Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAgnes Maas Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7
2
INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies TriGlobal - Privacy bezwaren - Behavioral targeting & marketing automation
3
DEFINITIE BEHAVIORAL TARGETING. 1) Registreren van gedrag → websites die gebruiker bezoekt of zoekwoorden die hij/zij gebruikt. 2) Inhoud website aanpassen aan het individu → Ads & Banners
4
VOORBEELD BEHAVIORAL TARGETING. 1) Je bezoekt een website over horloges 2) Je sluit de pagina en gaat naar Facebook 3) Op Facebook krijg je advertenties van horloges te zien
5
RETARGETING. - Eén van de meest gebruikte vormen van behavioral targeting Opgesplitst in: - Onsite behavioral targeting → Informatie van één website - Network behavioral targeting → Informatie van meerdere websites - Kan een goed middel zijn, indien op het juiste moment ingezet - Maar: Steeds meer mensen ervaren het als spam of als vervelend - Daarom: Juiste frequentie instellen
6
3 AANGRENZENDE ONDERWERPEN. 1) Remarketing:
7
2) Affiliate marketing:
8
3) Interest based advertising:
9
ADVIES - Wat doet TriGlobal? - Er is zelf al geëxperimenteerd met remarketing: bleek niet rendabel ↓ TriGlobal richtte zich op de gebruikers die ergens gedurende het offerte-formulier waren uitgestapt. - Niet rendabel omdat: Wanneer iemand bij de laatste stap van het formulier besluit weg te gaan, komt dit hoogst waarschijnlijk doordat hij/zij zijn/haar gegevens niet wilt invullen. Wanneer diegene opnieuw op de site komt, zal deze niet ineens van mening veranderen.
10
ADVIES - Echter: In onze ogen zijn er wel veel kansen betreffende remarketing gericht aan extra services/derde partijen. - TriGlobal verkoopt naast verhuisleads ook leads die na het invullen van het offerte-formulier hebben aangegeven dat zij geïnteresseerd zijn in een nieuwe verzekering, wisselkantoren, etc. - Dus: Gebruikers die het hele formulier hebben ingevuld maar (nog) niet aangegeven hebben geïnteresseerd te zijn in extra services, targeten om een upsell te doen.
11
ADVIES Mogelijkheden liggen bij affiliate marketing: Affiliate networks → Grote, internationale partijen die je in contact brengen met verschillende bedrijven die aansluiten bij jouw productcategorie. Conclusie: Spits de remarketing toe op de customer journey die gebruikers van TriGlobal doormaken tijdens het verhuisproces. Blijf zo lang mogelijk in contact met deze gebruikers en biedt ze gedurende de hele customer journey diensten aan van derde partijen, die uitgezocht worden door affiliate networks.
12
PRIVACY BEZWAREN. 1)Men is niet op de hoogte van mogelijke behavioral targeting en wilt zien waar de informatie voor wordt gebruikt. ↓ Voorkomen door privacy policies & cookies 2)Niet voldoende beschermen van persoonlijke informatie ↓ - Data niet langer gebruiken dan nodig wordt geacht - Groene security slotje toevoegen op de website
13
PRIVACY BEZWAREN. 3) Je mag via e-mail marketing niet zomaar alles verkopen of aanbieden ↓ Goedkeuring vragen op je website. 4) Spam ↓ Advertentie te vaak vertoond in display network, kan aangegeven worden als spam. Voorkomen door frequency caps.
14
MARKETING AUTOMATION. - Verzameling van info die op termijn wordt toegepast. - Voorbeeld: bol.com verzamelt over een periode van een maand data over jouw zoekgedrag. Vervolgens ontvang jij een mail waarin nieuwe producten worden aangeboden die aansluiten bij jouw zoektermen.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.