Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
2
Computer Graphics (Project)
Presentatie titel Technische Informatica Rotterdam, 00 januari 2007
3
Grafische projecten Verplicht project (2 ects):Tircgr02
'Interactief ontwerp met OpenGL' Gekoppeld aan 'inleiding grafische computertechnieken‘ Werken in groepen van 2 tot 3 personen, opdelen in deelproblemen Projectvoorstel indienen
4
Verplicht project: 'Interactief ontwerp met OpenGL'
Onderwerp kiezen uit: figuren en voorwerpen, met of zonder landschappen spellen, animaties, screensavers grafische hulpmiddelen mag ook zelf een passend onderwerp bedenken Opsplitsen in deelproblemen Zwak programma compenseren met mooi ontwerp.
5
Deelproblemen Modelleren met polygonen, Modelleren met krommen,
Interactie (callbacks), 3D transformaties, Lichtmodellen, Shading, Texture mappings.
6
Waar kan je ideeën opdoen?
soms > 200 uur werk, googleisyourfriend
7
Algemene voorwaarden Groepen van minimaal 2 en maximaal 3 studenten
Een project met minimaal 5 deelproblemen Korte beschrijving onderwerp en planning Welke technieken en problemen Docent moet goedkeuren en voortgang controleren Niet nodig: uitgebreid verslag Wel nodig: analyse, broncode Demonstratie met toelichting.
8
Voorbeeld projectvoorstel
Namen: Doel: Modelleren van een bal in een 3D-doos Bal kan bewegen Kaatst tegen wanden. De bal heeft een lichtreflectie. De bal vliegt in de richting aangegeven door de muis
9
Voorbeeld projectvoorstel
Realisatie: Bal: draadmodellen met texture mapping Lichtreflectie: een van de OpenGL modellen Vliegen: bal heeft rechte baan, regelmatig verplaatsen Baaneffecten: bal kaatst tegen muren Interactie: met muisbeweging
10
Vrije grafische en verwante projecten
Spellen voor spelcomputers Virtual reality Beeldbewerking Visionsystemen (met robots) Simulaties Visualisatie van productieprocessen en storingen Multimedia presentaties
11
Spellen voor spelcomputers
Het ontwerpen van een spel hoge eisen aan de prestatie i.v.m. snelheid van de beelden Extra beperkingen van de embedded omgeving van de spelcomputer Gebruik van C of assembly niet ongebruikelijk Gebruik van speciale bibliotheken zoals 'allegro‘ Fysieke opstelling noodzakelijk
12
Virtual Reality Bijvoorbeeld met een Cave-opstelling
En/of met ongebruikelijke in/uitvoerapparatuur Fysieke opstelling noodzakelijk maar niet altijd mogelijk Vaak aanpassen of het ontwikkelen van systeemprogrammatuur
13
Beeldbewerkingsprojecten
Zie leerstof beeldbewerking (vision) Theoretisch moeilijke opdrachten Gebruiken van filters en pakketten
14
Simulaties Simulatie van bijv. robots, AGV's e.d.
Presentatie in 3D-cave Combineren met Maple, Enterprise Dynamic e.d. Multidisciplinair
15
Visualisatie van productieprocessen
Bijvoorbeeld: Boorputten Chemische productieprocessen Verkeersregelingen Meld- of alarmkamers Navigatiesystemen
16
Visualisatie van productieprocessen
Grafisch weergegeven in een 3D-afbeelding of een mimic Status van de processen wordt on-line weergegeven Status van de storingen wordt on-line weergegeven Commandering met lichtpen of muis mogelijk, Samenwerking met bedrijf aanbevolen
17
Multimedia presentaties
bijvoorbeeld: Animaties Interactieve presentatie van leerstof Voorlichting- of reclamemateriaal Combineren met geluid, en/of video, vormgeving belangrijk
18
Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.