Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAlbert Willemsen Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE
2
INHOUD 2 –It’s all about Quality of Life 01 Quality of Life 02 Onze diensten 03 Sodexo Benelux 04 Sodexo in de wereld 05 IFM Contracten België 06 IFM Contracten Nederland 07 IFM Contracten Luxemburg 08 Fundamenten en Strategie 09 Onze Corporate Responsibility 10 Stappen van onze groei 11 Onze belangrijkste erkenningen in België
3
01 Quality of Life
4
QUALITY OF LIFE 4 – We zijn ervan overtuigd dat QUALITY OF LIFE aan de bron ligt van individuele vooruitgang en het prestatievermogen van organisaties It’s all about Quality of Life
5
02 Onze diensten
6
ONZE DIENSTEN 6 – SODEXO IS WERELDLEIDER OP HET VLAK VAN QUALITY OF LIFE SERVICES On-site Services Benefits & Rewards Services Personal & Home Services It’s all about Quality of Life
7
ON-SITE SERVICES 7 – Met meer dan 100 diensten biedt Sodexo een brede waaier services aan gaande van receptie, catering en cleaning tot het onderhoud van technische installaties It’s all about Quality of Life
8
ON-SITE SERVICES
9
9 –It’s all about Quality of Life CorporateSeniorsHealthcareEducation
10
ON-SITE SERVICES 10 –It’s all about Quality of Life DefenseRemote SitesJusticeSports & Leisure
11
BENEFITS & REWARDS SERVICES 11 –It’s all about Quality of Life Quality of Life verbeteren om talent aan te trekken en te behouden
12
BENEFITS & REWARDS SERVICES 12 –It’s all about Quality of Life Voordelen voor werknemers Oplossingen voor overheidsinstellingen Incentive programma’s
13
PERSONAL & HOME SERVICES 13 –It’s all about Quality of Life Om ook de individuele Quality of Life te verbeteren
14
PERSONAL & HOME SERVICES 14 –It’s all about Quality of Life ConciërgerieKinderopvangIn-home Senior Care
15
03 Sodexo Benelux
16
SODEXO BENELUX 16 –It’s all about Quality of Life € 900 miljoen omzet 11.000 medewerkers 2.600 sites 72.000 Klanten Sodexo Benefits & Rewards Services
17
SODEXO BELGIË 17 –It’s all about Quality of Life € 380 miljoen omzet 4.000 medewerkers 70.000 klanten Sodexo Benefits & Rewards Services 1 Belg op 4 dagelijks in contact met Sodexo 1.200 sites
18
SODEXO NEDERLAND 18 -- 350.000 dagelijkse contacten 1.300 sites 28% mannen 5.400 medewerkers 72% vrouwen 50 Verschillende services It’s all about Quality of Life
19
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it SODEXO LUXEMBURG 19 –It’s all about Quality of Life € 100 miljoen omzet 1.700 medewerkers 1.450 klanten Sodexo Benefits & Rewards Services 70 sites
20
04 Sodexo in de wereld
21
SODEXO IN DE WERELD 21 –It’s all about Quality of Life € 18,3 bn omzet 419.000 medewerkers 18 de werkgever wereldwijd 75 miljoen klanten per dag 32.700 sites 80 landen
22
SODEXO IN DE WERELD 22 –It’s all about Quality of Life Rest van de wereld 20 % Noord-Amerika 38 % Verenigd Koninkrijk & Ierland 8 % Continentaal Europa 34 %
23
05 IFM Contracten België
24
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it P&G BELGIUM 24 –It’s all about Quality of Life 15 medewerkers € 3,9 M omzet 14 services
25
P&G - SOFT FM SERVICES Facility Cleaning Landscape maintenance Reception services Pest control Uniforms Catering Vending Industrial Cleaning 25 – It’s all about Quality of Life
26
P&G - HARD FM SERVICES Domestic hot water system Domestic cold water system HVAC Non mechanical Building Maintenance Vertical transportation Specialty equipment Metrology & Calibration services 26 – It’s all about Quality of Life
27
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it J&J BELGIUM 27 –It’s all about Quality of Life 197 medewerkers € 12,1 M omzet 16 services
28
J&J - SOFT FM SERVICES Cleaning services Catering Window Cleaning Hospitality services Reception services Telephone Facade Cleaning Mailroom 28 – It’s all about Quality of Life Move Management Landscaping Pest control Indoor plants Airfresheners & lady bins Sanitary supplies Doormats Cleaning vending machines
29
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it 3M 29 –It’s all about Quality of Life 21 medewerkers € 2,1 M omzet 16 services
30
3M - SOFT FM SERVICES Reception Security Cleaning Landscaping Internal plants Waste Pest Control Moves Mail Room Meeting Room Reprography Archives 30 – It’s all about Quality of Life Office Supplies Visio/Audio Project Management Help desk Warehouse Handyman Catering Vending Water Fountains Dry cleaning Car Wash Shop
