Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdVictor Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
4. Online strategie Internet scorecard
tio Minor Digital Marketing 4. Online strategie Internet scorecard Ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn voor online prestaties Internetactiviteiten zijn meetbaar Moet je wel weten wat je gaat meten en waarom Daarvoor maak je doelstellingen Scorecard = strategie + doelstellingen Doelstellingen praktisch maken mbv succesfactoren Succesfactoren meetbaar maken met indicatoren (kpi) even herhaling van lesweek 3 en in rood lesweek 4
2
Online strategie Financieel Klant Website STRATEGIE Organisatie
Minor Digital Marketing Online strategie Hoe worden we financieel succesvol? Financieel Klant Website STRATEGIE Hoe bereiken we onze doelgroepen en hoe stellen we onze bezoekers / klanten tevreden? Hoe ontwikkelen en beheren we een effectieve website? even herhaling van lesweek 3 Organisatie Hoe creëren we een effectieve internetorganisatie?
3
Online strategy map Doel: Online strategie implementeren
Minor Digital Marketing Online strategy map Doel: Online strategie implementeren - waar gaan we naar toe? - wat willen we bereiken? - wat moeten we doen om ons marktaandeel te vergroten? De stappen: 1. online strategie beschrijven (missie en doelstellingen) 2. doelstellingen vertalen naar succesfactoren en indicatoren 3. de online prestaties meten en zo nodig verbeteren. even herhaling van lesweek 3 Internet SCORECARD
4
Minor Digital Marketing
Online strategy map even herhaling van lesweek 3 Eindopdracht: strategy map opzetten voor je project
5
Strategy map Bedrijf: … Website: … Datum: … Auteur: … Online missie
.. Online strategische doelstellingen … Outcomes Financieel . . . .. . Outcomes Klant . . . . . . Website Online strategy map invullen voor je bedrijf. Succesfactoren voor de outcomes: klant en finacieel, en voor de ondersteunende dimensies: website en organisatie. Naar een actieplan toewerken. . . . . . Drivers Organisatie . . . . Drivers
6
De Succesfactoren STRATEGIE Minor Digital Marketing
Financieel perspectief Omzet Kosten Winstgevendheid Klant perspectief Website perspectief Bereik Bezoek Engagement Branding Conversie Retentie Tevredenheid Content Gebruiksgemak Vormgeving & rich media Technische performance STRATEGIE voorbeelden van succesfactoren bij elk perspectief Organisatie perspectief Organisatie & inrichting Kennis & innovatie Systemen Processen & Hulpmiddelen
7
Internet Strategie succesfactor
Minor Digital Marketing Internet Strategie Analyse van de visie, missie (ondernemersstrategie) Bepaal de doelgroep/afnemers/bezoekers en hun behoeften Benchmarking Formuleer internetstrategie vanuit 1,2,3 Commitment verkrijgen intern even herhaling van lesweek 3 succesfactor Succes factor Target Indicator Actie
8
Succesfactor Een voorbeeld: Succes factor Indicator Target Actie
Minor Digital Marketing Succesfactor Een voorbeeld: Succes factor Indicator Target Actie werving % nieuwe bezoekers 30% banners of neem Bereik; %jongere bezoekers; 100 xaanmelden nbr; adverteren op facebook
9
Internet Strategie Minor Digital Marketing
vb van dashboard Meten, volgen, ingrijpen! Doelstellingen realiseren om de strategie uitvoeren om conversie en loyaliteit te bereiken, zie ook weer prezi les 2
10
Online Strategy Map Internet Scorecard Succesfactor Indicator Target
Heeft directe relatie met realiseren online doelstellingen Maakt de succesfactor meetbaar Geeft het streven aan voor een bepaalde periode Toont het initiatief om verbetering in de succesfactor te realiseren Internet Scorecard Succesfactor Indicator Target Actie Bezoek Aantal unieke bezoekers Q 1: Q 2: Q 3: Q 4: Verbeteren inzet Google Adwords OptimaliserenSEO dit is voorbeeld van een format waarin de studenten de online strategie kunnen weergeven, maar ga aan het tekenen met ze. Laat ze het uitproberen. Retentie Percentage terugkerende bezoekers 25% Start loyaliteits-programma Personaliseer nieuwsbrief
11
Succesfactor Minor Digital Marketing
voorbeeld van de uitwerking van een doelstelling en resultaat van een meting
12
Minor Digital Marketing
Succesfactor voorbeeld van de uitwerking van een doelstelling en resultaat van een meting google analytics account aanmaken en koppelen aan je project
13
3. Online strategy map ISC komt steeds terug in het project
Minor Digital Marketing 3. Online strategy map Continu proces, juist om slagvaardig en flexibel te zijn. Samen met studenten opzet maken om strategie incl doelstelingen en succesfactoren weer te geven. ISC komt steeds terug in het project
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.