Download de presentatie
GepubliceerdHans van den Broek Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Veilig omgaan met porto- en mobilofoon
2
Gewoon weten De PowerPoint geeft eerst een aantal dia’s waarop kennis staat die de collega die gebruik maakt van porto- en mobilofoon gewoon moet weten over dit thema. Aan het einde van de presentatie zijn ook nog dia’s met ‘Gewoon bespreken’ en ‘Gewoon proberen’. In dia ‘Gewoon bespreken’ staan vragen die aan de deelnemers van de training kunnen worden gesteld. In dia ‘Gewoon proberen’ staan praktijkopdrachten die de opleider kan laten uitvoeren door de deelnemers van de training.
3
Veilig omgaan met porto- en mobilofoon
Beleidsregels informatiebeveiligingsbeleid Doel beleidsregels informatiebeveiligingsbeleid Wat houdt veilig omgaan met porto- en mobilofoon in? Aandachtspunten
4
Informatiebeveiligingsbeleid
In de beleidsregels informatiebeveiligingsbeleid staan beveiligingsmaatregelen voor het gebruik van porto- en mobilofoons. Elke discipline heeft het beleid uitgewerkt in procedures voor: veilig gebruik diefstal en vermissing In het landelijke informatiebeveiligingsbeleid zijn beveiligingsmaatregelen vastgelegd met betrekking tot het gebruik van porto- en mobilofoons.
5
Informatiebeveiligingsbeleid
In het landelijke informatiebeveiligingsbeleid zijn beveiligingsmaatregelen vastgelegd met betrekking tot het gebruik van porto- en mobilofoons.
6
Doel informatiebeveiligingsbeleid
Beperken van de veiligheidsrisico’s door meeluisteren van onbevoegden. Kaders en richtlijnen bieden voor het veilig omgaan met porto- en mobilofoons. De collega's dienen op de hoogte te zijn van de beveiligingsafspraken en de maatregelen die genomen moeten worden in het geval van diefstal, vermissing of wanneer porto- en mobilofoons bij derden zijn.
7
Wat houdt veilig omgaan met porto- en mobilofoon in?
Volg beveiligingsafspraken van de eigen organisatie op. Meld portofoon af als deze wordt achterlaten in een voertuig en bij einde dienst. Meld vermissing of diefstal direct. Ken het registratienummer van je portofoon. We werken op een beveiligd netwerk. Dit willen we graag zo houden! De collega is hier ook verantwoordelijk voor! Hij is immers de sleutel tot het netwerk. Hij moet daarom zorgvuldig omgaan met zijn porto- en mobilofoons. Diefstal, vermissing of wanneer porto- en mobilofoons bij derden dient hij direct te melden. De organisatie doet aangifte van diefstal. Zo nodig wordt de portofoon onbruikbaar gemaakt. Als de collega de porto- en mobilofoons opbergt bij het beëindigen van zijn dienst of als hij de portofoon achterlaat in een voertuig (bijv. bij een ongeluk of als de auto naar een garage gaat) dient hij de porto- en mobilofoons af te melden. Zorg dat hij het registratienummer van zijn portofoon weet.
8
Aandachtspunten We werken op een beveiligd netwerk.
Dit willen we graag zo houden! Jij bent de sleutel tot het netwerk. Ga daarom veilig om met porto- en mobilofoons. Ga zorgvuldig met communicatieapparatuur, dat is in je eigen belang. Meld diefstal en vermissing meteen!
9
Aandachtspunten
10
Gewoon bespreken Heb je wel eens diefstal of fraude met porto- en mobilofoons meegemaakt? Waarom wordt een portofoon zonodig onklaar gemaakt? Wat is het grootste risico wanneer je portofoon gestolen wordt? Benoem een aantal van de meest voorkomende storingen aan de portofoon. Wat is volgens jou de oplossing om de storingen te verhelpen?
11
Gewoon bespreken Wat moet je doen met je portofoon bij het beëindigen van een dienst? Hoe handel je als jouw portofoon defect is geraakt of op andere wijze niet behoorlijk functioneert?
12
Gewoon proberen Zet het volume van je portofoon eens wat harder. Kunnen je collega’s nu meeluisteren? Wat kan het gevolg hiervan zijn? Zoek het registratienummer van je portofoon op. Noteer dit ergens op een handige plaats. Opdracht die aan de deelnemers aan de training kan worden gegeven
13
Praktische informatie die je helpt nog beter gebruik te maken van je porto.
Kijk op
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.