Download de presentatie
1
Minor Internet Marketing
SEA | Les 1. Adwords
2
\Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internet Ondernemer
Drs. Ing. Paul Willems Tel Kamer H1.37 (Enschede)
3
\Agenda Wat kun je verwachten @SEA Inleiding Google AdWords
Aan de slag! Huiswerk
4
\Programma Week 1: Inleiding AdWords Week 2: Vervolg Adwords
Accountstructuur Advertenties Week 2: Vervolg Adwords Zoekwoorden / ROI Landingspagina’s Week 3: Affiliate Marketing Week 4: Social Media1 Week 5: Social Media 2
5
\College indeling Hoorcollege | Instructie 30 – 45 min
Zelfwerkzaamheid | 30 – 45 min Evaluatie / Feedback | < 30 min.
6
\Huisregels Aanwezigheid altijd verplicht!
Niet eten / drinken tijdens de les.
7
\Literatuur SEA Documenten \ Artikelen \ Websites
PDF boekje: Laat uw bedrijf groeien met Google AdWords. (te vinden op Google)
8
\Vragen?
9
\Inleiding AdWords Wat is Google AdWords?
Advertentiesysteem van Google Ontwerp advertenties Kies een klikprijs (CPC) Kies een dagbudget Publiceer op: Google / Inhoudsnetwerken Youtube / Mobiele telefoons, etc.
10
\Google Ad
11
\Belangrijk om te weten
Dit is de manier waarop AdWords werkt: U maakt relevante advertenties van hoge kwaliteit die nuttig zijn voor mensen die naar uw producten zoeken. Het Google-systeem beloont u vervolgensmet een hogere positie op de pagina en lagere kosten.
12
\Basisbeginselen:
13
\Google Account Maak gerust een Google Adwords account aan.
Geef NOOIT uw creditcard nummer op. Geef uw eigen adres altijd op (ter verificatie)
14
\Campagne Elke campagne is gecentreerd rond een productlijn of bedrijfsonderdeel. De structuur van de website is een belangrijke indicatie voor het opzetten van de campagnes.
15
\Advertentiegroepen Maak meerdere advertenties (1 – i) binnen een advertentiegroep. Mensen reageren verschillend op advertentievarianten. De advertentie met de meeste CTR wordt het meest getoond.
16
\Advertentiegroepen Kies per advertentiegroep een unieke set zoekwoorden. Er kan maar 1 advertentie tegelijk getoond worden. Kies per advertentiegroep een CPC.
17
\Tips …
18
\Voorbeeld:
19
\Advertenties
20
\ Goede advertenties
21
\Analyse website opdrachtgever
Welke structuur kun je achterhalen? Kun je meerdere campagnes starten? Welke advertentiegroepen kun je maken? Komen deze overeen met de structuur van de (nieuwe) website?
22
\Opdracht (30 min): Maak zelf een Google Adwords account aan en maak de onderstaande structuur en experimenteer. Maak 2 advertentievarianten per advertentiegroep, dus 12 advertenties:
23
\Huiswerk Omschrijf op max. 2 pagina’s de werkwijze van AdWords en accountstructuur voor de opdrachtgever. Overleg met je team hoe de structuur van de nieuwe website moet worden en daarbij de accountstructuur. Maak de opdracht van deze week per persoon af.
24
\Vragen?
25
\Volgende week: AdWords account structuur. AdWords zoekwoorden.
AdWords ROI Analyse AdWords landingspagina’s Tot dan (aanwezigheid verplicht!)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.