Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGreta Jansen Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel
2
Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht gemotiveerd vakkundig begrip van de marketing
3
Paragraaf 14.1: Personeel en product (2) P van Product Service = tastbare meerwaarde Kwaliteit = de waarde die een klant hecht aan de eigenschappen van een product Kwaliteit aanbod hangt ook af van kwaliteit personeel
4
Paragraaf 14.2: Personeel en promotie P van Promotie Persoonlijke verkoop: verkoopvaardigheid, kennis assortiment, onderhandelings- en sociale vaardigheden Pr: personeel bepaalt mede de uitstraling van het bedrijf Pr is de brug tussen binnen en buiten
5
Paragraaf 14.3: Klantgericht werken (1) Front office regelmatig contact met klanten en relaties Back office minder vaak zulke contacten ook hier klantgericht werken belangrijk
6
Paragraaf 14.3: Klantgericht werken (2) Klant iemand die gebruik wil maken van diensten van handelaar of producent Interne klant(principe) collega die een dienst van jou nodig heeft om externe klanten goed van dienst te zijn Nodig om betalende klanten te kunnen bedienen: goede interne samenwerking goede samenwerking in het distributiekanaal
7
Paragraaf 14.3: Klantgericht werken (3) Hulpmiddelen glimlach, uitnodigende houding actief luisteren representatie Vriendelijkheid met aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.