Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSilke Janssens Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Concept presentatie A3
2
1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek. Inhoud:
3
Onderzoek naar toepassingen van het product narrowcasting in het verleden Onderzoek naar toepassingen van het product narrowcasting in het verleden Onderzoek naar toepassingen van het product narrowcasting in het heden Onderzoek naar toepassingen van het product narrowcasting in het heden Onderzoek naar toepassingen van het product narrowcasting in de toekomst Onderzoek naar toepassingen van het product narrowcasting in de toekomst FuturePresentPast
4
Past, narrowcasting Wij zien het verleden niet als een relevante factor van het product narrowcasting. Wij zien het verleden niet als een relevante factor van het product narrowcasting. Technologie bestaat pas kort. Technologie bestaat pas kort. Over verleden is weinig te vertellen. Over verleden is weinig te vertellen. Verricht onderzoek is nieuw en moet zich nog bewijzen. Verricht onderzoek is nieuw en moet zich nog bewijzen.
5
Present, narrowcasting Nieuw, redelijk toegankelijk, onefficiënt, grote investering, rendement beperkt, flexibel maar kan veel flexibeler. Nieuw, redelijk toegankelijk, onefficiënt, grote investering, rendement beperkt, flexibel maar kan veel flexibeler. Grote risico’s gemoeid met succes factor. Grote risico’s gemoeid met succes factor. Zeker in non-profit sector Zeker in non-profit sector Moeite om de juiste boodschap over te brengen aan de juiste doelgroep. Moeite om de juiste boodschap over te brengen aan de juiste doelgroep.
6
Future, narrowcasting Ingeburgerd, zeer toegankelijk, Beperkte investering, rendement groot, zeer flexibel. Ingeburgerd, zeer toegankelijk, Beperkte investering, rendement groot, zeer flexibel. De succesfactor zal vrijwel gegarandeerd zijn. De succesfactor zal vrijwel gegarandeerd zijn. Juiste boodschap juist effectief bij de juiste doelgroep. Juiste boodschap juist effectief bij de juiste doelgroep.
7
Samenvoegen Het concept FuturePresentPast
8
Om wie draait het concept: De eindgebruikerDe Koper SCALADerden Het concept
9
Eindgebruiker: Een netwerk van touch-screens waar je persoonlijke informatie en informatie kan zien die jou interesseert. Een netwerk van touch-screens waar je persoonlijke informatie en informatie kan zien die jou interesseert.
10
Hoe laten ze zien wat jij wilt zien? Kies zelf Wij kiezen Op het scherm zijn 2 onderdelen te zien
11
Kies zelf De gebruiker kiest thuis achter eigen pc na registratie welke informatie zei graag zouden willen zien. De gebruiker kiest thuis achter eigen pc na registratie welke informatie zei graag zouden willen zien. Principe van Apple app. store, alleen zijn alle applicaties gratis. Principe van Apple app. store, alleen zijn alle applicaties gratis. Om de drempel laag te houden word er nooit geld gevraagd aan eindgebruikers. Om de drempel laag te houden word er nooit geld gevraagd aan eindgebruikers.
12
Wij kiezen Door verzamelde informatie kan getoond worden wat interessant is voor de eindgebruiker. Door verzamelde informatie kan getoond worden wat interessant is voor de eindgebruiker.
13
Hoe doen we dat dan? Registratie Registratie Het gebruik (plaats, locatie) Het gebruik (plaats, locatie) Toegevoegde content bij zelf kiezen Toegevoegde content bij zelf kiezen Welke content word het meest gebruikt. Welke content word het meest gebruikt. Enz.. Enz.. Met deze informatie bouwen we een persoonlijke database op die met het systeem communiceert elke keer dat een gebruiker actief is. Met deze informatie bouwen we een persoonlijke database op die met het systeem communiceert elke keer dat een gebruiker actief is.
14
De koper De juiste informatie aan de juiste persoon laten zien. De juiste informatie aan de juiste persoon laten zien. Gemeenten; Gemeenten; School; School; Conferentie/beurs; Conferentie/beurs; kledingwinkel. kledingwinkel.
