De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Via Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel van de presentatieVia Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Via Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel van de presentatieVia Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel."— Transcript van de presentatie:

1 Via Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel van de presentatieVia Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel van de presentatie 1 Leren van Videovoorbeelden Tamara van Gog Faculteit Sociale Wetenschappen Departement Educatie en Pedagogiek Afdeling Educatie

2 Observationeel leren: Natuurlijk Effectief Efficiënt

3 Voorbeeldig Leren http://repub.eur.nl/pub/51024

4

5 Anjelo ‘Lil Demon’ Baligad Vertoonde zijn breakdance kunsten bij “Ellen” in 2009. Hij was toen 7…

6 Vormgeving van videovoorbeelden: Degene die voordoet in beeld?

7 https://www.khanacademy.org/

8 http://wiskundeacademie.nl/

9

10 Kijken naar gezicht van een spreker: Gullberg & Holmqvist, 2006 Live: 95,6% Monitor: 90,8%

11 Van Gog, Verveer & Verveer, 2014 Van Wermeskerken & Van Gog, subm.

12 Ouwehand, Van Gog, & Paas, in press

13 De aard van de taak Hoogerheide, Loyens, & Van Gog, 2014a

14 Conclusies: (gezicht van het) model wel/niet in beeld?  trekt de aandacht van de lerende, maar geen negatief effect op leerresultaat (zie ook Kizilcec, Bailenson, & Gomez, 2015) Bij ‘demonstratie’ mogelijk zelfs positief effect door ‘aandacht sturen’ Bij ‘lessituatie’ zorgt aanwijzen wel voor betere aandachtsverdeling; nog onduidelijk of dit een positief effect op het leerresultaat heeft

15 Leren door zelf uitleg te geven op video 2 mogelijke ‘routes’ naar positief effect op leren: -Andere studiestrategie? (teaching expectancy) -Of is het daadwerkelijk uitleggen belangrijk?

16 1 2 3 Uitleg intentie Toets intentie Uitleg intentie + Video Hoogerheide, Loyens, & Van Gog, 2014b Zie ook: Fiorella & Mayer, 2013, 2014 12 min.5 min.

17 1 2 3 Uitleg intentie Toets intentie Toets intentie + Schrijven Hoogerheide, Deijkers, Loyens, Heijltjes, & Van Gog, subm. 12 min.8 min. Uitleg intentie + Schrijven 4 = = =

18 1 2 3 Toets intentie Uitleg intentie + Video 12 min.6 min. Hoogerheide, Deijkers, Loyens, Heijltjes, & Van Gog, subm. Uitleg intentie + Schrijven

19 Dank u voor uw aandacht! Vidi


Download ppt "Via Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel van de presentatieVia Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel."

Verwante presentaties


Ads door Google