Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFanny Verhoeven Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION
Walraaf Borkent Jesse Roels Jan-Martin Sijs Hüsnü Taş Nikki Winands
2
INHOUD Inleiding Artikelbeschrijving - Value chain - Richness and Reach - Encyclopaedia Britannica Oordeel van artikel Centrale boodschap Discussie / afsluiting
4
Inleiding Philip B. Evans & Thomas S. Wurster Boston Consulting Group
“Blown to Bits” – 2000 McKinsey Award Opkomst van IT WALRAAF
5
Artikel beschrijving Value chain Richness and Reach
Gevolgen voor bedrijven
6
Value chain Lineair keten van activiteiten
Alle informatie binnen en tussen bedrijven en zijn klanten Fysieke drager – 1997 –
7
Richness and Reach Reach desbetreffende informatie
Richness 3 aspecten van informatie zelf: - Bandbreedte - Aanpasbaarheid - Interactiviteit Traditionele economie van informatie, Reach vs. Richness Toekomst, met hulp van Internet verbeteringen
8
Encyclopaedia Britannica
9
Discussie Op welke manieren kunnen bedrijven die kranten produceren in deze nieuwe ‘informatie economie’ hun klanten binden?
10
Oordeel van artikel Voorspellingen kloppen grotendeels
Voorspellingen die niet kloppen (“Information about customers’ needs or behavior will be harder for companies to obtain”) Bronnen Toegevoegde waarde?
11
Centrale boodschap De traditionele afweging tussen Richness en Reach van informatie is doorbroken door de explosie van connectiviteit met de komst van IT. De komende jaren zal daarom de ‘nieuwe economie van informatie’ veranderingen in de structuur van industrieën en de manier waarop bedrijven concurreren teweeg brengen. Managers zullen gedwongen worden de strategische fundamenten van hun bedrijven te heroverwegen
12
Discussie Zal de op dit moment nog steeds afnemende behoefte aan face-to-face contact met dienstverlenende bedrijven zorgen voor een verandering in het straatbeeld?
13
Afsluiting Vragen en/of opmerkingen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.