Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAndrea van den Berg Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Welkom bij het MA-programma New Media & Digital Culture Imar de Vries, Ann-Sophie Lehmann Donderdag 7 oktober 2010
2
Inhoud Universiteit Utrecht en de Master NMDC Opzet studieprogramma Onderzoek en netwerk Toelating Beroepsperspectieven Vragen
3
Universiteit Utrecht Bachelorfase: keuzevrijheid/profileringsruimte Masterfase: verdieping en specialisatie (zelfstandig onderzoek, eigen inbreng, nieuwe inzichten, participeren in bestaande academische en maatschappelijke debatten)
4
Waarom NMDC in Utrecht volgen? (1) Toonaangevend in NL (sinds 1998!) Onderdeel van departement Media- en Cultuurwetenschappen → onderzoek is interdisciplinair (TFT, CIW, Filosofie, Rechten, Gender Studies, Informatica) Theoretisch, historisch en vergelijkend perspectief
5
Waarom NMDC in Utrecht volgen? (2) Terugkerende thema's en actuele debatten: ethics & politics, technology & communication media comparison, popular culture, identity & participation Integratie theorie en praktijk door onderzoeksstage Meertalig (NL, Engels, Duits)
6
Opzet studieprogramma (1) Eerste twee blokken: vier vakken theoretische verdieping (30 ECTS) Derde blok: onderzoeksstage/beroepspraktijk (15 ECTS) Vierde blok: MA thesis (15 ECTS)
7
Opzet studieprogramma (2) Blok 1 en 2 (septemberlichting) * Game Studies: Serious/Game/Play * Get Real! The Making and Meaning of Computer Generated Imagery * Technobodies in Cyberspace * Digital Music Cultures * Network Politics : Rethinking Power and Protocol in the Network Society Blok 3 en 4 (februarilichting) * New Media Archaeology: Tracing Recurrent Myths and Epistemological Breaks in Media Evolution * Network Politics: Rethinking Power and Protocol in the Network Society * The Spaces of (New) Media: Spatiality in Digital Audiovisual Cultures * Game Studies: Rules of Play * Coding Culture: ICT and the Constitution of Culture
8
Lopend onderzoek door medewerkers Playful Identities GAme research for Training and Entertainment Simulation Games Intelligent Software The Brush in the Computer Mobile Augmented Reality Online Music Subcultures Internet Metaphores
9
Netwerk Internationale congressen Internationale publicaties: MIT Handbook of Computer Game Studies, Digital Material Internationale contacten: MIT, UCLA, HILL, Nederlandse praktijk: KKEP, Hoogt 4, Teleac, Nokia, VPRO, KNAW DANS, IMPAKT
10
Toelating (1) Wat zijn onze verwachtingen? Kennis van en interesse in: Positie digitale media in hedendaagse cultuur Theorie & praktijk van de nieuwe media Academische vaardigheden
11
Toelating (2) Wat zijn de toelatingseisen? 'Interne' studenten: BA TFT, CIW of TCS, met minstens vier NMDC-vakken in het BA-traject (waarvan drie verplicht) Studenten UU, externe studenten, HBO: afhankelijk van competenties en kennis volgt een pre-mastertraject (30 of 60 ECTS)
12
En daarna? Beroepsperspectieven en arbeidsmarkt Beleid (overheid, bedrijven, instellingen) Webredacteur (omroepen, commercieel) Programmamaker (NIMK, VPRO, Impakt, Balie, Waag) Communicatie-adviseur (Endemol) Dramaturg (eye) Docent (UU, HBO, E-Learning bedrijven) Projectleider (IJsfontein, Teleac) Onderwijs (Virtueel Platform, Kennisnet) Onderzoeker (RMA, PhD in onderzoeksprojecten) Cultureel Erfgoed
13
Verdere informatie www.newmediastudies.nl master informatie & aanmelding website UU mail GW_MasterInfo@uu.nl voor algemene vragenGW_MasterInfo@uu.nl of A.S.Lehmann@uu.nl voor inhoudelijke vragenA.S.Lehmann@uu.nl aanmelden: voor 15 oktober 2010 of 15 april 2011
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.