJK DANK vanwege het clubbestuur
2
Programma Voorstelling Clubbestuur (organigram)
Clubstructuur (sportief) Wedstrijdorganisatie Scheidsrechtersblad Uitrusting Administratie EHBO – sportongeval Website: Attitude uitdragen Wat krijg je er voor???
3
(uitgebreid organogram: www.kfcherent.be)
Organigram KFC Herent DAGELIJKS BESTUUR Stany le Grelle voorzitter Luc Van Waes ondervoorzitter, kansencoördinator Walter Boon secretaris, G.C. Roel Golvers penningmeester Lou Stroobants sponsors/logistiek Laurent Vandendooren jeugdvoorzitter Rob Van Acker jeugdsport-coördinator Bart Smets sportief beleid bovenbouw Yves Troch sportief beleid onderbouw Carlo Groffils bestuurslid (uitgebreid organogram:
4
Onderbouw U15 U13-U12 Miniemen U11 - U10 Preminiemen U9 – U8 Duivels
Debutanten
5
Bovenbouw 2 2°Prov. 4° Prov. U21 junioren U17 scholieren
6
Recreatieve afdeling Zondag- reserven Bovenbouw Onderbouw
7
Damesafdeling 1ste elftal dames (2e prov) Onderbouw
8
Spelsysteem Ruit bij U6 < > U9 Dubbele ruit U10 < > U11
4-3-3 of of van U12 < > senioren Op het einde van hun opleiding dienen de spelers de verschillende spelsystemen te beheersen.
10
3 2 5 10 11 7 9
11
2 3 4 5 6 8 10 11 7 9
12
Speelwijze Zonespel Pressing spelen Aansluiten van de linies
Buitenspel Verzorgd combinatievoetbal met aanvallend karakter
13
2006-2009 Zilveren label 2009-2010 Twee Sterren 2010-2013 Drie sterren Nationaal
14
Wedstrijdorganisatie
Thuiswedstrijd: 1 u (of 45’ bij jongsten) voor de wedstrijd aanwezig zijn, juiste kleedkamer, juiste terrein (zie planning prikbord) Controleer voor de wedstrijd de staat van het terrein: lijnen, netten, hoekschopvlaggetjes Dragen van witte band; trainers hebben rode band Onthaal bezoekers (kleedkamers wijzen, flessen water, de ‘feuille’) en scheidsrechter (drankje aanbieden, ook tijdens rust en na de match, kleedkamer tonen) Zorg voor sleutel kleedkamers / scheidsrechters: afspraak sleutel afhalen mits waarborg identiteitsbewijs!! behalve voor scheidsrechters Drankbonnetjes na de match: vragen in kantine Bij Uitwedstrijd: op afgesproken uur vertrekken, route naar terrein tegenstander, juiste terrein! ( of bij twijfel zie boekje kantine) Band: Belgische driekleur Aankoop drankbonnetjes spelers/trainer/afgevaardigde na de match excel-file
15
Wedstrijdorganisatie
Zorg voor beurtrol koffiekoeken/broodjes én voor de opruim van de tafels nadien. Stel een beurtrol op voor het poetsen van de kleedkamers (ook bezoekers) en hou toezicht! Zorg dat schoenen buiten worden gereinigd Gebruik van de zij-ingangen is verplicht! Lege waterflessen meenemen van terrein en dug-outs Let ook op vernielingen, vandalisme, diefstal Respect kleedkamers en ruimten Geen glas buiten de kantine! (scherven,………) Melden aan trainer/jeugdbestuur wie zich bezondigt
16
Scheidsrechtersblad Invullen wedstrijdformulier:
Roze: voor competitie vanaf u12 wit met gele band: tot en met u11 2 wedstrijden van bv. u9 op zelfde moment tegen zelfde ploeg, op 1 blad geel(vriendschappelijk) Bloknr stamnummer. 3175 Formulier controleren op volledigheid (ook reeks checken zie uithanging van alle wedstrijden achter glas in de gang naar kantine) 3 ex. (1 voor GC bij thuiswedstrijd in vak kantine, bezoekers, thuisploeg) Controle I.D.’s spelers Identiteitskaart of Kids-ID. Niet spelen indien geen identiteitskaart (5 – 0 ff)
17
Scheidsrechtersblad vanaf u13
OPGELET: electronisch wedstrijdblad mogelijk ingevoerd vanaf nieuwjaar voor jeugd vanaf U12
18
Scheidsrechtersblad <12
Oud model nieuw
19
Uitrusting Uitwedstrijd: ALTIJD GELE uitrusting gebruiken!
