Download de presentatie
GepubliceerdDries Koster Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Het trajectplan Stappenplan naar werk BvB 2014
2
Trajectplan Routebeschrijving Stapsgewijs Duurzaam resultaat
3
Stappen Je brengt de gegevens, achtergronden en persoonlijke situatie van de klant in beeld. Je besteedt aandacht aan de mogelijkheden, beperkingen en motivatie van de klant. Bepalen welke middelen moeten ingezet worden om de klant naar de arbeidsmarkt te leiden.
4
Structuur trajectplan
Inleiding Analyse Bevindingen Diagnose Conclusie Advies
5
Analyse Arbeidsmarktfactoren startkwalificatie
Situatie klant, woon en gezinssituatie, schulden, belemmeringen. Hoofdprobleem, bijkomend probleem Meervoudige problematiek
6
Analyse NAW gegevens Joey Ernesto Laan van Vlaanderen 12
1098 AD Amsterdam 19 jaar Reden komst aangemeld door de reclassering voor traject naar werk Huidige situatie Heeft geen werk of opleiding. Zit nu 3 maanden thuis.
7
Opzet in trajectplan Woon/leefsituatie Thuiswonend, 3 zussen
Ouders werken niet, zussen studeren Opleiding/ startkwalificatie Richting, niveau, enz VMBO uitvaller PPI, intensieve begeleiding MBO bakkersopleiding, schooluitval Moeilijk lerend Werkervaring Werknemersvaardigheden Horeca, bouw. Regelmatig problemen op het werk. Heeft problemen met samenwerken en feedback Detentie 5 maanden detentie en 3 jaar voorwaardelijk
8
Bevindingen Beschrijving van het diepte-interview
Wat wil de klant, interesse, branche, beroep Wat kan de klant, werkhouding, werknemers- vaardigheden, zelfredzaamheid Presentatie van de klant,algemene indruk, motivatie, actie Nog geen conclusie: beschrijven wat je besproken hebt tijdens het diepte-interview.
9
Diagnose Inschatten afstand tot de arbeidsmarkt Re-integratieladder
Kansen en belemmeringen
10
Conclusie Perspectieven op de arbeidsmarkt Waar is werk
11
Advies Wat past bij de jongere, wat is nodig? Welk werk?
Verhogen opleidingsniveau Versterken arbeidsmarktpositie De route, welke weg te gaan Hoe, wat, welke, waarmee
12
De middelen Beroepsoriëntatie Scholing en training
sollicitatietraining Leer-werktraject Werkervaringplek Wennen aan werkritme Stage Snuffelstages beter inzicht krijgen in beroepen, wat het werk inhoudt en in eigen vaardigheden en kwaliteiten
13
Motivatie Onderbouw je verhaal Hoe bereik je het doel
Waarom is dit het beste voor de klant
14
Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.