De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het gebruik van virtual reality en serious gaming in de psychologie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het gebruik van virtual reality en serious gaming in de psychologie"— Transcript van de presentatie:

1 Het gebruik van virtual reality en serious gaming in de psychologie
Een praktische gids Col Dr. Agali MERT Military Rehabilitation Center Doorn, The Netherlands Center for Augmented Motor Learning and Training @AgaliMert Eventuele voettekst

2 Wat is er toch met deze kaarten?
Eventuele voettekst

3 Virtual Reality = Reality

4 Serious Gaming ≠ Reality
Ticket to ride: Is het spel, therapie of (in dit geval) beide? Is er eigenlijk wel een verschil? Eventuele voettekst

5 Je kunt mensen niet zomaar in een kunstmatige omgeving laten lopen
Eventuele voettekst

6 ReLoop http://bit.ly/1lYZhKS Nominaties Dutch Game Awards 2014
Eventuele voettekst

7 Heel interessant allemaal, maar werkt het?
Zimmerli patient engagement functional feedback: Arch Phys Med Rehabil Sep;94(9): Larson et al, Neurorehabilitation, 2014 Moreira et al, Disabil Rehabil Assist Technol, 2013 Zimmerli et al, Arch Phys Med Rehabil, 2013 Laver et al, Cochrane database, 2011 Horne-Moyer et al, 2014 The use of electronic games in therapy (review) Eventuele voettekst

8 Het beoordelen van spellen
Beschrijving Rationale Functionaliteit Validiteit Data bescherming Graafland et al. JMIR Serious Games 2014;2(2):e11) Eventuele voettekst

9 Een spel is een Gestructureerde ervaring met doelen, regels, feedback systemen en de vrije wil om deel te nemen Achilles initiative: 3MDR: Eventuele voettekst

10 Het creëren van aansprekende werkelijkheden
Mert et al. 2013, GFHEU Nomination Spinawards, 2013 Accenture Innovation Awards, 2013 Eventuele voettekst

11 Gebruik de fysieke ruimte om gedrag uit te lokken
Vrije wil, Eventuele voettekst

12 Ontwerp het juiste interactie patroon
Vertellen: Israel kinderdagverblijf, aanpak wildplakken,pianotrap, Eventuele voettekst

13 Vergeet plezier, Denk MOTIVerende EMOTIeS

14 Wedijverende spellen Ken je bronCODE

15 Daar moet je zijn! Technologie Systeem Gebruiker Geneeskunde Kunst
Taak

16 Wat staat er verder aan te komen?
Alles wordt kleiner Personalized medicine Quantified self Wearables Augmented Reality Gebruik van positielocatie met GPS Therapeut off-site? De technologie is er al

17 Innovatie als norm

18 Bedankt voor uw aandacht
Agalimert.wordpress.com

19 Wat staat er op het programma?
Doel: evalueren therapie-effect en therapie-trouw 3MDR/Achilles Initiative kan onderdeel zijn van reguliere CBT of EMDR, of stand alone February 2014: ontwerpen van kleiner apparaat June 2014: Centrum ’45 grotere patientenserie gebaseerd op 3MDR June 2014: NLD and CAN samenwerking November 2014: 1 PhD student UvA/centrum ‘45 2015: Inclusie patiënten met niet-militaire achtergrond 2015: Andere indicaties en samenwerkingen?

20 MRC en gewoon wat gegevens
CAREN: 2008 Anti-gravity treadmill: 2013 C-MILL: 2013 GRAIL: 2014 Dyn-Stable: 2014 Sessies op CAREN sinds 2008: Per patiënt: 10, 2 pw. Wetenschappelijke artikelen 2013: 12 PhD students 2014: 2 TALE: 4


Download ppt "Het gebruik van virtual reality en serious gaming in de psychologie"

Verwante presentaties


Ads door Google