Thuiswedstrijd: Blauwe uitrusting indien tegenstander dezelfde clubkleuren heeft! (in vergaderzaal boven zoek bestuurslid met sleutel) ALTIJD ERVOOR ZORGEN TERUG VOOR WEEK-END! Inventaris inhoud sporttas (broekjes, truitjes, banden, keepershandschoenen, EHBO-tasje…) onmiddellijk melden als iets ontbreekt (eerst goed zoeken ;-) ) Organisatie van de wasbeurt, zelf of via een beurtrol onder de spelers (vergoeding t.e.m. U-13 € 4,00/match, oudere ploegen € 6,20) Het innen van de wasvergoeding en drankbonnetjes via Roel Golvers, de penningmeester, (per trimester zie formulier)
20
Administratie Onkosten was en drank indienen via file bij de winterstop en einde seizoen.(via de penningmeester) In overleg met trainer bijhouden van een adressenbestand van spelers/ouders: naam, adres, telefoon, gsm, (kopie doorspelen aan coördinator/bestuur) Bijhouden van lijsten en inkomsten bij verkoop van kaarten, kalenders, enz… In overleg met trainer: eventueel organisatie van eindejaarsactiviteit + motiveren tot deelname aan seizoensafsluiter (tornooi + BBQ)
21
EHBO - ongevalformulier
EHBO lokaal moet steeds open zijn: er is steeds IJS aanwezig. Bij sportongeval, kwetsuur altijd ingevuld blad verzekering meegeven: dit kan je downloaden via de website , of ligt in de kantine binnen de 10 werkdagen doorspelen aan de G.C (=Gerechtigd Correspondent, Walter Boon) Neem steeds een formulier mee op verplaatsing.
22
Laatste reglementswijzigingen
Heraansluiting na ontslag in april : voortaan tot 31 augustus mogelijk in plaats van 30 juni. Einddatum voor gewone transfer voor spelen in 1e ploeg blijft 30 juni Minimum leeftijdsgrens voor scheidsrechters voor U6 tot U11 verlaagt naar 13 jaar Minimumleeftijd om te spelen bij provinciale dames is opnieuw 14 jaar Minimumleeftijd om te voetballen wordt afgeschaft (was 5 jaar) Het elektronisch wedstrijdblad voor eerste ploegen gaat in voege vanaf 1 september Opnieuw schorsing voor 1 wedstrijd van die categorie na 3 gele kaarten in jeugdreeksen en reserven Verzekering bij hartfalen zit voortaan in de polis van de KBVB Digitale aansluiting vervangt de papieren en wordt verplicht vanaf 1 januari 2014
23
Website: http://www.kfcherent.be/
Wedstrijdverslagje schrijven voor de website of een beurtrol opstellen onder ouders / spelers Af en toe foto’s nemen, of laten nemen… Spelersgegevens aanvullen samen met trainer laat het verslag/foto’s door je trainer er op zetten, of vraag zelf een login aan bestuur Lees ook even de rubriek algemene info!
24
Voorbeeldfunctie Klankbord zijn voor spelers, fair-play uitstralen
Drank = tot en met scholieren u17 geen bier Roken = tot en met u21 niet op het terrein, inclusief parking Trainer ondersteunen, niet tegenspreken op momenten als spelers er bij zijn. Geen commentaar op scheidsrechters! Ongepast, agressief en discriminerend gedrag van spelers én ouders onder controle houden. Indien nodig roep een bestuurslid! Voorbeeldfunctie m.b.t. hulp bij clubactiviteiten, inspringen aan tap, mosselfeest, BBQ, enz …
25
Clubactiviteiten alle hens aan dek!!!
4,5,6 okt Mosselfeest Zat 26 okt Spaghetti Vr 22 nov Italiaanse avond Ma 30 dec Schaatsdag Kerstvakantie zaalvoetbal 4/1 Nieuwjaarsreceptie 17/1 Duiveltjeseetdag 24/1 Pre-miniemeneetdag Krokus Sportkamp Blankenberge 14/3 Steakdag 5/4 Kwis 19/4 en 21/4 Paastornooi april/mei Buitenlandse tornooien 24 mei Seizoensafsluiter
26
… wat krijg je ervoor??? Gratis inkom op verplaatsing
Gratis drankbonnetje na elke wedstrijd Uitnodiging op einde seizoens-BBQ op kosten van club Veel waardering en erkenning vanwege clubbestuur, spelers én andere ouders En nu? ……een rondje op kosten van de club
27
Vragenronde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.