Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNora Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
If we are going to have a serious change of changing their lives, we will need another level of innovation. We need a system innovation. Bill Gates, Davos 2008
2
1. 13.30 – 13.55: Plenair 13.55 – 15.30 : Opdracht in groep 15.30 – 16.30 : Plenair 16.30 – 17.00: Borrel 17.00: Einde Middagprogramma Creatieve fondsenwerving
3
+ = ?
4
Creative Capitalism
5
Creative Capitalism Voor het oplossen van grote wereldproblemen zoals armoede en ziekte moeten we niet alleen kijken naar bijdrage overheden en NGO’s. Ook mag er een beroep worden gedaan op de kennis en ervaring van het bedrijfsleven. Niet vanuit filantropische overwegingen maar vanuit het welbegrepen eigenbelang.
6
Out of the box A E I F U Welke letter hoort niet in het rijtje thuis?
7
Out of the box
9
Doelstelling: 100 mensen in West-Afrika kunnen een eigen inkomen genereren via de zonneoven voor plastic hergebruik. Opdrachten:
10
1. voorbeeld: Ik wil voldoende koeien voor 100 liter melk. of: 100 liter melk moet op een hygiënische manier verpakt worden. Opdracht 1: Wat is fondsenwervingsdoel?
11
1. Gouden fondsenwervingsregels Ontmoeten Raken Verbinden Behouden Verboden woorden: serviceclub, familie, loket, buren of vrienden. Opdracht 2: Wat zijn de doelgroepen?
12
COCD-BOX Opdracht 3: Wat is het ultieme idee? > SHEET
13
Groepsresultaten
14
Creatief Proces 1. Creatief waarnemen 2. Uitstel oordeel 3. Flexibel associëren 4. Alternatieven (Divergeren) 5. Verbeeldingskracht
15
Vragen?
16
+ = ?
18
Dank voor uw aandacht en succes met uw eigen werving! Goeddoelgericht fondsenwerving, communicatie en vermogensfondsen Carla van de Vijver 06-48779719 carla@goeddoelgericht.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.