31
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it GSK 31 –It’s all about Quality of Life 240 medewerkers € 20 M omzet 13 services
32
GSK – SERVICES Reception Cleaning Landscaping Internal Plants Pest Control Mail Room Meeting Room Archives Catering Vending Water Fountains Laboratory Maintenance 32 – It’s all about Quality of Life
33
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it UZ GENT 33 –It’s all about Quality of Life 150 medewerkers aangestuurd door Sodexo 47 medewerkers € 9,4 M omzet 5 services
34
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it UZ GENT - SERVICES 34 –It’s all about Quality of Life Catering Cleaning Shops Vending Technical services
35
FPC GENT 35 – It’s all about Quality of Life 128 medewerkers 15 services € 11,2 M omzet
36
FPC GENT - SERVICES 36 – It’s all about Quality of Life General management Waste Human Resources Reception ICT Gardening Clerk Dry cleaning Accountancy Security Communication Parking services Catering Shop Hygiene & Cleaning
37
LES EAUX VIVES – SERVICE FLATS 37 – It’s all about Quality of Life 21 medewerkers 9 services € 8 M omzet
38
LES EAUX VIVES - SERVICES 38 – It’s all about Quality of Life Catering (appartements & restaurant) Daily maintenance of the appartments Reception Dry cleaning Shop Handy man Organisation activities for residents (gym, petanque, film, etc.) 24h/24 first aid Letting and selling of the appartments
39
06 IFM Contracten Nederland
40
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it KLM 40 –It’s all about Quality of Life 45 services
41
KLM - SOFT FM SERVICES Workplace management Cleaning Greening Waste management Pest control Snow removal Reception services and security Mailroom Reprographics and printing Archive management Fleet management Removal Services Entrance management Art management Handyman services Uniforms Meeting, visitors and parking services Foodservices (restaurants, vending, catering services) Printers and multifunctionals 41 – It’s all about Quality of Life
42
KLM - HARD FM SERVICES Renovation & furnishing Relocation services Building Maintenance 24h Technical assistance Building design and installation Project management Energy Management Real Estate Management Traffic & Parking management Fire Safety Environmental legislation Internal Signing Environmental center Carpentry workshop 42 – It’s all about Quality of Life
43
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it KPN 43 –It’s all about Quality of Life 27 services
44
KPN - SOFT FM SERVICES Workplace management Cleaning Catering Vending Hospitality services Landscaping Waste management Pest control Reception services Security Postal services Repro services Handyman services Parking services Moves Handling of Arts Access provision Internal signage Handyman 44 – It’s all about Quality of Life
45
KPN - HARD FM SERVICES Building maintenance Space planning Energy management Building legal permits 45 – It’s all about Quality of Life
46
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it HITACHI CONSTRUCTION MACHENERY - SERVICES 46 –It’s all about Quality of Life Reception Cleaning Catering Vending Greening Handyman services Office Supplies Pest control Waste management Uniforms Project management
47
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it 47 – 07 IFM Contracten Luxemburg
48
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it ZORGCENTRUM « AN DE WISEN » - BETTEMBOURG 48 –It’s all about Quality of Life 224 medewerkers 144 bewoners € 17 M omzet
49
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it ZORGCENTRUM « AN DE WISEN » - SERVICES 49 – It’s all about Quality of Life Catering Cleaning Resident care Support Administration management Hotel services Maintenance
50
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it BANQUE EUROPÉENNE D’INVESTISSEMENT - KIRCHBERG 50 –It’s all about Quality of Life € 6,7 M omzet 116 medewerkers
51
TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert Resize photo if needed by cropping and sliding it BANQUE EUROPÉENNE D’INVESTISSEMENT - SERVICES 51 –It’s all about Quality of Life Catering Vending Fine dining Helpdesk Concierge services Childcare Mail room
52
08 Fundamenten en strategie
53
ONZE STRATEGISCHE POSITIONERING 53 –It’s all about Quality of Life Wereldleider zijn op het vlak van Quality of Life Services.
