De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,

Verwante presentaties


Presentatie over: "PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,"— Transcript van de presentatie:

1 PRODUCT MEDIA ?

2

3

4 PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives, coupons, kortingen, sampling, contests, demonstraties, loyaltyacties, verkoopbevorderende promotieartikelen. Advertising = Reclame in de media om bekendheid te krijgen: adverteren moet daarvoor op grote schaal en vergt grote budgetten Personal Selling = persoonlijke relatie opbouwen en tweeweg communicatie met klant is heel belangrijk maar vraagt veel tijd Direct Marketing = persoonlijk boodschap per brief of per mail waardoor je je doelgroep heel duidelijk kan opsplitsen Public relations = bouwen aan merkbekendheid en contact met de klant zoeken door interactie via Media en Social Media Merchandising: handdoeken, flesopeners, miniaturen, mokken. Deze gewilde artikelen geven een merk meer zichtbaarheid. Sponsoring = bouwen aan merkbekendheid door de associatie aan evenementen of acties.

5 Waarom de term Product Media? Promotionele Producten verspreiden een boodschap door het imago dat ze uitstralen, en ze worden echte reclamedragers door ze te bedrukken met het merk en de slogan. Net als reclame in de traditionele Media zijn Product Media een onderdeel van de communicatie van een bedrijf naar de Markt.

6 Kijken we naar Media in het algemeen ( wat kost het en hoe goed bereik je je doelgroep) : Wat kost een mediacampagne in de pers ( kranten, magazines) Wat kost een reclamecampagne op TV ( VTM, VT4,…) Wat kost een 20m2 affiche campagne ( Decaux) Wat kost een reeks radiospots ( Q-music, Nostalgie) Wat kost een reeks banners op internet ( Trends, …)

7 PRODUCT MEDIA overtreffen alle andere Media betreffende Budget (prijs per contact is lager) Nut (praktisch en bruikbaar dus herinnering) Toegevoegde waarde (product imago) Communicatie (tastbaar, door alle zintuigen opgenomen dus blijft langer in herinnering ) Emotie (het ontvangen van iets geeft een positief gevoel) Levensduur (de ontvanger bewaart)

8 PRODUCT MEDIA is een op zich staand onderdeel van de MEDIA binnen de communicatie Het soort PRODUCT MEDIA wordt bepaald door het imago van het merk of bedrijf PRODUCT MEDIA is de goedkoopste media in vergelijking met de andere met het beste resultaat PRODUCT MEDIA zijn heel doelgericht aangepast aan je doelgroep

9 Een Product Media ADVISEUR is de SPECIALIST die de klant kan helpen ! Vraag je klant Wat is je communicatieplan ? Wat is het product of dienst ? (wat is de prijs en plaatsstrategie) Wat wil je bereiken met je marketingplan van dit jaar ? Wat is je doelgroep ? Wat is de beste manier om het product zichtbaar te maken? Waar en wanneer is de beste plaats en tijd voor deze actie? Wat is het doel van de actie ? (snelle verkoop, nieuwe klanten aantrekken, bestaande klanten belonen, imago versterken..)

10

11

12

13

14


Download ppt "PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,"

Verwante presentaties


Ads door Google