Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPetra Janssens Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Contentmarketing Nieuwe trends
2
‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser
4
Contextual marketing Contextual marketing contextual advertising relevante context Contextual marketing of contextual advertising gaat men relevante content of advertenties in de meest relevante context aan te bieden. verzamelde gebruikers informatie Online en op mobiele toestellen de advertenties afstemmen op de verzamelde gebruikers informatie zoals de termen die gebruikt werden in zoekmachines of recent surfgedrag fasen van het koopproces Ook kan je gemakkelijk inspelen op de verschillende fasen van het koopproces zoekwoorden zoekwoorden die gebruikt worden tijd de tijd die een persoon op een site doorbrengt sociale media allerhande sociale media (voorbeeld: via een Facebook login ontdekken of het om een man of vrouw gaat) klikpatroon klikpatroon en hoe de gebruiker zich op je site gedraagt
5
Contextual marketing
6
Om dit te kunnen doen, moet je in real-time gegevens kunnen analyseren. Bijvoorbeeld via Google Analytics in real-time de bezoekersgegevens analyseren en dus ook in real-time je site optimaliseren. geautomatiseerde Het doel is de klant content en advertenties voor te schotelen in zaken waar hij echt in geïnteresseerd is, op een geautomatiseerde manier ‘For example, a customer performs an Internet search for commuter cars and fuel efficiency. Afterwards, they check their daily news website—and the ads which show up alongside the news are for hybrid cars. The customer, already thinking about saving fuel on their commute, clicks on the ad to check out the latest hybrids.’ What Content Personalization is & How to Use It (http://youtu.be/RyGDoLTxvkg) What Content Personalization is & How to Use It (http://youtu.be/RyGDoLTxvkg)http://youtu.be/RyGDoLTxvkg Marketo Real-Time Personalization http://youtu.be/LykRiNziT-4 Marketo Real-Time Personalization http://youtu.be/LykRiNziT-4 http://youtu.be/LykRiNziT-4
7
Opletten bij contextual marketing
9
Contextual marketing Google’s AdSense Een ander voorbeeld is van contextual advertising is Google’s AdSense programma automatisch geselecteerd keywords De advertenties worden automatisch geselecteerd op basis van de gebruikte keywords door de klant retargetting achtervolgen Hier heb je ook het fenomeen van retargetting, waardoor bepaalde advertenties je blijven ‘achtervolgen’ cookie Meestal wordt er hiervoor een cookie op je PC geplaatst Het gebeurd ook doordat ze in hetzelfde ‘display netwerk’ aan je gebruikersID, IP-adres enz… gekoppeld worden,
11
Trigger-based marketing relevante en identificeerbare veranderingen individuele noden Commerciële en communicatieve activiteiten worden gebaseerd op relevante en identificeerbare veranderingen in de individuele noden van de klant Dit staat volledig tegenover de benadering van Direct marketing of Database Marketing die enkel statistische methodes gebruiken grote verandering in het leven van een klant Een trigger of event wordt hier gedefiniëerd als een grote verandering in de individuele omstandigheden in het leven van een klant Hierdoor ontstaat een mogelijkheid tot communiceren (bijvoorbeeld voorstellen doen), op het juiste moment Trigger-based marketing synoniem Event-based marketing (EBM) Trigger-based marketing is een synoniem met Event-driven marketing of Event-based marketing (EBM)
13
Engagement marketing engagere evolutie van een merk Het is een strategie om klanten te engageren en uit te nodigen mee te doen in de evolutie van een merk actief betrokken productie en co-creatie De klanten worden dus actief betrokken in de productie en co-creatie van marketing programma’s om zo een diepere band met het merk te ontwikkelen Engagement marketing experiential marketing on-ground marketinglive marketing participation marketing Engagement marketing wordt soms ook experiential marketing, event marketing, on-ground marketing, live marketing of participation marketing genoemd
14
Bronnen Contextual Marketing Contextual Marketing http://www.marketing-schools.org/types-of-marketing/contextual-marketing.html Door Marketing-Schools.org http://www.marketing-schools.org/types-of-marketing/contextual-marketing.htmlMarketing-Schools.org How to create change How to create change http://www.slideshare.net/Unwired/how-to-create-change Door Oscar Berg http://www.slideshare.net/Unwired/how-to-create-change Handboek Content Strategie Handboek Content Strategie http://www.handboekcontentstrategie.nl/ Door Patrick Petersen http://www.handboekcontentstrategie.nl/ Prezi Content Marketing Prezi Content Marketing http://prezi.com/w3-vap6vllmi/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share Door Carole Lamarque en Philippe De Puydt http://prezi.com/w3-vap6vllmi/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
15
Bronnen Social Proof Is The New Marketing Social Proof Is The New Marketing http://techcrunch.com/2011/11/27/social-proof-why-people-like-to-follow-the-crowd/ Door Aileen Lee http://techcrunch.com/2011/11/27/social-proof-why-people-like-to-follow-the-crowd/
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.