Download de presentatie
GepubliceerdBram Pauwels Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Inge Bunschoten Benjamin Brommer Lambert Bax Ronita Constantine 26 Maart 2014 Minor Marketing Tomorrow Hogeschool van Amsterdam Groep A
2
Inhoudsopgave Branchecijfers Trends & ontwikkelingen
Belangrijkste resultaten Aanbevelingen
3
Cijfers drogisterijbranche
Aantal drogisterijen: 2.730 Omzetontwikkeling: 2012: € 3,1 miljard (exclusief btw) 2,5% omzetstijging t.o.v. 2011 Inmiddels veel omzetdalingen Prijsstijging producten Bron: KNDB Financieel Dagblad
4
Cijfers drogisterijbranche
Bestedingsontwikkeling 2012: € 4.141 0,9% stijging t.o.v. 2011 Bron: KNDB
5
Trends & Ontwikkelingen
Consument zoekt beleving en kennis Branchegrenzen vervagen, concurrentie vanuit winkels neemt toe Het aantal faillissementen stijgt Alle macht naar een aantal spelers op de markt Trends: De opkomst van e-commerce Kwaliteit, zichtbaarheid en samenwerking Bron: Centraal Bureau Drogisterijenbedrijven Financieel Dagblad
6
Methode van onderzoek Doelstelling: Inzicht krijgen in de online marketingactiviteiten van drogisterijen in Nederland. 109 zelfstandige drogisterijen Maart 2014 Kwantitatief onderzoek in de vorm van een enquête. De uitkomsten van de onderzoeken worden beschreven in deze presentatie.
7
Belangrijkste resultaten
8
Omzet en concurrentie
13
Online en offline
21
Online kanalen
30
Conclusies Drogisterijen ervaren veel concurrentie en verwachten geen verandering. Online voor omzetgroei: - website voor algemene informatie - webshops worden niet gebruikt - Facebook het meest populair
31
Conclusies Weinig gebruik van strategieën.
Veel websites zijn niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik; drogisterijen zien hier het voordeel niet van in.
32
Aanbevelingen Online werken met duidelijke strategie
Website optimaliseren voor mobiel gebruik Webshop is niet noodzakelijk Meer promotie online en fysieke platformen
33
Bedankt! Zijn er nog vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.