Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnita Sasbrink Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Kijken met het oog van de museum bezoeker
Slim gebruik van data in musea Bert Mennings, business development 29 oktober 2015 Innovatie in Communicatie
2
Cobra Global in Golf regio, Azië, Midden- en Zuid-Amerika
Nu in Sharjah Art Museum, Verenigde Arabische Emiraten VAE, eerder in Muscat, Oman en binnenkort in Abu Dhabi, VAE Momenteel in 10 landen actief met acquisitie en uitvoering
5
Pilot sensoren onderzoek in Cobra Museum
Aanleiding Volkskrant artikel over meten van zintuigen met sensors WAAROM ? Cobra Museum innoveert altijd, zo ook met publieksparticpatie en collectiepresentatie/exposities
6
Tedja: cureer zelf: school pad Bank en Rau Slow Art day
Michael Tedja Tedja: cureer zelf: school pad Bank en Rau Slow Art day Bank en Rau Slow Art Day
7
Wat was de pilot ? Complexe netwerken en sociale inter-
acties van individuen onderzoeken oa voor crowd control Claudio Martella, onderzoeker en Promovendus computersciences Jeane Frost, gedragswetenschapper Vrije Universiteit en TU Delft
8
The Hidden Picture: ING Collectie
9
The Hidden Picture: ING Collectie
10
“Tracking popularity of painting at Cobra Museums Amstelveen”
Filmpje at Youtube: “Tracking popularity of painting at Cobra Museums Amstelveen”
11
Most common routes through the exhibit
12
This figure shows the time distribution across different rooms and pieces in the ING show. Blue indicates paintings, green indicates sculpture and red indicates video works. The horizontal blue line indicates the average time spent at a piece
13
This figure is a heat map of museum visitors through the exhition space. The legend on the right indicates the duration of time spent in a particular space within the show. This visualization does not provide details about what piece the visitor viewed
14
Path of trajectories to the most popular pieces in the show
Path of trajectories to the most popular pieces in the show. This visualization suggests how visitors are attracted to certain areas of the exhibition and how that departs from linear routes through the exhibition.
15
Path of trajectories to the least popular pieces in the show
Path of trajectories to the least popular pieces in the show. The visualization suggests that people may simply be experiencing the "museum shuffle" when in the less popular areas of the exhibition
16
And the Winner is …….
17
Resultaten pilot in Cobra Museum
100 % deelname Routing klassiek met de klok mee 25 seconden ipv 9 of 14 seconden Dip in middendeel Extra informatief en extra belevenis voor bezoeker Motivatie: “learning and development”
18
Lessen in algemene zin Crowd control: zowel voor vaste als flexibele opstellingen Artistiek: reflectie op curatorial concept en meer interactie met publiek Marketing: zeer interessant, pre-visit/visit/post-visit Binding met bezoekers verlengen en verdiepen. Persoonlijk bezoek optimaliseren; voor, tijdens en na bezoek Free promotion via enthousiaste bezoekers mondeling en via social media
19
Lessen in algemene zin 3. verkoop van merchandise: gepersonaliseerde aanbiedingen 4. herhaalbezoek: ZSM Issues: Esthetiek: vormgeving Kosten: materieel en personeel Privacy en ontsluiten data Museumjaarkaart
22
Filmpje Miró en Cobra https://vimeo.com/140397711
23
La Pequeña Cobra: El Restaurante Pop-Up Espanola
24
Laten we contact houden:
Via linkedin of mail: Cobra Museum of Modern Art Amstelveen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.