Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrank Bos Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
JAARVERSLAG OMBUDSFUNCTIE AZ Sint-Jozef, Malle 2013 Marijke Comyn Ombudsvrouw April 2014
2
Aantal opgenomen patiënten en ambulant verstrekte zorg 20122013 Totaal aantal opgenomen patiënten 16.27316.402 Totaal aantal dagklinische patiënten 26.69215.219 Totaal aantal ambulante patiënten 156.691171.644 Totaal aantal patiënten 199.656203.265
3
Aantal dossiers Categorie 2003 2004 200520062007200820092010201120122013 klachten 114178155146145175 253200196222 info 182530231637 28504953 Totaal 132203185169161212 281250245275 Klachten- ratio <1 ‰ 1‰1‰1,3‰1‰<1‰1‰
4
Lokalisatie Patiënt 20122013 categorien%n% Polikliniek 783212445 Hospitalisatie 1134612043.6 Daghospitalisatie 3313 4.7 Andere ( niet in behandeling in dit ZH) 219124.3 totaal 245100275100
5
Aanbrenger Patiënt en familie 90% Andere hulpverleners 10%
6
Schadeclaims Verzekeringsdossiers 13 ▫ Lichamelijk letsel: 10 schadeclaims ▫ Verloren voorwerp: 2 materiële schade : 1 schadeclaims
7
Inhoud van de klachten 20122013 categorien%n% Medische aspecten 8133,110437.8 Verpleegkundige aspecten 46 18,843 15.6 Paramedische aspecten 41,631 Administratief/financiële aspecten 70 26,681 29.4 Hoteldienst 51,610.36 Technische aspecten 208,272.5 Organisatorische aspecten 5321,65921.4
8
Medische aspecten 104 meldingen20122013 categorien%n% Behandeling2834,64947,1 Informatie aan de patiënt17211110,5 Aandacht, opvang, privacy11,232,8 Communicatiestijl1214,81716,2 Ontslagvoorbereiding56,255,7 Verslag aan huisarts44,94 Continuïteit van zorg1213,61514,4 Pijn33,7-- Andere--10,9
9
Verpleegkundige aspecten 43 meldingen20122013 categorien%n% Verzorging510,91125,5 Medicatie2,2 12,3 Informatie aan de patiënt36,5511,6 Opvang, privacy1021,7511,6 Communicatiestijl1430,4716,2 Ontslagvoorbereiding24,336,9 Continuïteit van zorg919,61125,5 Pijnbehandeling24,3--
10
Paramedische aspecten 3 meldingen20122013 categorienn Behandeling41 Aandacht en privacy-- Ontslagvoorbereiding-- Communicatiestijl-1 Infoverstrekking-- Andere-1
11
Administratief/financiële aspecten 81 meldingen20122013 categorien%n% Facturatie3752,93948,1 Infoverstrekking1319,21822,2 Communicatiestijl--33,7 Identificatie22,933,7 Kamerkeuze1217,164,7 Onduidelijke factuur68,6566,2 Aandacht en privacy--33,7
12
Hotel 1 melding20122013 categorienn Schoonmaak-- Maaltijden2- Communicatiestijl-- Andere21
13
Technische aspecten 7 meldingen20122013 categorienn Defecten1 2 Comfort15 1 Signalisatie1 2 Telefonie2 - Andere1 2
14
Organisatorische aspecten 58 meldingen20122013 categorienn Verloren voorwerpen84 Opnameregeling/ontslagregeling86 Wachttijden99 Vervoer611 Verloren dossiers/resultaten21 Afsprakenregeling49 Communicatiestijl11 Roken1- Continuïteit van zorg411 Identificatie31 Andere75
15
Classificatie en beoordeling (door de ombudsvrouw) na behandeling van de klachten categorie gegrondongegrondonduidelijk n%n%n% Administratief-financieel (76) 3039,42127,679,2 Klacht door patiënt eenzijdig afgebroken (13) ------ Organisatorisch (81)5466,6911,11012,3 Medisch-paramedisch- verpleegkundig (105) 3432,22220,93129,5 Totaal (245)11842,95218,94817,4
16
Overzicht klachten m.b.t. de patiëntenrechten 18620122013 categorien%n% 1. kwaliteitsvolle dienstverlening10542,912144 2. vrije keuze beroepsbeoefenaar62,482,9 3. informatie3915,9176,2 4. geïnformeerde toestemming83,3176,2 5. a) zorgvuldig bijgehouden en veilig bewaard patiëntendossier 20,851,8 5. b) inzage patiëntendossier31,2-- 5. c) afschrift patiëntendossier20,841,4 6. bescherming persoonlijke levenssfeer135,314,3 7. pijnbestrijding31,2-- 8. klachtrecht--22,7
17
Doorlooptijd klachtenbehandeling Jaarverslag ombudsfunctie 2013
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.