De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar"— Transcript van de presentatie:

1 Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar
MijnOverheid Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar

2 Wat doet Logius Helpdesk MijnOverheid + DigiD + Machtigen
Webcare MijnOverheid en DigiD Trainingen Digisterker en Seniorenweb Communicatiemiddelen (Toolkit) Gebruikers- en usabilityonderzoeken Logius, dienst digitale overheid

3 Logius, dienst digitale overheid

4 Flyer, advertentie en brochure
Logius, dienst digitale overheid

5 Wat kunnen we van elkaar leren?
Belastingdienst SVB RDW Gemeenten Logius, dienst digitale overheid

6 Enveloppen en tweets SVBonline
Post over uw #kinderbijslag voortaan digitaal ontvangen? Kies voor de #Berichtenbox, weten hoe het werkt? Ga naar mijn.overheid.nl. We sturen steeds meer post ook #digitaal. Wil je deze ook ontvangen op MijnOverheid? Activeer dan je account: Logius, dienst digitale overheid

7 Webpagina’s Logius, dienst digitale overheid

8 Vaarwel blauwe envelop
belastingdienst.nl/digitalepost persoonlijke brief Belastingdienst radio & TV online bannering outdoor free publicity, proactieve tweets inzet balie voor digitaal mindervaardigen Logius, dienst digitale overheid

9 Logius, dienst digitale overheid

10 belastingdienst.nl/digitalepost
Radiospotje “Tsja, weet je…, niet iedereen mocht ‘m. Logisch…, je kon niet om ‘m heen. Ja <zucht> ik ga ‘m toch missen.” “Vaarwel, blauwe envelop. Vanaf 1 November sturen we steeds meer post alleen nog digitaal naar een overzichtelijke berichtenbox op MijnOverheid. Activeer uw account via belastingdienst.nl/digitalepost. Belastingdienst. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.“ belastingdienst.nl/digitalepost Logius, dienst digitale overheid

11 Online banners en abri Logius, dienst digitale overheid

12 Nationaal afscheid Logius, dienst digitale overheid

13 Wat kunt u doen maak een comm plan maak budget vrij
maak gebruik van de toolkit gebruik voorbeelden van andere organisaties stem af met Logius | MijnOverheid Logius, dienst digitale overheid

14 Neem contact op met servicecentrum Logius
Hulp nodig of advies? Neem contact op met servicecentrum Logius 0900 – Logius, dienst digitale overheid

15 Belangrijkste issues en oplossingen
Registratieproces veels te ingewikkeld. Teveel info en te moeilijke teksten. Mensen vinden het verwarrend dat er een lijst met organisaties getoond worden die ze moeten accepteren voordat ze geregistreerd zijn. De opmerking komt meermaals: ‘ja maar met hun heb ik niks te maken De lijst met organisaties staat niet in alfabetische volgorde Mensen vragen zich af waarom ze hier al een adres dienen op te geven. ‘ik heb toch nog niks’ Terminologie: mensen snappen het verschil tussen ‘persoonlijke gegevens’ en ‘instellingen’ niet. Oplossingen Registreren wordt activeren Activeren wordt slechts één scherm en de teksten worden meer Jip en Janneke Je hoeft niks te accepteren om te activeren Lijst met organisaties in categorieën en daarbinnen alfabetisch adres vragen volgt na het activatieproces, waarbij iemand er dringend op gewezen wordt, maar ook de mogelijkheid heeft om te zeggen: ik wil geen mail. Dit wordt echter wel moeilijk gemaakt. \ Onder ‘instellingen’ worden je settings voortaan aangeduid met: accountgegevens Logius, dienst digitale overheid

16 Belangrijkste conclusies gebruikersonderzoek
Bijna de helft van de gebruikers wil het liefst alle overheidscommunicatie enkel digitaal Vooral de gebruikersvoorwaarden en ingewikkelde teksten tijdens het registratie/activatieproces remmen mensen af bij het gebruiken van hun MijnOverheid account. 80% van de mensen op MO komt enkel op MO om een bericht te lezen à meer focus op de toptaak Logius, dienst digitale overheid


Download ppt "Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar"

Verwante presentaties


Ads door Google