Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGerarda Verlinden Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP ellen.vandenboomen@han.nl josje.heijnen@han.nl
2
Welkom Terugblik Vooruitblik Leerlingbehoeften: Meervoudige intelligenties Verwerkingsopdracht Terugblik op hoofdpunten en opbrengst Afsluiting
3
Ter info: Oefenvragen toets... nieuw document op scholar
4
Terugblik in DDU 1/2 Vorige week: ARC-model ‘werken- met/voor klimaat’ tien stappenplan voor orde Vragen?
5
Terugblik in DDU (2/2) Opdracht: Denken (4 ); Wat heb je geleerd in kort gedicht of verhaal (verbaallinguïstisch), metafoor (visueel ruimtelijk) of een reflectieve noot (intrapersoonlijk) Delen (4); Uitwisselen met iemand die minimaal 3 meter van je is verwijderd Uitwisselen (4); plenair horen we drie personen. Je krijgt de beurt als het balletje bij jou komt.
6
Leerdoelen De student: kan het belang van het werken met meervoudige Intelligenties uitleggen kan de acht meervoudige intelligenties benoemen, uitleggen en herkennen
7
Leerdoel voor deze les kan verschillende werkvormen en opdrachten die tegemoet komen aan meervoudige intelligenties herkennen en toepassen in een les.
8
Verwerking voorbereiding in expertvorm Op welke intelligentie scoorde je in de gemaakte MI test het hoogst? Ga in ‘intelligentiegroepen’ bij elkaar staan en (10): – Presenteer jullie talent/intelligentie in 2 minuten (tijd loopt! ) in een vorm die past bij jullie intelligentie
9
Mooie toepassing http://www.leraar24.nl/video/701 o.a. met hoe je zwakkere kanten van leerlingen door werkvormen kunt versterken
10
Verwerkingsopdracht Keuze maken voor 1 of 2 en in drietallen aan de slag 1. Werk voor de verschillende intelligentievormen uit hoe je een nieuw onderwerp uit je stagepraktijk zou kunnen presenteren, kenmerkend voor iedere verschillende intelligentievorm. 2. Neem een lesdeel uit een van je lessen en beschrijf/laat zien voor iedere vorm van intelligentie hoe dit lesdeel gegeven kan worden. Tijd over? Delen van presentatie/lesdeel met ander drietal
11
Afsluiting Noteer voor jezelf Een potentieel leerdoel t.a.v. MI voor je eigen lespraktijk. Overdrijf dit leerdoel in de overtreffende trap zodat het een slogan/leus/motto/mantra wordt.
12
Thuiswerk – Voorbereiden op toets Periode 2: - nog maar 1 thema per week - drama
13
Alternatieve opdracht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.