De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Doel avondseminarie Inhoudelijk stilstaan campagne

Verwante presentaties


Presentatie over: "Doel avondseminarie Inhoudelijk stilstaan campagne"— Transcript van de presentatie:

1 Sensoa-campagne “Praat over seks, want goeie afspraken maken goeie seks”

2 Doel avondseminarie Inhoudelijk stilstaan campagne
Constructief en creatief van mening verschillen.

3 Doelgroep Intermediairen soa/hiv/aids-werkveld
Leerkrachten & schooldirecties Centra voor Leerlingenbegeleiding Medewerkers jeugdhuizen, jongerenwerking, …

4 Doelgroep Verpleegkundigen Sociaal verpleegkundigen
Andere verpleegkundigen Psychologen Preventiewerkers Artsen maatschappelijk werkers Seksuologen

5 1. formele presentaties Chris Lambrechts, Sensoa:
De campagne, het verhaal erachter en de materialen. Sandra Van den Eynde, Sensoa Seksualiteit bij jongvolwassenen: situatieschets. Erika Frans, Sensoa Intimiteit en techniek: een visie op seksualiteit. Werner De Smet, reclamebureau, LDV Hoe vertaal je een idee naar een creatief concept?

6 2. ‘Informele’ sprekers Mw Frida Bogaerts Kevin Goossens Marie Laga
Seksuologe, KU-Leuven Kevin Goossens Muziekzender MTV Marie Laga Soa/hiv/aids-expert, Instituut voor Tropische Geneeskunde, Antwerpen UNAIDS, Genève

7 1. Algemene vragen Hoe hebt u de campagne het eerste ‘geregistreerd’? Waar zag u ze voor het eerst? Wat ging er door uw hoofd toen u de campagne voor het eerst zag? 2. Uitgangspunt campagne: “Open spreken over seks is nodig”. Welke link maakt u zelf spontaan? Wat begrijpt u zelf onder: ‘open spreken’? 3. Basisslogan campagne: “Spreek over seks, want goeie afspraken maken goeie seks”. Is het een duidelijke slogan? Welke associaties roept de slogan op? 4. Critici zeiden: “Het is geen veilig vrijen campagne en dat missen we. Er wordt niet over condooms gepraat”. Wat is uw mening? Roept de campagne spontaan de link met veilig vrijen op?

8 5. Er was weerstand tegen het gebruik van expliciete beelden.
Een aantal mensen was gechoqueerd. Zijn het expliciete beelden? Té expliciet? Bent u gechoqueerd door de beelden? Kan u erin komen dat anderen de beelden choquerend vinden? Wat is uw mening over het gebruik van deze beelden? 6. De doelgroep van de campagne: jongeren & jongvolwassenen Zouden zij weerstand hebben tegen expliciete beelden? Zouden zij gechoqueerd zijn? 6. Critici zeiden: “De volgende campagne moet er anders uitzien”. Hoe moet ze er volgende keer uitzien volgens u? 7. Eindbalans Maak eens een balans van pro’s en contra’s.

9 3. Debat publiek

10 Organiserend comité Dr Ilse Kint Prof Dr Marie Laga Dr Filip Moerman
Dr. Marc Vandenbruaene

11 Logistieke ondersteuning
Mw Geert De Greef Met steun van Bristol-Myers Squibb, Belgium

12 Kleine bevraging patiënten Soa-hiv-raadpleging, ITG
Kent u de campagne? Algemene opinie? Choquerend? Slogan ‘Open spreken’ Wat betekent dat voor U? Campagne Spontaan link met condoomgebruik?

13 Presentaties op website
‘Contact’ ‘Nieuws’

14 Resultaten N = 36 Leeftijd 21-71 jaar Hiv Man: 26 Vrouw: 10
Pos: 17 (47%) Neg: 14 (39%) ? 5 (14%)

15 Kent u de campagne? Ja: 17 (47%) Neen: 18 (50%)
Heel oppervlakkig 1 (3%)

16 Algemene opmerkingen Link ‘Open spreken’ Choquerend?
Technisch advies om seksleven te verbeteren Open spreken binnen relatie = belangrijk Goede campagne, zeer leuk Niet goed Bloot is passend <-> Benneton-bloot Geen mening

17 Algemene opmerkingen Link ‘Open spreken’ Choquerend?
Spot met dove mensen Campagne “Je mag met gehandicapten lachen”. Pt 52 jaar dochter 16: Campagne OK Via deze campagne Aan blabla-boem-boem gedacht En zo aan condoomgebruik

18 Chlamydia-screeningsprogramma (Boekje: om thuis verder te lezen)
Nabespreking chlamydiales “Een jongen/meisje van met chlamydia, zou die dat zeggen tegen zijn/haar partner?” Getuigenis: meisje met chlamydia-positieve test “Heb je dan tegen jouw vriend en die jongen gezegd dat je een soa had?”

19 1. formele presentaties Chris Lambrechts, Sensoa:
De campagne, het verhaal erachter en de materialen. Sandra Van den Eynde, Sensoa Seksualiteit bij jongvolwassenen: situatieschets. Erika Frans, Sensoa Intimiteit en techniek: een visie op seksualiteit. Werner De Smet, reclamebureau, LDV Hoe vertaal je een idee naar een creatief concept?

20 1. Algemene vragen Hoe hebt u de campagne het eerste ‘geregistreerd’? Waar zag u ze voor het eerst? Wat ging er door uw hoofd toen u de campagne voor het eerst zag? 2. Uitgangspunt campagne: “Open spreken over seks is nodig”. Welke link maakt u zelf spontaan? Wat begrijpt u zelf onder: ‘open spreken’? 3. Basisslogan campagne: “Spreek over seks, want goeie afspraken maken goeie seks”. Is het een duidelijke slogan? Welke associaties roept de slogan op? 4. Critici zeiden: “Het is geen veilig vrijen campagne en dat missen we. Er wordt niet over condooms gepraat”. Wat is uw mening? Roept de campagne spontaan de link met veilig vrijen op?

21 5. Er was weerstand tegen het gebruik van expliciete beelden.
Een aantal mensen was gechoqueerd. Zijn het expliciete beelden? Té expliciet? Bent u gechoqueerd door de beelden? Kan u erin komen dat anderen de beelden choquerend vinden? Wat is uw mening over het gebruik van deze beelden? 6. Critici zeiden: “De volgende campagne moet er anders uitzien”. Hoe moet ze er volgende keer uitzien volgens u? 7. Eindbalans Wat is uw eindbalans?


Download ppt "Doel avondseminarie Inhoudelijk stilstaan campagne"

Verwante presentaties


Ads door Google