Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKarel de Lange Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen Roos
2
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 2
3
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 3 3 Hoe verkoop je jezelf?!?
4
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 4
5
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 5 Beeld gezondheidsvoorlichting Eet 2 ons groenten en 2 stuks fruit Laat je auto staan Beweeg elke dag 30 minuten Drink voldoende Eet voldoende vezels Matig je alcoholgebruik Stop met roken Gebruik goede vetten
6
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 6 Key-elementen Sociale Marketing Onderzoek: kruip in huid van doelgroep Wie is je doelgroep? Wat zijn barrières, motivatoren? Waar is de doelgroep op aanspreekbaar (insights) ? Beleid: verleiding van de doelgroep Uiteindelijk wil je één ding: dat je doelgroep tot actie komt Verleid je doelgroep gebruik makend van marketingmix: Product, Plaats, Promotie, Prijs, Partners Blijf nauw betrokken, stuur bij waar nodig Denk als de doelgroep Denk als een marketeer Heb LEF!
7
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 7 Waar loopt de doelgroep warm voor?
8
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 8 Waar loopt de doelgroep warm voor? Fruitbeleid
9
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 9 Waar loopt de doelgroep warm voor?
10
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 10 Upstream Social Marketing Downstream Social Marketing
11
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 11 _Klantoriëntatie/Marktonderzoek _Duidelijke doelstelling _Duidelijk statement _Marketing mix _Monitoren en evalueren Concrete stappen
12
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 12 Wie zijn je stakeholders?
13
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 13 Waar behoefte aan? Waar baalt hij / zij van? Wat houdt je stakeholders bezig?
14
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 14 Wat heb jij te bieden? Waarmee kan jij je stakeholders helpen?
15
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 15 Presenteer jezelf in 40 sec!
16
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 16 Vijf concrete tips _Weet wie je bent, wat je te bieden hebt! _Weet wat je stakeholder belangrijk vindt. _Waar sluit dit op elkaar aan? _Bereid een gesprek goed voor. Kom met concrete plannen / ideeën. _Blijf positief in beeld! _Benoem gehaalde successen!
17
Jacqueline Vink en Evelyne Meynen © Schuttelaar & Partners 17
18
Zeestraat 84 2518 AD Den Haag t 070 318 44 44 www.schuttelaar.nl Rue Belliard 199, bte 22 B-1040 Brussel t + 32 2 502 2008 www.schuttelaar-partners.com Agro Business Park 10 6708 PW Wageningen t 070 318 44 44 www.schuttelaar.nl jvink@schuttelaar.nl emeynen@schuttelaar.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.