54
ONZE STRATEGISCHE POSITIONERING 54 –It’s all about Quality of Life FOOD FM SODEXO, EEN CATERINGBEDRIJF? Sodexo is wereldleider op het vlak van QUALITY OF LIFE SERVICES 70% 30%
55
ONZE MISSIE 55 –It’s all about Quality of Life Dag na dag bundelen onze 419.000 medewerkers wereldwijd de krachten, met oog voor de volgende zaken: Dagelijks de levenskwaliteit verbeteren van iedereen aan wie we onze diensten leveren. Bijdragen aan de economische, sociale en milieuontwikkeling van de steden, regio's en landen waar we onze activiteiten uitoefenen.
56
ONZE WAARDEN 56 –It’s all about Quality of Life DIENST- VERLENING TEAM SPIRIT Zin voor VOORUIT- GANG 95% van onze medewerkers staan dagelijks in rechtstreeks contact met onze klanten en hun consumenten. Dat vraagt om grote menselijke kwaliteiten en een specifiek gedrag dat wij beschrijven als:
57
ONZE ETHISCHE PRINCIPES 57 –It’s all about Quality of Life Transparantie Strijd tegen corruptie en concurrentie- vervalsing Loyaliteit Respect voor de persoon
58
09 Onze Corporate Responsibility
59
BETTER TOMORROW PLAN 59 –It’s all about Quality of Life Onze road map op vlak van verantwoord ondernemen. Het legt onze maatschappelijke en ecologische engagementen vast in 4 prioriteiten Actie ondernemen voor een betere voeding, gezondheid en welzijn Ons engageren ten opzichte van lokale gemeenschappen Het milieu beschermen Onze medewerkers ontwikkelen en diversiteit bevorderen
60
PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTPLOOIEN & DIVERSITEIT BEVORDEREN 60 –It’s all about Quality of Life Sodexo heeft de ambitie om wereldwijd een referentie te worden op vlak van diversiteit en inclusie
61
PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTPLOOIEN & DIVERSITEIT BEVORDEREN Wij bieden onze medewerkers de mogelijkheid zich goed te voelen bij ons, elke dag opnieuw De ontplooiing van onze medewerkers is onze prioriteit Onze medewerkers erkennen door de beleving van onze waarde en hun bijdrage tot onze groei Elke medewerker ontvangen als volwaardig lid van onze ploeg Zin geven om bij Sodexo te komen werken
62
10 Golden Rules voor een evenwichtig voedingspatroon PRIORITEIT 2: ACTIE ONDERNEMEN VOOR EEN BETERE VOEDING, GEZONDHEID EN WELZIJN Leaflets en Vitality Corners met thema’s als suikers, voedingsdriehoek en allergieën Elke maand wordt een gezondheidsthema naar voren gebracht Organisatie van conferenties
63
PRIORITEIT 3 : ONS ENGAGEREN TEN OPZICHTE VAN LOKALE GEMEENSCHAPPEN 100% duurzame bananen waarvan 80% van biologische oorsprong en Fairtrade Max Havelaar Aspretto: onze fairtrade & biokoffie en -thee Oprichting van een netwerk van regionale producenten, korte keten
64
PRIORITEIT 4: HET MILIEU BESCHERMEN 100% scharreleieren waarvan 70% vrije uitloop 100% konijnenvlees afkomstig uit parksystemen 100% Varkensvlees van niet-gecastreerde varkens
65
10 Stappen van onze groei
66
GESCHIEDENIS 66 –It’s all about Quality of Life 1966 : Pierre Bellon richt Sodexho op in Frankrijk 1971 : Eerste internationale vestiging in België 1978 : Sodexho zet eerste stappen in de wereld van dienstencheques 2000 : Oprichting van Altys België, filiaal van Sodexho gespecialiseerd in technische installaties 2006 : 40 jaar na oprichting stelt Sodexho zich een nieuwe uitdaging « Wereldwijd de expert worden in diensten die de Quality of Life verbeteren » 2008 : Sodexho wordt Sodexo
67
11 Onze belangrijkste realisaties in België
68
VERWEZENLIJKINGEN 68 –It’s all about Quality of Life 40 % lokale producten 60% seizoensproducten – winter 90% seizoensproducten – zomer 95 % lokaal vlees 100% duurzame poetsproducten 100% fairtrade bananen 100% niet-bedreigde vis
69
Bedankt
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.