De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1.Jos Ahlers: psycholoog, zelfstandig adviseur op het gebied van marketing en communicatie en auteur van het boek Generatie Z en de Vierde Industriële.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1.Jos Ahlers: psycholoog, zelfstandig adviseur op het gebied van marketing en communicatie en auteur van het boek Generatie Z en de Vierde Industriële."— Transcript van de presentatie:

1 1.Jos Ahlers: psycholoog, zelfstandig adviseur op het gebied van marketing en communicatie en auteur van het boek Generatie Z en de Vierde Industriële Revolutie 2.Patty van Asselt: teamleider van Business Studies bij InHolland 3.Herman van Bolhuis: o.a. oprichter 3D Makers Zone 4.Bas van Donselaar: hoofd Publiek, Communicatie en Marketing bij het Frans Hals museum 5.Egon van den Broek: assistant professor en onderzoeksdirecteur van het Center for Research on data-driven User eXperience (CRUX), beide aan de Universiteit Utrecht. Egon van den Broek 6.Marlies de Vries: organisatieadviseur, coach en counselor, eigenaar van Gloria Counseling 7.Ingrid Christoffels: onderzoeker en projectleider bij Expertisecentrum Beroepsonderwijs (ecbo)Ingrid Christoffels: 8.Dick Hulsebosch: voorzitter Centrum Management Groep Haarlem 9.Roxane van Acker: directeur Bibliotheek Zuid-KennemerlandRoxane van Acker:

2 de cyber mens in de slimme stad kansen & uitdagingen Egon L. van den Broek

3 15 juni 20163

4 4

5 Kansen Personalisatie / de gebruiker centraal Informatiefilters (weg uit de filter bubble !) Beter onderwijs Op weg naar een beter milieu (o.a. minder energie verbruik) Prettiger en veiliger vervoer … 15 juni 20165

6 Uitdagingen Artificiële Intelligentie (een AI butler) Afhankelijkheid, veiligheid, privacy Voorkomen van sociale uitsluiting 15 juni A wealth of information creates a poverty of attention. Herbert A. Simon, 1971

7 15 juni 20167

8 Additional slides 15 juni 20168

9

10 10

11

12 15 juni

13 de cyber mens in de slimme stad privé: een AI butler publiek: infrastructuur, onderwijs, bestemmingsplannen, … privaat: energie, gebouwen vervoer, … 15 juni

14 Kerndoelen oorspronkelijke kennis(deling), informatievoorziening ontwikkeling en educatie (incl. kunst en cultuur) het alomgevende digitale (W4) (leren) filteren (cf. filter bubble) het ervaren (Information Experience) personalisatie (en privacy) de social dimensie informatie deprivatie als nieuwe risicofactor op social uitsluiting 15 juni A wealth of information creates a poverty of attention. Herbert A. Simon, 1971

15 15 juni

16 Informatie / data veel snel verscheidenheid variatie betrouwbaarheid interactie (visualisatie) waarde 15 juni

17 De toekomst begint vandaag Ingrid Christoffels ecbo

18 21 ste -eeuwse vaardigheden Denkvaardigheden Probleemoplossen Kritisch denken Creativiteit Inter-persoonlijke vaardigheden Communicatie Samenwerking Sociaal-cultureel Intra-persoonlijke vaardigheden Meta-cognitie Zelfregulatie Ondernemendheid Digitale vaardigheden Mediawijsheid instrumentele vaardigheden informatievaardigheden

19 Meer lezen? begint-vandaag.aspx aal-problemen-oplossen-in-de- 21ste-eeuw.aspx _Over-de-relatie-tussen- laaggeletterdheid-en- armoede.aspx

20 Aanbevelingen 1.Blijf investeren in taalvaardigheid en digitale basisvaardigheden. 2.Pak een voortrekkersrol in het leren vinden van betrouwbare informatie. 3.Faciliteer fysieke ontmoetingsplekken om te leren, inspireren en creëren.

21 Haarlem als Kennisstad: iedereen doet mee! UNDERGROUND Universitei t Haarlem


Download ppt "1.Jos Ahlers: psycholoog, zelfstandig adviseur op het gebied van marketing en communicatie en auteur van het boek Generatie Z en de Vierde Industriële."

Verwante presentaties


Ads door Google