Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMaria Vos Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
NT2 intensief
2
Inleiding ● CBE Zuid-Oost-Vlaanderen ● Nieuw inburgeringsdecreet 2013 ● praktische organisatie intensief NT2-traject in CBE ZOVL
3
Structuur van de opleiding -3 lesdagen van 5 uur -september tot half januari -februari tot half juni -extra: MO-module naar werk
4
Aanpak BT-modules -Nieuwe Spreekrecht 1.1 als basis -Nood aan veel verschillende werkvormen -Actieve momenten afwisselen met ontspanning -Taalaanbod in de klas maximaliseren -Structuur bieden doorheen de modules -Buitenschools leren stimuleren -Uitwisseling met andere educatieven en groepen
5
BT-modules: visueel werken
7
Aanpak BT-modules -Nieuwe Spreekrecht 1.1 als basis -Nood aan veel verschillende werkvormen -Actieve momenten afwisselen met ontspanning -Taalaanbod in de klas maximaliseren -Structuur bieden doorheen de modules -Buitenschools leren stimuleren -Uitwisseling met andere educatieven en groepen
8
Aanpak WS-modules -combinatie van methodes -taaltaken -voormiddag vs namiddag -buitenschools leren stimuleren -structuur brengen door bv vaste afsluiters -Uitwisseling met andere educatieven en groepen
9
2 praktijkvoorbeelden -Yasmina (BT) -bloggen (WS) - johanneswaystage.weebly.com johanneswaystage.weebly.com - suzanleerpunt.weebly.com suzanleerpunt.weebly.com -...
10
Werkpunten -eerste schooljaar = uitproberen -modules ‘slim’ plannen, rekening houden met vakanties en pauzes -conflicten in de klas vermijden -plaatsing en screening cursisten
11
Maar… wij zien vooral voordelen! -klassfeer & samenhorigheidsgevoel -cursist krijgt snel zelfvertrouwen -lesgevers worden uitgedaagd -veel intenser taalcontact -> taalbad -work-life planning van de cursist -doorzettingsvermogen wordt aangewakkerd
12
contacteer ons! ● Tine (BT) tineke.desmet@leerpuntzovl.be ● Eleni (WS) eleni.moens@leerpuntzovl.be ● Mieke (algemeen) mieke.pauwels@leerpuntzovl.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.