De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4."— Transcript van de presentatie:

1 Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4

2 Opbouw programma – optie 1 ‘Hoorcolleges’ over de belangrijkste marketingtheorieën (periode 3). Excursie? ‘Werkcolleges’ waarin jullie (in twee- of drietallen) een marketingplan maken (periode 4).

3 Opbouw programma – optie 2 ‘Hoorcolleges’ over de belangrijkste marketingtheorieën. Excursie?

4 Afronding programma – optie 1 Tentamen met (gedeeltelijk) meerkeuzevragen over de stof van de hoorcolleges (eind periode 3 / begin periode 4). Presentatie marketingplan (een-na-laatste of laatste les periode 4). Inleveren marketingplan (eind periode 4).

5 Afronding programma – optie 1 Tentamen: – minimaal een 5,5 – één herkansing Marketingplan: – beoordeling presentatie minimaal voldoende – beoordeling ingeleverd marketingplan minimaal een 5,5

6 Afronding programma – optie 2 Tentamen met (gedeeltelijk) meerkeuzevragen over de stof van de hoorcolleges (eind periode 4).

7 Afronding programma – optie 2 Tentamen: – minimaal een 5,5 – één herkansing

8 Literatuur Uitgedeeld materiaal (kopieën) Lesbrief – havo: Marketing – atheneum: Marketing & Logistiek Aantekeningen / Powerpoints

9 Beloning (‘Wat is je winst?’) Kennis van de belangrijkste marketingtheorieën. (Nuttig in iedere commerciële en/of leidinggevende functie!) Voorsprong op andere leerlingen wat betreft (een deel van) de inhoud van de lesbrief Marketing / Marketing & Logistiek. Betere aansluiting op iedere vervolgopleiding op het gebied van bedrijfseconomie / management. Een heus BRC-certificaat.

10 Vragen?

11 Week 1 Marketing – een introductie

12 Week 1 Wat is het doel van marketing?  Het bieden van meerwaarde aan klanten.

13 Week 1 Met het bieden van meerwaarde aan klanten:  trek je nieuwe klanten aan en behouden we bestaande klanten.

14 Week 1 Hoe bereiken marketeers dat doel (het bieden van meerwaarde)?  Stel de klant centraal!  ‘Creëer klantwaarde en bouw profijtelijke klantrelaties op.’

15 Week 1 Dus… Wat is marketing nu eigenlijk?  Het beheren van winstgevende relaties met klanten met als doel het creëren van waarde voor klanten en in ruil daarvoor waarde terugkrijgen.

16 Week 1 En dus ook:  Het leveren van klanttevredenheid op een winstgevende manier.

17 Week 1 Het marketingproces:

18 Einde


Download ppt "Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4."

Verwante presentaties


Ads door Google