Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJonas Martens Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Teachers Teaching with Technology™ Ludovic Wallaart Frank van den Berg Statistiek normaal verdeeld workshop over hoofdstukvervangende lessenreeks T 3 Nederland Symposium ‘Onderzoekend leren, laat leerlingen denken en onderzoeken’ 7 oktober 2015 te Utrecht
2
Teachers Teaching with Technology™ http://www.t3nederland.nl/over-ons/
3
Teachers Teaching with Technology™ Indeling van deze workshop Inleiding en aanleiding Modulaire opbouw Bird’s eye view van de lessenreeks Lessenreeks on-screen TI-Nspire CX Zelf aan de slag met onderdeel naar keuze Kijkje in onze creatieve keuken (onder voorbehoud)
4
Teachers Teaching with Technology™ Inleiding en aanleiding Type leerling havo 4 wiskunde A Abstracte karakter Normale Verdeling Technische mogelijkheden TI-Nspire CX Alternatieve benadering van de lesstof Alternatief voor Praktische Opdracht Zelfstandig leren, activerende didactiek
5
Teachers Teaching with Technology™ Modulaire opbouw Deze workshop is geen les statistiek, wij gaan op zoek naar alternatieven en mogelijkheden van de lessenreeks Lessenreeks kan geheel hoofdstukvervangend worden ingezet Lessenreeks in principe voor 8 lessen Temporisering en keuzemogelijkheden Doorlopende datalijn Eigen data genereren via sensoren (CBR-2)
6
Teachers Teaching with Technology™ Bird’s eye view van de lessenreeks Voorkennis statistiek en TI-Nspire CX Normaalkromme heeft een klokvorm Invloed gemiddelde en standaardafwijking Oppervlakte onder een normaalkromme Vuistregels van de Normale Verdeling Normale Cumulatieve Verdeling Samenvatting
7
Teachers Teaching with Technology™ Lessenreeks on-screen TI-Nspire CX Daarna zelf aan de slag met een onderdeel naar keuze uit de lessenreeks …
8
Teachers Teaching with Technology™ Kijkje in onze creatieve keuken: ‘Differentiatiezaal’ 95 leerlingen havo 4 wiskunde A 1 aula 3 docenten wiskunde 2x2 uren per week = 2 blokuren 2 schermen en 3 microfoons 2 hoofdstukken wiskunde (MathPlus) 1 hoofdstuk rekenen (Studyflow) 2 groepsinstructies per blokuur 2 differentiatiekeuzes per blokuur 2x per blokuur additionele geleide instructie naar keuze in aparte ruimte kernwaarden: zelfstandig leren; onderzoekend; van elkaar leren; interactieve, adaptieve leerlijnen iPad in combinatie met TI-Nspire CX meer informatie: WAL@isendoorn.nl,BRF@isendoorn.nlWAL@isendoorn.nlBRF@isendoorn.nl
9
Teachers Teaching with Technology™ Dank voor uw aandacht! Ludovic Wallaart: WAL@isendoorn.nlWAL@isendoorn.nl Frank van den Berg: BRF@isendoorn.nlBRF@isendoorn.nl (mede namens Victoria en Noëlle)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.