Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPetrus Baert Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1
3
www.UiTdatabank.be invoer van cultuur- en vrijetijdsaanbod moderatie
4
www.UiTdatabank.be
5
U was goed bezig in 2014! + 53%
6
U was goed bezig in 2014! + 130%
7
En extra applaus voor … 1. 2. 3. 4. 5.
8
Waar is het te doen in Herent? 1. 2. 3. 4. Sport- en ontspannings- centrum Warot 5. Parochiezaal Ratjetoe 6.Kerk Veltem 7.Sporthal Ivo Van Damme
9
Wanneer is het te doen in Herent?
10
Gevolg? 205de 74ste
11
Gevolg? 18/dag 1/6
12
Wie is ons publiek en hoe bereiken we ze?
13
Wie is ons publiek? 1.Kernpubliek 2.Kansrijk publiek 3.Non-publiek de net-nieters
14
Hoe bereiken we welk publiek? Telefoon Gesprek Brief Mail Je eigen website E-nieuwsbrief Sociale media Wij kennen ze Zij gaven te kennen dat ze op de hoogte willen blijven Zij hebben interesse in wat wij doen Zij blijven op de hoogte PULL
15
Hoe bereiken we welk publiek? Website Herent Infoblad Herent UiT in Herent Lokale media Regionale media Flyers, affiches Sociale media Wij kennen ze niet Wij willen ze aanzetten om te komen Wij kennen mensen die hen kennen Wij willen ze overtuigen PUSH
16
Hoe bereiken we welk publiek? DRAG Hoge drempels (meer dan comm) Op te lossen via: Projectwerk Toeleiding Begeleiding
17
Waar is ons publiek?
18
Wat wil ons publiek? Zoekgedrag ThematischSociaalTijdsgebondenGeaggregeerdGeografisch
19
Je boodschap
20
Opbouw van je boodschap 1.Kernproduct:Basisinformatie = wie- wat-waar-wanneer-hoe 2.Uitgebreid product: activiteiten, beleving, WIIFM 3.Omkaderende services toegankelijkheid, informatie en extra’s 4.Omgevingsfactoren: bereikbaarheid, opvang
21
Boodschap: beleving 1.what’s-in-it-for-me” voor de bezoeker ? Niet enkel het aanbod zelf maar wat haal ik eruit? Waarom kan ik dit niet missen? 2.communicatie mag meer zijn dan een feitelijke opsomming / voorstelling van locaties en activiteiten. 3.Probeer emotie in je communicatie te stoppen. 4.Overtuig je publiek
22
Boodschap: promotie Permanente tentoonstelling van de Zusters van Liefde. Zuster Placida kan niet spinnen en wordt uit het klooster gestuurd! Benieuwd hoe het afloopt? Bezoek de unieke tentoonstelling over het leven en werk van de zusters van Liefde. Ontdek hoe deze vrouwen al tweehonderd jaar lang omgaan met het leven achter de kloostermuren.
23
Digitale mogelijkheden
24
Website 1.Dé plaats voor alle info / duiding / achtergrond 2.Plaats voor archief (foto’s, teksten, …) 3.Plaats waar alle communicatie samen komt (inschrijven nieuwsbrief / sociale media / foto-archief / aanbod / nieuws/ …) 4.Vrnl voor kernpubliek (ze gaan op zoek naar jou) 5.In mindere mate net-nieters (enkel wanneer ze een zoekvraag hebben => dwz dat ze je kennen/al geprikkeld zijn)
25
Digitale nieuwsbrieven 1.Uitstekend om nieuws te verspreiden (snel - kort) 2.Minder plaats voor duiding en achtergrond 3.Kort op de bal 4.Enkel voor kernpubliek (moeten inschrijven dus toont interesse) 5.Redelijk grote penetratie (1/3 à ¼) 6.Minder dan 200 abo’s
26
Sociale media 1.Vrnl Facebook 2.Uitstekend om imago uit te stralen, minder om nieuws te brengen 3.Je kan communiceren met je publiek 4.Redelijk lage penetratie (1/10 à 1/20) 5.Vrnl kernpubliek (ze moeten je liken) maar ook hun netwerk. SOCIALE media! 6.Maar ook net-nieters (heel gericht) mits kleine kost voor adverteren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.