Download de presentatie
GepubliceerdFenna Visser Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Docent: Annelou van der Wielen
2
Inhoud: Studieplanning bespreken Introductie: Kringopdracht
Introductie: Digitale werkvormen Uitvoering: Opdracht ‘zoek iemand met dezelfde vraag’ Uitvoering: Opdracht uitwisselen op papieren flap Verwerking: uitwerken werkvormen in portfolio
3
Studieplanning: Boek: Didactiek van de onderwijsassistent
(digitale) didactische werkvormen staan deze lessenreeks centraal . Beoordeling: een presentatie en het inleveren van een digitaal portfolio met de didactische werkvormen. Readers uitdelen
4
Kringopdracht: ‘bolletje touw’
Het bolletje touw is een hulpmiddel wat zorgt voor de verbinding met de vragen én de klas Wat vond je leuk aan je basisschooltijd, wat vond je minder leuk aan je basisschooltijd?
5
Wat weet je al over (digitale) werkvormen?
Deel 1. Ga naar: Dubbel klik op de muur en geef antwoord op de vraag. Deel 2. Mindmap info video Deel 3. Mindmap maken in duo’s
6
Opdracht: ‘zoek iemand met dezelfde vraag’
Vier setjes van vier vragen
7
Opdracht: antwoorden uitwisselen in een groepje
Noteer de antwoorden van je groepje op een papieren flap/collage. Plaats de flap op het bord Bekijk de flaps van de andere groepen op het bord
8
Verwerking: werkvormen verwerken in het (digitaal) portfolio
Werk deze in schema uit. In groepjes kunnen de werkvormen worden uitgewerkt. Klassikaal bespreken.
9
Afsluiting: Zijn alle werkvormen in het portfolio verwerkt?
Tips en tops over deze les?! Volgende week: coöperatief leren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.