De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1. 2 Wet Marktmisbruik 3 De wet Marktmisbruik Verhogen en borgen van marktintegriteit en beleggervertrouwen door Volledigheid, correctheid en tijdigheid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1. 2 Wet Marktmisbruik 3 De wet Marktmisbruik Verhogen en borgen van marktintegriteit en beleggervertrouwen door Volledigheid, correctheid en tijdigheid."— Transcript van de presentatie:

1 1

2 2 Wet Marktmisbruik

3 3 De wet Marktmisbruik Verhogen en borgen van marktintegriteit en beleggervertrouwen door Volledigheid, correctheid en tijdigheid van informatie met betrekking tot financiële instrumenten De handel en prijzen zoals die tot stand komen, moeten het resultaat zijn van rechtmatige vraag en aanbod die voortkomt uit beleggingsbeslissingen die genomen zijn op basis van betrouwbare en tijdige informatie.

4 4 6 componenten Verbod Markt manipulatie Verbod Handel met Voorkennis KGI Meldingen PublicistenKlikplicht

5 5 Verbod Marktmanipulatie nu: Geldt voor een ieder Niet langer alleen instelling strafbaar Voordeel bij leugenachtig bericht niet meer relevant Wijziging definitie ‘Manipulatieve Handelingen’

6 6 Verbod (46b, lid 1) a. Transactie/Order: Kunstmatig Prijsniveau b. Transactie/Order: Misleidend Signaal c. Transactie/Order met gebruik bedrog of misleiding d. Verspreiding onjuist of misleidend bericht

7 7 Uitzonderingen Inkoopprogramma Stabilisatie na Emissie Gebruikelijke Marktpraktijk (AMP) –Erkende AMP –(Nog) niet erkende AMP

8 8 Verbod (46b) Twee categorieën marktmanipulatie: –“Effect” van de Transactie/Order Kunstmatig Prijsniveau Misleidend Signaal –Wijze van handelen Transactie/Order met gebruik bedrog of misleiding Verspreiding onjuist of misleidend bericht

9 9 Gevolgen? Aanpassen? –Risicomanagement beleid –Beleggingsmandaten –Handels strategieën Liquidity Providing/Market Maker –Trading Software –Structured Products

10 10


Download ppt "1. 2 Wet Marktmisbruik 3 De wet Marktmisbruik Verhogen en borgen van marktintegriteit en beleggervertrouwen door Volledigheid, correctheid en tijdigheid."

Verwante presentaties


Ads door Google