Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPepijn Moens Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
DekaMarkt & DekaDuurzaam Aldo Breed Marleen van Os Donderdag 15 september 2011
2
Aldo Breed Marketing & Communicatie DekaMarkt
3
DekaMarkt 86 filialen in Noord-Holland en rond Apeldoorn 4500 medewerkers, 650 miljoen euro omzet Hoofdkantoor Velsen-Noord Distributiecentra in Velsen-Noord en Apeldoorn 2 tuincentra Fusie met Dirk van den Broek
4
Wat is duurzaam? (Greenpeace, Milieu Centraal e.a.)
5
“Goed voor mens, dier en milieu” goed beter duurzaam verduurzaming
6
Belang van duurzaamheid bij Deka Deka is familiebedrijf: Verstandig handelen en lange termijnvisie zijn altijd belangrijk geweest (ook kosten oogpunt) Supermarkt staat midden in de maatschappij: Supermarkten worden meer en meer op ‘verantwoordelijkheid’ gewezen Consument kiest steeds meer voor duurzamer: Is steeds meer bereid hier iets extra’s voor te betalen.
7
Integraal bezig met verduurzaming Logistiek Afvalscheiding Energieverbruik: beste EEI Personeelsbeleid Inkoop/verkoopbeleid Nu ook communiceren:
8
Groot aanbod in assortiment Biologisch Fairtrade MSC vis Diervriendelijk Lokaal Verpakking Milieukeur
9
Groot aanbod in assortiment -Kunnen tonen van bekend logo voor consument van belang -Welk bekend logo is minder van belang
10
Een paar voorbeelden bij Deka…
11
Bewuste keuze
12
Verminder voedselverspilling, kook op maat
13
Informeren
14
Casus tomaten Royal Pride: kweekt tomaten in verwarmde kas Biologische gewasbescherming Milieukeur gecertificeerd: optimaal energie en waterverbruik Lokaal (Wieringermeer)
15
Casus tomaten Relevante duurzaamheidaspecten worden breed gecommuniceerd Samenwerking met teler wordt hechter Win – win - win
16
Casus bloemen Beheersing van de keten -Samenwerking -Kostenbesparing -Efficiency -Eerlijke handel Commerciële en duurzame groei Achtergrondverhaal en duurzaamheidtips communiceren aan consument!
17
Verantwoordelijkheid als ondernemer Maatschappelijke ontwikkeling Verduurzaming is economisch interessant Duurzamer alternatief heeft voorkeur Herkenbaarheid is daarbij belangrijk
18
Milieu Centraal : - teelt kost veel energie, telers doen veel - bestrijdingsmiddelen worden steeds minder gebruikt - biologische teelt niet herkenbaar - transport/herkomst niet herkenbaar => - inspanningen zijn niet herkenbaar voor consument - inspanningen kunnen niet worden verwaard. Bloemen en planten
19
Afsluiting
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.