De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Doelgroepsegementatie bij jeugd Waarom, wat en hoe verder FADO 12 november 2009 Jolanda Mathijssen Onderzoekscoördinator AW OGZ Brabant.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Doelgroepsegementatie bij jeugd Waarom, wat en hoe verder FADO 12 november 2009 Jolanda Mathijssen Onderzoekscoördinator AW OGZ Brabant."— Transcript van de presentatie:

1 Doelgroepsegementatie bij jeugd Waarom, wat en hoe verder FADO 12 november 2009 Jolanda Mathijssen Onderzoekscoördinator AW OGZ Brabant

2 Doelgroepsegmentatie Waarom? Hoe en wat? Resultaten En nu?

3 Doelgroepsegmentatie: Waarom? Aansluiten bij doelgroep Niet nieuw Ontwikkelen doelgroepenbeleid Ontwikkelen of aanpassen interventies toegespitst op verschillende segmenten

4 Doelgroepsegmentatie: Hoe en wat? Vragenlijstonderzoek In samenwerking met marktonderzoeksbureau Motivaction 7000 jongeren 12 t/m 18 jaar Respons: 46%

5 Resultaten Dimensies 1.Afkeer van dronkenschap (schaamte, strenger optreden) 2.Alcohol als norm (vreemd als een volwassene nooit alcohol drinkt) 3.Behoefte aan waardering (van ouders en vrienden) 4.Hedonistische associaties (ontspannen, gezellig) 5.Desinteresse in alcohol (niets voor mij)

6 Resultaten: Segmenten Bewust frissen; 17% Uitbundigen; 22% Nuchteren; 11%Genieters; 8% Socialen; 42%

7 Resultaten:Segmenten Socialen 42% Genieters 8% Bewust frissen 17% Nuchteren 11% Uitbundigen 22% Alcohol onderdeel van belevingswereld > NietWel Alcohol als norm > Laag Hoog

8 Resultaten

9

10 En nu? Vervolgonderzoek Welke segmenten zijn belangrijk voor - beleid en interventies? Hoe bereiken we deze segmenten? Effectiever?

11 Bedankt voor uw aandacht Vragen???


Download ppt "Doelgroepsegementatie bij jeugd Waarom, wat en hoe verder FADO 12 november 2009 Jolanda Mathijssen Onderzoekscoördinator AW OGZ Brabant."

Verwante presentaties


Ads door Google