Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLaura Verhoeven Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02
2
Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat
3
De conclusie: Magazinereclame = hoge ROI!
4
Er is waardering voor reclame en zeer weinig irritatie!
5
Magazinereclame zet aan tot actie!
6
(Te) laag budgetaandeel in de mix
7
U loopt ROI mis! Naarmate de investering in magazines toeneemt, stijgt de netto verkoop De extra verkoop die magazines genereren, overstijgt ruimschoots de daling door de lagere investering in andere media Zelfs bij verdubbeling van het budget komen magazine media niet eens in de buurt van het punt van afnemende meeropbrengst (bron: Ohal)
8
De Purchase funnel De weg van orientatie tot aankoop
9
De consumer journey
10
(bron: Media Connections)
12
Henkel weet het inmiddels. Spectaculaire resultaten. Voor Gliss haircare products zijn drie mediaschema’s gemodelleerd: (a) een investering van 29% van het TV-budget in magazines – dit was de gebruikelijke strategie (b) terugbrengen van het magazinebudget naar 15% van dat van TV (c) verhogen van het magazinebudget naar 65% van dat van TV Verkoopindex 105 86 134 (bron: MEC)
13
ROI. Made in Germany.
15
Multimedia synergie The page and the screen nourish each other
16
1 + 1 = 3! Een tweede medium communiceert andere zaken, aanvullend op het eerste medium
17
1 + 1 = 3! Het tweede medium beïnvloedt en verrijkt het volgende contact met het eerste medium
18
Magazine media als tweede medium is effectief Magazine-advertentie versterkt communicatiekracht TV-commercial Magazines communiceren aanvullende informatie op de TV-commercial Magazines + TV-campagne is rijkere, completere communicatie Magazines + TV en/of online betekent effectievere campagne
19
Mango + Magazines = Result (bron: Atenea)
20
TV + Magazines = Result
21
Sales Effect Magazine Media sell!
22
500 campagnes in 13 landen. Een conclusie: magazinebudget omhoog.
23
Niet goed? Geld terug! Wat een zelfvertrouwen! (bron: Meredith)
24
Bondgenoten. Zelfs na verkoop! Hoger budgetaandeel van magazines leidt tot verhoging merkverbondenheid; zowel voor de lagere als de hogere budgetten (resp. +25% en +72%) Magazines hebben als enige mediumtype consistent een positieve correlatie tussen een hogere investering en hogere merkverbondenheid (bron: Mindshare, PPA)
25
Dus: wat houdt u nog tegen? De cijfers kunnen het niet zijn! (bron: Mindshare, Ohal, PPA)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.