Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMartina Jonker Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten
3
Kennismaking
5
Agenda Doelen van de module Verwachtingen Programma Opdrachten en beoordeling Wat zijn sociale media? Opdracht
7
Promo SM
8
Oefening: Wie ben jij? http://www.marketingfacts.nl/berich ten/7-trends-voor-de-digitale- marketeer-in-2016 http://www.marketingfacts.nl/berich ten/7-trends-voor-de-digitale- marketeer-in-2016
9
Oefening: Wie ben jij? Oefening in duo’s Stel jezelf aan de ander voor aan de hand van je Twitter, Hyves of Facebook profiel (en denk eens goed na over wat je vertelt aan de ander in vergelijking met wat je erop hebt staan).
10
Voorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=jKeRr8t1F vY
11
Verwachtingen Wat verwachten jullie van deze module?
12
Wat is de ambitie? Een gedegen en uitdagend plan/rapport én groepspresentatie, waaruit blijkt: – Dat je marketingcommunicatie van het MKB in perspectief kunt plaatsen en kansen signaleert – Dat je de toegevoegde waarde van SM voor het bedrijfsleven herkent en weet toe te passen – Dat je voor bedrijven een SM-strategie kunt uitstippelen en van gefundeerd en creatief (marketingcommunicatie)advies kunt voorzien
13
Doelen van de module Wat betekenen SM voor de marketing? Nieuwe regels SM binnen het marketinggebied Type boodschap > doel, doelgroep Creatieve ideeën voor SM-actie Crossmediale verbanden Social mediaplan ontwikkelen
14
Programma Week 1: Wat zijn SM eigenlijk? Week 2: Doelen en klanttypen Week 3: Bereik Week 4: Content (1) Week 5: Content en Virals Week 6: Virals Week 7-8: Strategisch SM-plan + pres
15
Beoordeling Oefeningen: Actief meedoen en meedenken V of O Week 7+8: Presentatie (50%) en rapport (50%) TOTAAL100%
16
Waarom deze module?
17
Wat zijn SM eigenlijk? Ontmoetingsplek Middelen om ideeën, gedachten, inhoud en relaties te delen Iedereen kan een bijdrage leveren Een leuke gelegenheid, waarbij je net iets meer geeft dan je verlangt
18
Voorbeelden succesvolle SM-acties https://www.youtube.com/watch?v=TSWyWuSnc D4 https://www.youtube.com/watch?v=TSWyWuSnc D4 http://www.emerce.nl/achtergrond/15- voorbeelden-briljante-facebookcampagnes http://www.emerce.nl/achtergrond/15- voorbeelden-briljante-facebookcampagnes Pretty Social http://www.youtube.com/watch?v=ApOWWb7M qdo http://www.youtube.com/watch?v=ApOWWb7M qdo
23
Voorbeelden succesvolle SM-acties Bavaria https://www.youtube.com/watch?v=U7Ih7hPTn4 w https://www.youtube.com/watch?v=U7Ih7hPTn4 w Kok https://www.youtube.com/watch?v=qF5VHnEy2g U&index=3&list=PL42FC3E0F6F3CF7E3 https://www.youtube.com/watch?v=qF5VHnEy2g U&index=3&list=PL42FC3E0F6F3CF7E3 KLM http://www.youtube.com/watch?v=YR75c8mtGjk
24
Buzz veroorzaken? Afstand doen van traditionele media en manieren Want hoe ging dat vroeger?
25
We faxen!! Zomer 2000
26
Aandacht We willen steeds meer, maar krijgen steeds minder Aandacht verdelen Schaars Ongeloofwaardige beloftes, sociale druk, valse aandacht
27
Nieuw tijdperk
28
Opdracht 1: 3x SM 1.Kies 3 Rotterdamse MKB-bedrijven (+ 5 medewerkers) in Rotterdam (of omgeving) die in meer of mindere mate SM inzetten. 2.Googlen, Technocrati (zoekmachine voor blogs, of Google Blog search), speur twitter af, zoek met #, Instagram, FB, etc 3.Analyseer voor elk bedrijf (max 1 A’4): a)Welke SM zijn ingezet? b)Met welke bedoeling zetten ze elk SM- kanaal in?
29
Docs / PPT te vinden op: www.docsupload.wordpress.com Vragen? joehs@hr.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.