De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Levensbeschouwelijke identiteit van samenwerkingsscholen. Erik Renkema Protestantse Theologische Universiteit/Hogeschool Windesheim.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Levensbeschouwelijke identiteit van samenwerkingsscholen. Erik Renkema Protestantse Theologische Universiteit/Hogeschool Windesheim."— Transcript van de presentatie:

1 Levensbeschouwelijke identiteit van samenwerkingsscholen. Erik Renkema Protestantse Theologische Universiteit/Hogeschool Windesheim

2 Het onderzoek - algemeen • Start: 1 maart 2012 • In opdracht van: 1. Protestantse Theologische Universiteit/Onderzoekscentrum Jeugd, Kerk en Cultuur 2. Christelijke Hogeschool Windesheim

3 Een samenwerkingsschool? Noteer tenminste drie trefwoorden bij de term ‘samenwerkingsschool’.

4 Ik heb vroeger op een openbare lagere school gezeten.

5 Ik ben zeer bekend met het Nederlandse duale onderwijssysteem.

6 Ik vind de rechten van het bijzonder onderwijs een belangrijk goed in onze Nederlandse samenleving.

7 De uitgangspunten van openbaar onderwijs vind ik zeer waardevol!

8 Ik vind dat het duaal onderwijssysteem beëindigd moet worden.

9 Ik ken een samenwerkingsschool.

10 Een samenwerkingsschool: kracht en weerstand

11 Ik vind de term ‘samenwerkingsschool’ heel goed.

12 Samenwerkingsscholen zijn de toekomst.

13 Een samenwerkingsschool 1.Nederland: duaal onderwijssysteem sinds een school is openbaar of bijzonder. 2.Een samenwerkingsschool – ontstaan vanuit een fusie tussen een openbare school en een school voor bijzonder onderwijs. 3.Een samenwerkingsschool – - niet gesticht - openbaar en bijzonder onderwijs dienen beide herkenbaar te zijn in de school - veelal in krimpgebieden


Download ppt "Levensbeschouwelijke identiteit van samenwerkingsscholen. Erik Renkema Protestantse Theologische Universiteit/Hogeschool Windesheim."

Verwante presentaties


Ads door Google