Download de presentatie
1
Social media presentatie
Art of Branding
2
Index Wat is Social media? Waar beginnen we?
Welke doelen streven wij na? Hoe vertalen wij dit door naar onze communicatie? Hoe meten wij Social media? Wanneer is het een succes? © Art of Branding 2012
3
Wat is Social media? Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen op een gebruiksvriendelijke en vaak leuke wijze. Het betreft niet alleen informatie in de vorm van tekst (nieuws, artikelen). Ook geluid (podcasts, muziek) en beeld (fotografie, video) worden gedeeld via Social media websites. Met andere woorden, Social media staat voor 'Media die je laten socialiseren met de omgeving waarin je je bevindt'. © Art of Branding 2012
4
Wat is Social media? © Art of Branding 2012
5
Wat is Social media? Via deze kanalen delen mensen Kennis Vragen
Ervaringen Inzichten Verhalen Media Reviews Meningen © Art of Branding 2012
6
Wat is Social media? Kanalen Social networks Publish/blog Share
© Art of Branding 2012
7
Waar beginnen we? Luisteren Klanten Trends Werknemers Belanghebbenden
Branche Buurtbewoners © Art of Branding 2012
8
Waar beginnen we? Onderzoek Welke kanalen gebruikt mijn doelgroep?
Volg online conversaties binnen de branche Online reputatie op dit moment Invloedrijke mensen binnen online conversaties Waar heeft mijn doelgroep behoefte aan? © Art of Branding 2012
9
Waar beginnen we? Strategie Welke communicatiedoelen streven wij na?
Welke kanalen gaan wij gebruiken? Gaan we crossmediaal? Alleen online of offline? Hoe gaan we Social media integreren in de bestaande communicatie? Wat is de toegevoegde waarde? © Art of Branding 2012
10
Waar beginnen we? Mens en budget Social media is 24/7
Social media is niet gratis Altijd beschikbaar zijn Aandacht en inzet van medewerkers Social media is niet iets eenmaligs © Art of Branding 2012
11
Welke doelen streven wij na?
Luisteren en leren Monitoren en leren Insights verkrijgen Wat wilt onze doelgroep? Wat vindt onze doelgroep belangrijk? Doel Insights toepassen in de communicatie © Art of Branding 2012
12
Welke doelen streven wij na?
Relatie bouwen en bekendheid ondersteunen Praten met betrokken mensen Informatie delen Zichtbaar betrokken Hulp bieden Betrouwbaar en transparant Doel Informatie geven dat waarde heeft om te delen en als bedrijf transparant en betrouwbaar over te komen © Art of Branding 2012
13
Welke doelen streven wij na?
Reputatie en expertise Reputatie vergroten Expertise laten zien Wat is de meerwaarde van ons? Doel Reputatie vergroten en als expert gezien worden © Art of Branding 2012
14
Welke doelen streven wij na?
Content generation Geef de doelgroep de kans om zelf content te maken Geef iets deelbaars, iets unieks Motiveer de doelgroep Doel Gebruikers die actief content genereren en in hun verhaal andere gebruikers enthousiast maken. © Art of Branding 20112
15
Doorvertaling communicatie?
Stand alone platform? Crossmediaal platform? Links © Art of Branding 2012
16
Hoe meten we social media?
Pageviews Hoe vaak wordt een kanaal bekeken? Op welk kanaal / onderwerp reageren gebruikers? Hoeveel reageren gebruikers (frequentie)? ROI= statistieken + verkopen © Art of Branding 2012
17
Wanneer is het een succes?
Binding en acceptatie Feeling en binding met klanten Acceptatie van klanten Kennis opdoen © Art of Branding 2012
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.