De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Algemene Directie Crisiscentrum Communiceren bij afschakeling : voor – tijdens – na Studiedag VVSG Algemene Directie Crisiscentrum.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Algemene Directie Crisiscentrum Communiceren bij afschakeling : voor – tijdens – na Studiedag VVSG Algemene Directie Crisiscentrum."— Transcript van de presentatie:

1 Algemene Directie Crisiscentrum Communiceren bij afschakeling : voor – tijdens – na Studiedag VVSG Algemene Directie Crisiscentrum

2 Gefaseerde aanpak vd communicatie Fase 1: informatie -Sinds 03/09 Fase 2: sensibilisering -Sinds 03/11 Fase 3: crisiscommunicatie -Bij bevestiging schaarstedreiging 17.12.2014

3 Fase 1 : Informatie Persconferentie op 3 september Informatiesessies met de gouverneurs en burgemeesters, FOD’s en regio’s, bedrijfsfederaties, …. Informatie en FAQ op de website Economie: http://economie.fgov.be/nl/elektriciteitsschaarste http://economie.fgov.be/nl/elektriciteitsschaarste 17.12.2014

4

5

6

7

8 Fase 2: sensibilisering Informeren, leren, sensibiliseren zorgen dat iedereen goed begrijpt waarover het gaat en wat de uitdaging is Activeren, aanzetten tot participatie oproepen tot initiatief en gedragsverandering en hiervoor concrete tips & tools aanreiken Communiceren over initiatieven tonen welke initiatieven worden ondernomen, door individuen, overheden en ondernemingen Communiceren over de huidige situatie is er komende dagen risico op tekort? 17.12.2014

9

10

11

12

13

14

15

16 Notificatieschema 17.12.2014 Rationeel energieverbruik Vraagbeperkende maatregelen Solidariteit + wettelijke normen Beheer gevolgen

17 Fase 3 : crisiscommunicatie -Kennisgeving afschakeling en zone via (sociale) media, websites, app Elia4cast, indicator in weerbericht, … -Maximale verspreiding via overheden en instanties -Uitbreiding infonummer -Aandachtspunten : - dag D kan tegelijk ook D-1, D-2, … zijn (voor andere zone) - blijven herhalen om energiezuinig te handelen 17.12.2014

18 Fase 3 : crisiscommunicatie -TIJDENS 17.12.2014

19 Fase 3 : crisiscommunicatie -NAZORG -Informatie over situatie (gevolgen)  empathie -Eventuele problemen bij heraanschakeling ? -Info mbt volgende dag -Blijvend rationeel energieverbruik en solidariteit 17.12.2014

20 www.crisiscentrum.be CrisiscenterBE peter.mertens@ibz.fgov.be PeterM_D5 http://be.linkedin.com/pub/peter-mertens/7/837/541 Anticiperen om beter te beheren


Download ppt "Algemene Directie Crisiscentrum Communiceren bij afschakeling : voor – tijdens – na Studiedag VVSG Algemene Directie Crisiscentrum."

Verwante presentaties


Ads door Google