Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPieter van den Brink Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Beheer in BedrijfsContext AD ICT Leerjaar 2 George Pluimakers Module: ICTBBC01DX Studiejaar 2013/2014
2
Even voorstellen... George Pluimakers, informatiearchitect bij de Nederlandse Spoorwegen, hiervoor bij ANWB; > 25 jaar ervaring in ICT, waarvan >15 jaar in diverse consultancy functies (IMN, Ordina, VKA,..); Specialismen: business-IT alignment, architectuur, informatie management, opzetten/verbeteren van ICT-management en service management
3
College Beheer in bedrijfscontext (1) Sturing en organisatie van ICT-voorzieningen - verschillende invalshoeken Positioneren beheer –Rol van beheer in de ICT-waardeketen –Relatie van ICT Beleid, ICT Strategie, bedrijfsbeleid, bedrijfsstrategie met (positie van) beheer –Relatie met bedrijfsprocessen Objecten van beheer - en wat komt er bij kijken –Infrastructuur –Applicaties –Relatie met (IT-)organisatie historie trends &
4
College Beheer in bedrijfscontext (2) Organisatie van en rondom beheer Beheerkosten Brug van ITIL (theorie) naar dagelijkse beheerpraktijk –Service desk, Configuratie, Incident & Probleem Management –Change management: gecontroleerd uitvoeren van wijzigingen met minimale risico's voor verstoring van de produktie –Release management: beheren en distribueren van alle hardware- en software versies, die gebruikt en ondersteund worden historie trends &
5
Eindopdracht (1) Analyse beheer in context van werkgever of bij klant Uitvoeren in groepen van 2, waarvan >=1 met vaste baan Onderwerp: IT-beheer, concreet: –Organisatie/rollen/functies: wie doet wat. Denk aan de verschillende vormen van beheer: functioneel -, applicatie - en technisch beheer, intern en/of extern belegd –Processen: Beschrijf hoe change management is geregeld, specifiek voor de uitrol van een nieuwe release van een kernsysteem Beschrijf hoe configuratie management is geregeld, en of dit geïntegreerd is met incident beheer –Hoe wordt omgegaan met beheerdocumentatie? Kwaliteit Actualiteit Volledigheid
6
Eindopdracht (2) 12 à 15 A4, kwaliteit gaat boven kwantiteit ! –Benoem naast analyse ook verbeterpunten, adviseer! –Eigen creativiteit en ideeën zijn onderscheidende aspecten! Inleveren: –Aan het begin van owp 3; concrete datum volgt –per email (Word of PDF document), naar: hro-g.pluimakers@xs4all.nl hro-g.pluimakers@xs4all.nl
7
Toetsing Het project wordt beoordeeld aan de hand van de eindopdracht. Voor de eindopdracht telt voor elke student het groepsresultaat als cijfer, behalve…. Cesuur ligt bij 5,5 Toetsleidraad op webstek
8
Groepsindeling Aanmelden per mail binnen 1 week op hro-g.pluimakers@xs4all.nl hro-g.pluimakers@xs4all.nl Naam, studentnummer, emailadres Bij reeds gevormde groepen : s.v.p. 1 mail per groep!!!! Indien je zelf niet aansluit bij een groep, deelt docent je in.
9
Documentatie Boek (van harte aanbevolen) –Sturing en organisatie van ICT-voorzieningen – De focus op vraaggestuurd leveren van ICT-voorzieningen, 2e druk ISBN-13: 9789087533069 prijs: ca. EUR 58, of 1e druk ISBN-13: 9789077212257 / ISBN-10: 9077212256; prijs: ca. EUR 48 Artikelen/handouts die ik verstrek Webstek: http://med.hro.nl/plugm/birbbc00dt of direct met link vanaf http://med.hro.nl/plugmhttp://med.hro.nl/plugm/birbbc00dthttp://med.hro.nl/plugm
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.