15
Derden Ontwikkelen applicaties voor zelf kies gedeelte. Ontwikkelen applicaties voor zelf kies gedeelte. Krijgen in ruil daar voor informatie over de gebruikers van die applicatie Krijgen in ruil daar voor informatie over de gebruikers van die applicatie Coca Cola Coca Cola
16
Scala Scala ontvangt het geld voor verkopen Scala ontvangt het geld voor verkopen Scala heeft een product dat als eenmaal in gebruik genomen is tot standaard verheven. (concurentie) Scala heeft een product dat als eenmaal in gebruik genomen is tot standaard verheven. (concurentie) Scala kan ook geld vragen voor informatie over gebruikers. In vorm van statistiek Scala kan ook geld vragen voor informatie over gebruikers. In vorm van statistiek
17
Checklist: De 5 grote punten: De 5 grote punten: Bekendheid Bekendheid Toegankelijkheid Toegankelijkheid Investering Investering Rendement Rendement flexibiliteit flexibiliteit
18
Bekendheid: Vernieuwend, persberichten. Vernieuwend, persberichten. Als eenmaal succesvol in gebruik, grote bekendheid. Als eenmaal succesvol in gebruik, grote bekendheid. Sluit concurrentie buiten. Sluit concurrentie buiten.
19
Toegankelijkheid Zeer groot Zeer groot Gebruikers kunnen alle tijden bij systeem, Gebruikers kunnen alle tijden bij systeem, Makkelijk te gebruiken door eigen selectie applicaties. Makkelijk te gebruiken door eigen selectie applicaties.
20
Investering Voor SCALA: Gering, het meeste ontwikkelingswerk word door derden uitgevoerd er dient alleen een basis te zijn. Voor SCALA: Gering, het meeste ontwikkelingswerk word door derden uitgevoerd er dient alleen een basis te zijn. Voor klant: eerst redelijk, later gering. Voor klant: eerst redelijk, later gering.
21
Rendement Bijna gegarandeerd. Zeker als het systeem ingeburgerd is. Bijna gegarandeerd. Zeker als het systeem ingeburgerd is. Komt door “personal branding” Komt door “personal branding”
22
Flexabiliteit Het systeem is eenvoudig naar klant aan te passen. Het systeem is eenvoudig naar klant aan te passen. Non-profit&Profit Non-profit&Profit
23
Succesfactor: Bekendheid + Toegankelijkheid+ Investering + Rendement + Flexibiliteit = De succesfactor Bekendheid + Toegankelijkheid+ Investering + Rendement + Flexibiliteit = De succesfactor In dit geval een zeer grote succesfactor. In dit geval een zeer grote succesfactor.
24
HET OPSTARTEN VAN HET CONCEPT Hoe krijg je een concept met zo’n enorme omvang van de grond?
25
Gemeente Veel geld, durven een risico te nemen, Veel geld, durven een risico te nemen, Hebben moeite met communicatie Hebben moeite met communicatie Concept is aanpasbaar op grote gemeente. Concept is aanpasbaar op grote gemeente. Belangrijkst: ze zijn geïnteresseerd. Belangrijkst: ze zijn geïnteresseerd.
26
Casus De eindgebruiker De Koper: Gemeenten SCALADerden Het concept Koper is als enige variabel
27
Gemeente Gemeente heeft nieuw voorstel aangenomen omtrent huursubsidie Gemeente heeft nieuw voorstel aangenomen omtrent huursubsidie Mensen rond 60 horen niet tot potentieel, dus zijn uit te sluiten Mensen rond 60 horen niet tot potentieel, dus zijn uit te sluiten Met dit systeem is dat mogelijk! Met dit systeem is dat mogelijk!
28
Gemeente Gemeente heeft een nieuwe website voor jeugd. Gemeente heeft een nieuwe website voor jeugd. Alle andere doelgroepen kunnen worden uitgesloten Alle andere doelgroepen kunnen worden uitgesloten
29
Gemeente Gemeente organiseert activiteit met betrekking tot teambulding. Gemeente organiseert activiteit met betrekking tot teambulding. Aan applicaties en omgang met systeem is te zien wie potentieel zijn geïnteresseerd. Aan applicaties en omgang met systeem is te zien wie potentieel zijn geïnteresseerd.
32
Vragen? Zijn er nog vragen? Zijn er nog vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.