Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoke Lambrechts Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Mobile Marketing
2
Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen... Quiz
3
Wat is Mobile Marketing?
4
Het inzetten van alles wat mobiel, draagbaar en draadloos is om uw doelgroep te bereiken
5
Mobile
9
Tv en Radio Computer Internet Magazines Direct Mail Krant In-StoreOutdoor Consument Mobiel
10
Marketing
11
Product: Pricing: Promotion: Placement (or distribution): People: Process: Physical evidence: Personalization: Participation: Peer-to-Peer: Predictive modeling:
12
Product: Pricing: Promotion: Placement (or distribution): People: Process: Physical evidence: Personalization: Participation: Peer-to-Peer: Predictive modeling:
13
Welke vormen zijn er?
14
SMS & MMS 3G GPS UMTS WAP HSDPA GSM
15
Mobile Marketing via SMS (On-pack, In store. Sms-acties) Mobile Marketing via MMS In-Game Mobile Marketing Mobile web marketing (WAP, EDGE, UMTS, HSDPA, WIMAX) Mobile Marketing via Bluetooth (Blue casting) Mobile Marketing via Infrared (oud word niet meer gebruikt) Location Based Services (GPS) User Controlled Media (Facebook, Hyves, YouTube etc.) Mobile Marketing via Imaging
17
De toekomst
18
Trein- en Concert kaartjes Betalen met mobiel Location based User content Personalisation
20
De doelgroep en het effect
21
Doelgroepen tot 16 16 t/m 25 25 t/m 40 40+
22
SMS Ringtones & Wallpapers Foto’s Quizen Stemmen Doorsturen (Bluetooth) Mobile Marketing tot 16 Jaar
23
Maakt het leven chiller
24
Mobile Marketing 16 t/m 25 Jaar SMS & MMS 3G GPS UMTS HSDPA
25
Mobile Marketing 16 t/m 25 Jaar Bellen SMSInternet (Social, informatie etc.)Applicaties Navigatie (GPS)Foto’s Agenda
28
Find a courtAdd your home courtFind a pickup gameSchedule your own game and invite other playersCreate and manage teams and leagues
29
Maakt het leven Leuker
30
Bellen SMSInternet (informatie)E-mail Navigatie (GPS)Foto’s Agenda Mobile Marketing 25 t/m 40 Jaar
31
Maakt het leven makkelijker
32
Bellen SMS (ontvangen, doneren, stemmen, prijsvragen etc.) Navigatie (GPS) Foto’s Mobile Marketing 40+
33
Maakt het leven moeilijker...
34
Mobile Marketing 40+ Maakt het leven niet makkelijker...
35
Regels
36
Telecommunicatiewet b-to-c b-to-b Wijzigingen per 1 juli 2009
37
Toezichthouders Cbp: verwerken van persoonsgegevens OPTA: gebruik van media Consumentenautoriteit: inhoud boodschap (handelspraktijk) Gezamenlijk: www.consuwijzer.nlwww.consuwijzer.nl
38
Voor en nadelen...
39
Technische nadelen Nederlands strenge wetgeving Hoge sms kosten Beperkte karakters (sms) Irritatie grens
40
Voor en nadelen... Lage kosten (bluetooth en internet) Persoonlijk karakter van het medium Mogelijkheid tot microbetalingen Relatief hoog aantal reacties De korte time-to-market Het inzicht in de effectiviteit Locatie en tijdsonafhankelijk InteractiefSnel en directCrossmediaal in te zetten
41
Vragen?
42
Quiz
43
http://tinyurl.com/cdmmoma
44
Einde Bedankt voor jullie aandacht
45
Miquil Tjon Kon Fat Wesley van Komen Kirsten van der Stelt
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.