De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sessie 2: Opdrachten krijgen via LinkedIn 2 Programma Hoe word ik beter vindbaar op LinkedIn – Basics – Advanced – Features – Oefening: Pimp your profile!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sessie 2: Opdrachten krijgen via LinkedIn 2 Programma Hoe word ik beter vindbaar op LinkedIn – Basics – Advanced – Features – Oefening: Pimp your profile!"— Transcript van de presentatie:

1

2 Sessie 2: Opdrachten krijgen via LinkedIn 2

3 Programma Hoe word ik beter vindbaar op LinkedIn – Basics – Advanced – Features – Oefening: Pimp your profile! Hoe zoek en benader ik klanten op LinkedIn – Case – Zoeken en vinden binnen LinkedIn en met Google – Research doen – Gepersonaliseerd benaderen (via je netwerk) – Huiswerk: Zoek een target en benader deze! 3

4 Oneindig veel klanten….. 4

5 Cijfers en Trends Linkedin heeft wereldwijd >100 miljoen gebruikers, waarvan 2.900.000 Nederlandse profielen Elke 14 dagen komen er wereldwijd 1 miljoen profielen bij, in NL 80.000 per maand NL heeft het hoogste aantal gebruikers per capita (buiten VS) > 2/3 van de hoger opgeleiden in NL heeft een LinkedIn profiel NL is proeftuin voor LinkedIn, binnenkort NL frame! NL heeft hoogste activiteitennivo met gemiddeld 3 logins per week per gebruiker 5

6 Naslagwerken LinkedIn YouTube Channel LinkedIn Learning Center LinkedIn Help Center LinkedIn Tips op EmploIT Answers Using LinkedIn LinkedIn Group LinkedTips Boektip: Hoe LinkedIn nu echt te gebruiken (Jan Vermeiren) 6

7 Beter vindbaar worden Basics Your current position Two past positions (koppel aan de juiste bedrijven!) Your education (koppel aan de juiste opleiding!) Your profile summary A profile photo Your specialties At least three recommendations (klant, businesspartner, manager, collega) Let op: Je Headline! 7

8 Beter vindbaar worden Advanced Importeer je contacten (Outlook Social Connector/Mail Import) What are you working on (update)> beschikbaarheid, whitepaper, etc. Websites (other) ‘deeplinks’ klantcases of whitepapers, tarieven en voorwaarden Public profile (url met naam!) E-mail handtekening Profiel in twee talen Summary/Specialties trefwoorden waarop je gevonden wilt worden gebruik trefwoorden van potentiële klanten (Google KeywordTool, Google insights en Google)Google KeywordTool Google insightsGoogle Groups (gratis in-mails!) Contact Settings 8

9 Beter vindbaar worden Functionaliteit/Applicaties InMails (N.B.: 5 x Not appropriate = exit) – alleen betaald Add to your network (N.B.: 5 x “I don’t know” = exit) Get introduced through a connection Applications TripIT Slideshare Events Wordpress etc. PDF cv’s Answers 9

10 Oefening: Pimp your profile! Vul de basics (met uitzondering van recommendations) Implementeer een aantal advanced opties Kies een leuke applicatie om te gebruiken 10

11 Case: AskNow Rob Boeyink, CEO Ask Now Solutions Sinds 5 jaar geregistreerd, sinds 2,5 jaar actief Startpunt was synchronisatie Outlook met Linkedin met forse uitbreiding netwerk Zoekt gericht op functietitel naar decisionmakers (in zijn geval e- commerce managers, e-marketeers, marketing managers) Heeft LinkedIn pro abo en kan dus inmails versturen Benadert altijd direct Heeft de laatste 1,5 jaar zo'n 500 mensen benaderd 11

12 Case: Resultaat Krijgt in 70% van de gevallen een respons Van de respons wil 50% een afspraak (direct, op een beurs of telefonisch online) Van de afspraken converteert 10% tot klant (op termijn) Klanten binnengehaald: o.a TNT, Rabobank Nederland, Robeco Benaderwijze: persoonlijk en direct Succesvolle toplines: "Ik heb je hulp nodig", "Verbeteren online conversie" en "Behavioural targeting" TIP: Start een group. Hij is Online Marketing Nederland gestart met inmiddels >12.000 leden! 12

13 Zoeken en vinden 13

14 Zoeken en vinden 14 Lokatie (afh. van werkgebied) Interested in: “Consultants/Contractors / Deal-making contacts” / “Entrepreneurs” (alleen betaald account) “Current titles only” (NL en UK /synoniemen / afko’s) Company profile (follow – LEADS!) Groups Saved searches (met mailservice!) Boolean search werkt: AND OR NOT/- “… ….” (…..) *

15 Zoeken en vinden 15 site:nl.linkedin.com AND (inurl:in OR inurl:pub) -inurl:dir AND (current*(“IT Manager” OR "Hoofd Automatisering" OR CIO)) AND (“Utrecht area” OR “Amsterdam area”) AND (“consulting offers” OR “business deals”) site:nl.linkedin.com AND (inurl:in OR inurl:pub) -inurl:dir AND (current*(“IT Manager” OR "Hoofd Automatisering" OR CIO)) AND (“Utrecht area” OR “Amsterdam area”) AND (“consulting offers” OR “business deals”) site:twitter.com (bio*(CIO OR “IT Manager”)) AND (Location*(Netherlands OR Amsterdam)) site:twitter.com (bio*(CIO OR “IT Manager”)) AND (Location*(Netherlands OR Amsterdam)) In combinatie met Google AlertsGoogle Alerts

16 Research & Personaliseren Respect Hoe doe je ‘t op een netwerk event / seminar / beurs Research naar de prospect / contactpersoon wieowie.nl / 123people.com / pipl.com (N.B.: wie-o-wie max 15 x per dag) wieowie.nl123people.compipl.com Gepersonaliseerd Ga uit van de behoefte van je prospects Indirect is vaak beter dan direct (2 e lijn!) Bellen is vaak beter dan mailen Bel tussen 8.00 en 9.00, 12.00 en 13.00 en na 17.00 Beltrucs: foute 06-nummer, willekeurige directe lijn 1-2-3 methode (bellen, mailen, SMS-en) “Cliff hanger”/verleiden) Conversatie (gesprek) starten 16

17 Research & Personaliseren Contact Search String voor Google: "Bas Westland" (e-mail OR email OR telephone OR phone OR mob OR mobile OR mobiel OR cell OR "06" OR telefoon OR adres OR address OR postcode OR "zip code" OR "postal code" OR contact OR "contact details" OR contactgegevens OR "contact gegevens" OR GSM OR personalia OR "persoonlijke gegevens") E-mailadres controleren: E-mail address checkerE-mail address checker Structuur van de e-mail achterhalen: (mail OR email OR “e-mail”) “@epeople.nl” (mail OR email OR “e-mail”) “@epeople.nl” 17

18 Huiswerk Ga op zoek naar een “target” binnen LinkedIn, bij voorkeur in de 2 e lijn Doe research naar je target middels je 1 e lijn of web research Benader hem of haar gepersonaliseerd voor een kennismaking Ter voorbereiding op sessie 3: Maak een Google-account aan, als je dat nog niet hebt (Gmail hoeft niet) 18


Download ppt "Sessie 2: Opdrachten krijgen via LinkedIn 2 Programma Hoe word ik beter vindbaar op LinkedIn – Basics – Advanced – Features – Oefening: Pimp your profile!"

Verwante presentaties


Ads door Google