Download de presentatie
1
DMK – week 3 Deel 1
2
Onderwerpen week 3 deel 1 Customer Journey; Klantfases;
Tio Minor Digital Marketing Onderwerpen week 3 deel 1 Customer Journey; Klantfases; Inspelen op de verschillende klantfases en klantactiviteiten De kenmerken van online ondernemen De kracht van netwerk(en) De veranderingen in de keten Multi (omni) channel De nieuwe klant De interactieve klant, conversatie en dialoog De kenmerken van de huidige online generatie User generated content/reviews Big data We activeren de e-commerceflow vanaf de digitale netwerkomgeving, de customer journey, de klantfases Reach and Attract, Engage, convert and retain. Dieper op de flow ingaan. Voornamelijk de onderlinge verbanden. Kijk ook vooruit naar Google Analytics waar de meetinsturmenten langs deze industriestandaard worden aangeboden.
3
Netwerk en Customer Journey
Tio Minor Digital Marketing Netwerk en Customer Journey klanten bevinden zich in verschillende fasen zoekt tijdens de verschillende fasen van een boeking/aankoop via diverse kanalen en media. Organisatie moet beschikbaar zijn en gezien/gevonden worden tijdens deze ‘reis’. Het koopproces is versplinterd; Verschillende kanalen; Verschillende platformen “anoniem ””24/7”; Anywhere and any place;
4
e-commerce flow Minor Digital Marketing Acquisition Engagement Convert
Retain Reach Attract Digital Eco System Network environment Customer journey 24/7 Interactive/conversation Behavior Targeting Digital marketing tools Landing pages Video/audio Rich media Reviews Rating Usability visitor2customer transaction (paid, non paid) Returning visitor; Customer relations; Loyalty/incentive; Viral marketing; Targeted direct marketing; Sell side webstatistics webstatistics e-customer relation management Buy side Digital Business enabling e-commerce
5
e-commerce flow Minor Digital Marketing Buy side Acquisition
Engagement Convert Retain Reach Attract Digital Eco System Network environment Customer journey 24/7 Interactive/conversation Behavior Targeting Digital marketing tools Landing pages Video/audio Rich media Reviews Rating Usability visitor2customer transaction (paid, non paid) Returning visitor; Customer relations; Loyalty/incentive; Viral marketing; Targeted direct marketing; Sell side webstatistics webstatistics e-customer relation management Digital Business enabling e-commerce onder meer logistics, e-finance, e-procurement, hr, enzovoort © huub janssen
6
Veranderingen in de keten
Minor Digital Marketing Door de toepassing van internet veranderen ketens Disintermediation verdwijnen van tussenschakels; Reintermediation verschijnen van nieuwe toepassing van tussenschakels; Disruptive innovation Initiatieven die de markt verstoren en veranderen.
7
Multi/Omnichannel Minor Digital Marketing
Omni Channeling: naadloze benadering van klantbeleving in het koopproces van een product met gebruikmaking van alle beschikbare bricks and clicks kanalen. Gerelateerd aan marketing gericht op alle beschikbare verkoopkanalen voor een product of dienst.
8
Multi/Omnichannel Minor Digital Marketing
Keerzijde van de multichannels in modern ondernemen Kijken, kijken en kopen bij een ander Omnichannel is een strategische positive op ieder hoek van de straat: de klant kan je niet missen
9
Conversatie en dialoog
Minor Digital Marketing Delen en berichten sturen is de kern van het sociale web Geen een weg communicatie meer in modern ondernemen; Digitale sociale omgeving is interactief; Start the conversation, join the conversation, monitor en manage the conversation; Webcare is de toepassing van customer service en volledig gebaseerd op conversatie;
10
User generated content
Minor Digital Marketing De gebruiker start conversatie op social media, fora, reviewsites User generated conversations; User generated reviews; User generated video; User generated music Blogging Selfies……Oeps
11
User generated content
Minor Digital Marketing De gebruiker creëert content Co-creation Crowd sourcing
12
User generated content
Minor Digital Marketing De gebruiker creëert content Co-creation Crowd sourcing
13
Big Data Minor Digital Marketing We laten onze sporen na: zichtbare en onzichtbare informative > Big Data Het massaal opslaan van klantgegevens - inclusief gegevens – wordt Big Data genoemd; populair bij leveranciers van opslag- en CRMsystemen om zo CRM, , social media gedrags- en client-servicedatabases te koppelen. De berg aan informatie moet de marketeer meer inzicht geven in klantgedrag en vraagvoorspelling. In de praktijk is maar 90% van de Big Datadatabases marketingwise gestructureerd. (Bron:Computerworld.nl.);
14
Einde deel 1 Minor Digital Marketing Inhoud deel 2 Week 3 zal zijn:
Persona’s Wat is een persona? Wat is het doel? Hoe pas ik een persona toe? Digitale marketing algemeen inleiding op de digitale marketing Digitale marketingtoepassingen: zoekmachines Search Engine Marketing Search Engine optimalisatie (organisch) Search Engine Advertising (betaald) Google Adwords/Adsense/Displayadvertising Hulpbronnen van Google, zoals Insights en keyword generator
15
Opdrachten week 3 Minor Digital Marketing
In kaart brengen van de customer journey van de doelgroep van het project; Ontwikkelen een plan voor de inzet van de digitale marketingtoepassingen (tools); Met behulp van hulptools van Google een lijst van 5 – 10 keywords die aansluiten bij de doelgroep en de industry opstellen; Ontwikkelen toepassing SEO voor project; In de rapportage bovenstaande koppelen aan de eerder opgezette strategische opzet; Opzetten en activeren van Google Analytics Verder uitwerken Content voor website, social media en mogelijke andere geschikte digitale platformen ontwikkelen; Doorlopende opdrachten: content toevoegen, nieuw bereik creëren, analyseren gegevens en relateren aan KPI/targets, acties evalueren en verslaglegging op werkblog. .
16
Referentie en studie week 3
Minor Digital Marketing Hoofdstuk 1 introductie, ontwikkelingen en toekomstvisie in Handboek online marketing 4; Hoofdstuk 5 De mix van middelen, conversie en het 5Rmodel in Handboek online marketing 4; Hoofdstuk 10 Zoekmachinemarketing in Handboek online marketing 4; Ter referentie: Hoofdstuk 16 Het strategisch marketingplan in Handboek online marketing 4; PowerPoint lesweek 3; SEO beginnershandleiding van Google; Indien beschikbaar en van toepassing: relevante actuele en aanvullende publicaties en voorbeelden (docenten).
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.