Download de presentatie
GepubliceerdErika Brouwer Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
EEN GRENSVERLEGGENDE HOGESCHOOL VOOR IEDEREEN.
31 maart 2015 d.m.v. UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING (UDL) Irma van Slooten Linda Nieuwenhuijsen
2
DE MANIER WAAROP MENSEN LEREN IS NET ZO UNIEK ALS HUN VINGERAFDRUK!
UDL Nederland | | | 2013
3
DE STUDENT BESTAAT NIET. IEDEREEN LEERT ANDERS.
UDL Nederland | | | 2013 DE STUDENT BESTAAT NIET. IEDEREEN LEERT ANDERS. Ook wanneer ze er aan de buitenkant hetzelfde uitzien.
4
UDL Nederland | info@udlnederland.nl | www.udlnederland.nl | 2013
5
UDL Nederland | info@udlnederland.nl | www.udlnederland.nl | 2013
HERSENNETWERKEN Herkenningsnetwerk Strategisch netwerk Affectieve netwerk Wat we leren Hoe we leren Waarom we leren Principe I Principe II Principe III Informatie op meerdere manieren aanbieden Meerdere mogelijkheden bieden voor actie en expressie Studenten op Verschillende manieren betrekken
6
UDL Nederland | info@udlnederland.nl | www.udlnederland.nl | 2013
7
Onderwijsvisie Raamwerk Meetlat Mindset WAT IS UDL?
UDL Nederland | | | 2013 Onderwijsvisie Raamwerk Meetlat Mindset WAT IS UDL?
8
FIRM GOALS, FLEXIBLE MEANS
UDL Nederland | | | 2013 HET UDL FUNDAMENT: FIRM GOALS, FLEXIBLE MEANS
9
UDL Nederland | info@udlnederland.nl | www.udlnederland.nl | 2013
10
WAT BIEDT UDL? Eigenaarschap docenten
UDL Nederland | | | 2013 WAT BIEDT UDL? Eigenaarschap docenten Bewustwording docenten (on)bewust (on)bekwaam Tool om die bewustwording om te zetten in daden Gemeenschappelijke taal Digitalisering als didactisch middel Ingebouwde flexibiliteit maakt massamaatwerk mogelijk ‘NVAO Proof’
11
UDL Nederland | info@udlnederland.nl | www.udlnederland.nl | 2013
UDL is ‘niets nieuws’, wel een geheel van beproefde concepten & methoden. Onderzoek m.b.t systeembrede UDL implementatie ontbreekt (wel op kleinere schaal + theoretische onderbouwing) Uitgangspunten implementatie… AANDACHTSPUNTEN
12
UITGANGSPUNTEN IMPLEMENTATIE
UDL Nederland | | | 2013 Duidelijke (leer)doelen Omarm diversiteit & richt je onderwijs daar pro-actief op in Flexibele methoden & materialen Voortdurende monitoring van voortgang Betrek alle relevante actoren UITGANGSPUNTEN IMPLEMENTATIE Toevoegen
13
WAT DOEN WIJ? TRAININGEN, WORKSHOPS, COACHING & MEEDENKEN
UDL Nederland | | | 2013 TRAININGEN, WORKSHOPS, COACHING & MEEDENKEN Trainingen, workshops & coaching Meedenken procesmanagement Meedenken curriculumontwikkeling Scannen beleid, processen en materialen Online & Offline Aansluitend bij de behoefte; make it count! WAT DOEN WIJ?
14
“TYRANNY OF CONVENTIONAL WISDOM”
UDL Nederland | | | 2013 “TYRANNY OF CONVENTIONAL WISDOM”
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.