Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRebecca Driessen Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Science museum with guide Recycle: different target groups @RUG –environmental sanitation (noise pollution) –electronic / physics engineering –audiology (basics of acoustics) Recycle: –course notes –lectures –projects
2
Lectures on noise pollution Based on 3 cases –inspired by constructivism, but far from –thematic parts triggered by student response –material available in course notes (printed, CD-ROM, internet) but thematically organized Example: lesson 1
3
Example lesson 1
4
Student response in lesson 1 –Metingen verrichten geluidsniveau / nabij klager / vergelijken met norm –Andere bronnen kunnen belangrijk zijn –Welk soort geluid in relatie tot hinderlijkheid –R4 is probleem equivalente situatie meten / tijdens onderhoud / nachtmeting –Correlatie tussen klacht en werking (nieuw toestel) –Wanneer dag/nacht week/weekend –Windrichting –Afstand halveren om bijdrage bedrijf te bepalen –Demping / afscherming bestuderen voor dit en andere –MER-verleden opvragen (wetgeving?)
5
Possible advantages of approach Existing knowledge is brought to surface Better integration of knowledge than ex cathedra Attention and activity of students increases Not because of IT, but valuable tool
6
Conclusions IT opens a lot of new possibilities BUT, not enough –creativity required to exploit possibilities IT does not reduce workload of teacher Electronic material at fingertips is heaven for preparing next days lesson
7
discussie Wat kan IT doen voor akoestiekonderwijs? –audio / video illustraties –reken-applets –authentieke ervaring –zelftests Gevaren? –Onoverzichtelijkheid (21/26 v.d. studenten) –toename te kennen stof / werk (11/26 12/26 v.d. studenten) –tijdsverlies (7/26 vooral ‘betere’ (R^2=0.3 studenten) Specifieke tekortkomingen A.O. in Belgie –eigen opleiding –opleiding medewerkers Welke vaardigheden / kennis heeft een goede akoesticus nodig? (en hebben ze nu eventueel niet) Is het leren met grote hoeveelheden informatie een doelstelling van de cursus? Zijn er andere didactische werkvormen dan de klassieke hoorcolleges om de nodige vaardigheden voor een akoesticus aan te leren? Is het verwijzen naar commerciele producten verantwoord in een cursus?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.