De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren."— Transcript van de presentatie:

1 Content Management in Bb

2 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren en onderhouden van bestanden in gebruik voor meerdere cursussen (in de loop van de tijd)  Hive als systeem voor centraal beheren van leerobjecten of informatieobjecten  Opnieuw de processen rond CM

3 13/07/2015 3 verschillende processen  Sturing ligt in plenaire sessies  Blended learning: sturing ligt digitaal en ook in plenaire sessies  Volledig tijd- en plaatsonafhankelijk leren (vergelijk LOI/ Open universiteit)

4 13/07/2015 Sturing ligt in plenaire sessies:  Content is alleen ter ondersteuning van plenaire sessies (bv. Presentaties, Word document etc.)  Elektronische leeromgeving ondersteunt leeractviteiten: Toets Forum Chat …….  CM van ‘leeractiviteiten’  CM van ‘jaarlijks terugkerende bestanden’

5 13/07/2015 Blended learning:  sturing ligt deels in digitale onderdelen: Nadenken over digitale content Content voorbeeld: algemene economie….vergelijking met 2 onbekenden Content bestaat uit digitale leerelementen, die docent-onafhankelijk zijn Interdisciplinaire content-ontwikkelteams of rol uitgevers Zie ‘leren in plenaire sessies’.

6 13/07/2015 Tijd- en plaats onafhankelijk leren  Sturing ligt in de digitale leeromgeving Content bestaat uit digitale leerelementen, die docent-onafhankelijk zijn Interdisciplinaire content-ontwikkelteams of rol uitgevers Individuele leeractiviteiten

7 13/07/2015  Ondersteuning plenaire sessies: CM van leeractiviteiten en jaarlijks terugkerende bestanden  Blended learning: CM van leeractiviteiten en jaarlijks terugkerende bestanden En content eenheden die tijd- en plaats onafhankelijk doorgewerkt worden  Volledig tijd- en plaatsonafhankelijk leren CM van individuele leeractiviteiten en jaarlijks terugkerende bestanden En content eenheden die tijd- en plaats onafhankelij doorgewerkt worden

8 13/07/2015 Content Management  CM van leeractiviteiten  CM van jaarlijks terugkerende bestanden per docent  CM van leerobjecten/informatieobejecten

9 13/07/2015  CM van leeractiviteiten: kopieren van cursussen met inhoud Geen content management systeem nodig  CM van jaarlijks terugkerende bestanden per docent: Docent-georienteerd Hergebruik in de tijd Versiebeheer Op één plaats onderhouden en bewerken van hetzelfde bestand  CM van leerobjecten/ informatieobjecten: Kwaliteitstoets Docentonafhankelijk Ontwikkeling van bestanden Zoeken en vinden van bestanden metadata

10 13/07/2015 Content management:  Centraal beheren van bestanden van één of enkele docenten in de loop van de tijd: Versiebeheer Gelijktijdige bewerking van hetzelfde bestand in meerdere cursussen  Centraal ontwikkelen en beheren van leerobjecten of informatieobjecten: Ontwikkeling van leer- of informatieobjecten (ontwikkeltools) Vinden van de juiste content: metadata Kwalitatieve toets van objecten

11 13/07/2015 LS versus CS  Leerobject = Elke digitale (informatie)bron die kan worden hergebruikt ten behoeve van leren. (Wiley, 2002) Leerobject is gedigitaliseerde content

12 13/07/2015 Ruwe onderdelen Plaatje Tekst Audiofragment Videofragment Animatie Voorbeeld: www.sherpa-pro.nl Informatie object Stukje tekst met plaatje Plaatje met bijbehorend audiofragment Filmpje met begeleidende tekst Voorbeeld: Impact of air pollution Leerobject en wat Informatie object + leeractiviteit Bijv: Stukje tekst met plaatje en aantal leervragen Filmpje met tekst en opdracht Voorbeeld A Typical Animal Cell Lessencyclus Cursus Meerdere leerobjecten in een didactisch verband Leer- arrangement Meerdere cursussen, Meerdere Modules Certificeerbare eenheid Meer herbruikbaar Minder herbruikbaar Learning Management system Content management systeem

13 13/07/2015 BbCS  Centraal beheren van bestanden van één of enkele docenten in de loop van de tijd.

14 13/07/2015 4 onderdelen  Virtual Hard drive Tijd- en plaats onafhankelijk opslaan van bestanden voor persoonlijke gebruik  Content System Op één plaats bewaren van bestanden, die in verschillende cursussen gebruikt worden Learning object catalog, instituutscontent  Library System Beheer van bestanden gebruikt in cursussen en communities t.b.v. door bibliothecarissen Library content E-Reserves  Portfolio e-Portfolio’s maken en delen met anderen.

15 13/07/2015 Virtual Hard disk  Tijd- en plaats onafhankelijk opslaan van bestanden voor persoonlijke gebruik Quotum per student Zelf te ontwikkelen mappenstructuur  Webfolder: Slepen van bestanden van en naar Windows verkenner Bewerken van bestanden in BbCS  Delen van die bestanden met anderen Hoe kan een ander die bestanden vinden?

16 13/07/2015 Bb Content system  Op één plaats bewaren van bestanden, die in verschillende cursussen gebruikt worden  Delen van bestanden Autorisatie Tracking Passes Workflow  Versiebeheer Bewerken van Bb-documenten via webfolder  Metadatering Meerdere soorten metadatering beschikbaar  Makkelijke uitwisseling met cursussen

17 13/07/2015 Library system  Beheer van bestanden door bibliothecarissen (librarians)  E-Reserves

18 13/07/2015 Structuur !


Download ppt "Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren."

Verwante presentaties


Ads door Google