De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1."— Transcript van de presentatie:

1 Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1

2

3 www.UiTdatabank.be invoer van cultuur- en vrijetijdsaanbod moderatie

4 www.UiTdatabank.be

5 U was goed bezig in 2014! + 53%

6 U was goed bezig in 2014! + 130%

7 En extra applaus voor … 1. 2. 3. 4. 5.

8 Waar is het te doen in Herent? 1. 2. 3. 4. Sport- en ontspannings- centrum Warot 5. Parochiezaal Ratjetoe 6.Kerk Veltem 7.Sporthal Ivo Van Damme

9 Wanneer is het te doen in Herent?

10 Gevolg? 205de 74ste

11 Gevolg? 18/dag 1/6

12 Wie is ons publiek en hoe bereiken we ze?

13 Wie is ons publiek? 1.Kernpubliek 2.Kansrijk publiek 3.Non-publiek de net-nieters

14 Hoe bereiken we welk publiek? Telefoon Gesprek Brief Mail Je eigen website E-nieuwsbrief Sociale media Wij kennen ze Zij gaven te kennen dat ze op de hoogte willen blijven Zij hebben interesse in wat wij doen Zij blijven op de hoogte PULL

15 Hoe bereiken we welk publiek? Website Herent Infoblad Herent UiT in Herent Lokale media Regionale media Flyers, affiches Sociale media Wij kennen ze niet Wij willen ze aanzetten om te komen Wij kennen mensen die hen kennen Wij willen ze overtuigen PUSH

16 Hoe bereiken we welk publiek? DRAG Hoge drempels (meer dan comm) Op te lossen via: Projectwerk Toeleiding Begeleiding

17 Waar is ons publiek?

18 Wat wil ons publiek? Zoekgedrag ThematischSociaalTijdsgebondenGeaggregeerdGeografisch

19 Je boodschap

20 Opbouw van je boodschap 1.Kernproduct:Basisinformatie = wie- wat-waar-wanneer-hoe 2.Uitgebreid product: activiteiten, beleving, WIIFM 3.Omkaderende services toegankelijkheid, informatie en extra’s 4.Omgevingsfactoren: bereikbaarheid, opvang

21 Boodschap: beleving 1.what’s-in-it-for-me” voor de bezoeker ? Niet enkel het aanbod zelf maar wat haal ik eruit? Waarom kan ik dit niet missen? 2.communicatie mag meer zijn dan een feitelijke opsomming / voorstelling van locaties en activiteiten. 3.Probeer emotie in je communicatie te stoppen. 4.Overtuig je publiek

22 Boodschap: promotie Permanente tentoonstelling van de Zusters van Liefde. Zuster Placida kan niet spinnen en wordt uit het klooster gestuurd! Benieuwd hoe het afloopt? Bezoek de unieke tentoonstelling over het leven en werk van de zusters van Liefde. Ontdek hoe deze vrouwen al tweehonderd jaar lang omgaan met het leven achter de kloostermuren.

23 Digitale mogelijkheden

24 Website 1.Dé plaats voor alle info / duiding / achtergrond 2.Plaats voor archief (foto’s, teksten, …) 3.Plaats waar alle communicatie samen komt (inschrijven nieuwsbrief / sociale media / foto-archief / aanbod / nieuws/ …) 4.Vrnl voor kernpubliek (ze gaan op zoek naar jou) 5.In mindere mate net-nieters (enkel wanneer ze een zoekvraag hebben => dwz dat ze je kennen/al geprikkeld zijn)

25 Digitale nieuwsbrieven 1.Uitstekend om nieuws te verspreiden (snel - kort) 2.Minder plaats voor duiding en achtergrond 3.Kort op de bal 4.Enkel voor kernpubliek (moeten inschrijven dus toont interesse) 5.Redelijk grote penetratie (1/3 à ¼) 6.Minder dan 200 abo’s

26 Sociale media 1.Vrnl Facebook 2.Uitstekend om imago uit te stralen, minder om nieuws te brengen 3.Je kan communiceren met je publiek 4.Redelijk lage penetratie (1/10 à 1/20) 5.Vrnl kernpubliek (ze moeten je liken) maar ook hun netwerk. SOCIALE media! 6.Maar ook net-nieters (heel gericht) mits kleine kost voor adverteren


Download ppt "Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1."

Verwante presentaties


Ads door Google